2022-12-30, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Micael Bydén om sitt stöd till Linda Staaf

https://www.expressen.se/nyheter/micael-byden-om-sitt-stod-till-linda-staaf/

Vidrigt. Man ser att han döljer något i intervjun, då han uttrycker skg sig om förändring i familjesituationen. Att det godkändes av säkerhetsgruppen…. Men uppgav han att han varit otrogen? Knullat runt ? Som ÖB kan man visst göra hur som helst i sverige. Sen e han noga med att säga att linda och han jobbar på två helt olika mybdigheter…. Yeah right😂… hon e en av högsta hönset inom polisen, de e klart dom mötts via jobbet… tror fan inte dom mötts på ica eller i en random bar…. Hur länge ska han få sitta kvar? I ett annat lands militär/försvar hade han fått gå av sin tjänst som öb med otrohet. Moraliska grunder.Speciellt som i hans fall att frugan tatt skada av det. Då frugan uttryckt sig det i någon ibtervju med stoppa pressarna… usch altså. Vidrigt
Citera
2022-12-30, 10:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Vidrigt. Man ser att han döljer något i intervjun, då han uttrycker skg sig om förändring i familjesituationen. Att det godkändes av säkerhetsgruppen…. Men uppgav han att han varit otrogen? Knullat runt ? Som ÖB kan man visst göra hur som helst i sverige. Sen e han noga med att säga att linda och han jobbar på två helt olika mybdigheter…. Yeah right😂… hon e en av högsta hönset inom polisen, de e klart dom mötts via jobbet… tror fan inte dom mötts på ica eller i en random bar…. Hur länge ska han få sitta kvar? I ett annat lands militär/försvar hade han fått gå av sin tjänst som öb med otrohet. Moraliska grunder.Speciellt som i hans fall att frugan tatt skada av det. Då frugan uttryckt sig det i någon ibtervju med stoppa pressarna… usch altså. Vidrigt

...de flesta män liksom kvinnor har en första reflex att ta till en nödlögn/avleda eller rent av tiga oavsett om de "avslöjas" på bar gärning eller bara får en rak fråga om sitt kärleksliv utanför äktenskapet... oavsett hur högt i hierarkin man befinner sig och hur känd för att vara ärlig man än är. Först senare brukar ryggmärgsreflexen släppa och ett bekräftande/erkännande kan ske så parterna kan gå vidare.

En märklig omständighet som ännu inte borrats i är varför en kvinna mitt i livet söker en ny mentor (eller den gifte mannen en kvinnlig adept, som han inte helt osannolikt hört rykten om). Mentorskap brukar ju vara något de första åren i en karriär, inte efter 20-år. Varför föll valet på ÖB och varför valde ÖB att bli mentor åt Staaf? Känns som att det finns fler lager att rota i här för de som vet mer.
Citera
2022-12-30, 11:00
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Micael Bydén om sitt stöd till Linda Staaf

https://www.expressen.se/nyheter/micael-byden-om-sitt-stod-till-linda-staaf/

Helt otroligt att denna blondin skär som en het kniv i ett smörpaket genom högsta ledningen
på landets polis och försvarsmakt.
Att hon är ett säkerhetshot eller ett potentiellt säkerhetshot är ju uppenbart.
En kvinna som är så skicklig att sängvägen komma in i landets mest hemliga delar är skrämmande.

Att inte ÖB inser detta är för mej en gåta. Man kan inte tänka med kuken om man skall vara ÖB
utan minimera risker.
Citera
2022-12-30, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Helt otroligt att denna blondin skär som en het kniv i ett smörpaket genom högsta ledningen
på landets polis och försvarsmakt.
Att hon är ett säkerhetshot eller ett potentiellt säkerhetshot är ju uppenbart.
En kvinna som är så skicklig att sängvägen komma in i landets mest hemliga delar är skrämmande.

Att inte ÖB inser detta är för mej en gåta. Man kan inte tänka med kuken om man skall vara ÖB
utan minimera risker.
Undrar om SÄPO och MUST funderat på hur mycket info de kan delge ÖB?

Varför sitter landets ÖB i Expressen TV och pladdrar om sitt privatliv? Att vara högste ansvarig för landets militär är inte fråga om att vara "kändis". Men med tanke på hans paraderande i prideparader är han nog lite av en exhibitionist.

I mer normala länder hade regeringar snarast bytt sådana myndighetschefer snarast, polisen och försvaret är inte vilka myndigheter som helst. Man kan föreställa sig vad brittisk press gjort av en sådan här historia.
Senast redigerad av nbsp 2022-12-30 kl. 11:37.
Citera
2022-12-30, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Sluta trolla, en kurs juridik gör ingen till jurist - jurist är man först när man avlagt Jur kand. Hon ljög själv om saken när hon påstod att ha läst juridik först i usa sen i Sverige. En tidning ringde och hon hade aldrig varit inskriven en en gång…

Eftersom du uppenbarligen lider av antingen en kass kvinnosyn och rent allmänt gillar att klanka ned på kvinnor, alternativt lider av någon autismdiagnos, eller möjligen både ock. Så skickar jag en länk till hennes studieintyg som vidimerar att hon har läst inte bara en kurs inom juridik utan faktiskt ett helt program.

Om du hade läst den här tråden och tagit till dig av den fakta som publicerats hade du inte skrivit som du gör. Så vad är ditt problem? Har du en diagnos eller gillar du bara att klanka ned på kvinnor?

Studieintyg
Citera
2022-12-30, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur

Det finns förklaringar till det mesta.

Baaara man fåår pumpa - skitsamma vilka som drabbas här gäller det att tömma sin pung in-ut-i-dam
För Löfvings del handlade det om att Tömma-Sin-Pung-För-En-Peng - men inte egen peng utan skrattebetalarnas o arbetsgivarens peng.

Skrattebetalarna de på skatteverket skrattar när de ser hur mycket pengar samhället kan zuuugaaa av folket varav en del går til feta löner o rena o trevliga arbetsförhållanden till dem själva

OBS jag är på Lindas sida - hon har lurat kukarna av dem alla - hon har varit slug taktikexpert o'
har förmodligen bättre utbildning än Löfving som inte suttit ting eller haft domstolsvana annat än som vittne.

O så är hon i god tro. Rikspolisstyrelsen o polismyndigheterna som skall stå för sanning heder o rättvisa har bekräftat att hon gjort ett förtjänstfullt arbete o höjt hennes lön pga detta

Tänk om Ukraina hade haft en Linda då hade hon lurat kukarna av både Putin o Lavrov . ha ha

Linda för Rikspolischef - bort med Gatupolisen
Senast redigerad av SisterJones 2022-12-30 kl. 13:19.
Citera
2022-12-30, 17:10
Medlem
Ska man tro Stoppa Pressarna så är det som många har kommenterat att Gunnar Strömmers fru var den som drev Linda ut ur justitiedepartementet.

"Justitieminister Gunnar Strömmer, 50, (M) insåg till slut att det skulle bli ohållbart att ha Linda H Staaf på departementet. Enligt uppgift ska även hans hustru Irene Beertema Strömmer, 45, varit tydlig med att hon inte önskade se den blonda poliskvinnan bli kollega med hennes make som emellanåt ter sig lite för snäll för sitt eget bästa."

https://stoppapressarna.se/politik/linda-h-staaf-i-svartsjukedrama-pa-julafton/
Citera
2022-12-30, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Ska man tro Stoppa Pressarna så är det som många har kommenterat att Gunnar Strömmers fru var den som drev Linda ut ur justitiedepartementet.

"Justitieminister Gunnar Strömmer, 50, (M) insåg till slut att det skulle bli ohållbart att ha Linda H Staaf på departementet. Enligt uppgift ska även hans hustru Irene Beertema Strömmer, 45, varit tydlig med att hon inte önskade se den blonda poliskvinnan bli kollega med hennes make som emellanåt ter sig lite för snäll för sitt eget bästa."

Vill inte hålla med Stoppa Pressarna att Linda fått sin karriär förstörd hon är fast anställd inom polisen
med månadslön på ca 75,000 kr o har mycket högre utbilding än gatupolisen Thornberg.

Linda som Rikspolischef o Thornberg som Gatupolis

Linda en sluug taktikexpert - Löfving en skattebetalarbedragare o slav-under-schnabeln'
Gatupolisen Thornberg - en jävla outbildad klant som gone hiding likt Löfving

Men det är beklämmande att det är hemligt för skattebetalarna som betalar både Lindas o Löfvings löner vad de gör när de jobbar o hur o vad de presterar - de är ju inte arbetslösa officiellt
Citera
2022-12-30, 19:33
Avstängd
SoberZealots avatar
Har hållit mig undan denna tråden då jag inte gillar skvaller. Men nu måste jag bara fråga, är jag den enda i hela Sverige som inte satt på Linda S?

Kan bara tänka mig hur det ser ut i nationellainsatsstyrkas omklädningsrum. Kanske ingår att alla måste sätta på den skändliga kvinnan.
Citera
2022-12-30, 19:35
Medlem
Spelarn1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld

Det kan säkert stämma. Strömmers fru insåg väl var det skulle barka om Staaf skulle få börja på Justitiedepartementet. Inom en vecka hade hon stått på huk framför Gunnar och gett honom en redig avsugning. Hon är ju, som konstaterades redan i inledningen av denna tråd, glad i kuk vår kära klättermus.
Citera
2022-12-30, 21:26
Medlem
Alonens avatar
Va-faaan, hon är ju hyfsat snygg å välsvarvad.

Kan livligt föreställa mig att hon är ett bra ligg.
Citera
2022-12-30, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Har hållit mig undan denna tråden då jag inte gillar skvaller. Men nu måste jag bara fråga, är jag den enda i hela Sverige som inte satt på Linda S?

Kan bara tänka mig hur det ser ut i nationellainsatsstyrkas omklädningsrum. Kanske ingår att alla måste sätta på den skändliga kvinnan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in