2022-12-29, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Som jag förstått det hela så höll TT/AW precis på att flytta ihop.
Kanske har TT kollat AW,s telefon och hittat något som gjorde att hon blev förbannad/misstänksam och därför gav sig på JJ på krogen?
Att berätta för sina kompisar sina misstankar just när man är på gång att flytta ihop är inte så troligt. Bättre att först ta det med sin kommande sambo och vill inte han berätta så får man ta det sämre alternativet... JJ.

Deras kompisar bekräftar ju att det inte var något mellan JJ och AW.
De säger att det finns en otrohet men inte mellan JJ och AW.
Tove letade inte efter JJ utan en annan kompis på nöjet.

Det här som du påstår skulle ha varit mellan JJ och AW är ju då något som har funnits väldigt långt tillbaka i tiden.
Deras kompisar hade vetat om detta, Tove hade definitivt berättat det för någon.
Och är det svartsjukedrama som du vill få fram i det hela så hade det varit JJ i detta fallet som blivit mördad.
Citera
2022-12-29, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det är stockholmaren som envist traggar om svartsjukedrama.

Citat:
Ja, och nyss höll du med... dock inte med A inblandad.

Fast sybel höll ju inte alls med om någon otrohet mellan JJ och AW?
Varför säger du så? Det är ju falsk ryktesspridning.
Citera
2022-12-29, 11:26
Medlem
lady84s avatar
Jag blir förvånad att så många tror JJ begick mordet.

Jag gissar på att det INTE finns nån specifik konflikt som startade detta. Kanske nån liten konflikt tidigare men detta denna kväll startade för TT la sig i någon pissgrej som vart större för både TT och JJ på fyllan.

Resulterade i att TT slår till JJ. JJ som upplevs envis och ha narscistiska drag vill sen "ge tillbaka". Hon börjar med att prata med polisen som inte prioterar hennes ärende pga att det är en pissgrej samt att hon är berusad. Hmm hur ska jag jävlas nu tänker JJ, får m sig TT hem på något sätt. Väl hemma hos JJ fyllebabblar TT och JJ medans MH aspackad vilar och smålyssnar i soffan bredvid. Fyllebabblet urartar i tårar pajkastning på smålugn nivå eftersom grannar inte hörde bråk?

Sen gissar jag på att MH flippa på fyllan, går fram utan tjafs. Tar tag i TT dunkar in hennes huvud i vägen några gånger sen slår i hjäl alternativt stryper TT. Sen tar JJ över hur dem ska gömmas kroppen osv då MH brutit i hop....

Oavsett tycker jag det låter som en destruktivt fyllehandlning av MH som tyckte om JJ mkt. Hon ville ta henne i försvar då hon upplevde henne i underläge. Känslor och alkohol samt impulsivitet osv urartade i att hon flippa totalt. Därav hörde grannarna inge skrik. För det va inge skrik. Bara en fyllediskution och en galen packad MH . Som chockade TT därav inge skrik.
Citera
2022-12-29, 11:29
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ja, och nyss höll du med... dock inte med A inblandad.
Men suck..!!
NEJ! Jag höll inte med om att det är ett svartsjukedrama.
Jag skrev att det kan vara det, vilket inte är detsamma som att jag tror att det förhåller sig så.
Citera
2022-12-29, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Deras kompisar bekräftar ju att det inte var något mellan JJ och AW.
De säger att det finns en otrohet men inte mellan JJ och AW.
Tove letade inte efter JJ utan en annan kompis på nöjet.

Det här som du påstår skulle ha varit mellan JJ och AW är ju då något som har funnits väldigt långt tillbaka i tiden.
Deras kompisar hade vetat om detta, Tove hade definitivt berättat det för någon.
Och är det svartsjukedrama som du vill få fram i det hela så hade det varit JJ i detta fallet som blivit mördad.

Nu får du börja läsa vad jag skriver.

Jag skrev att det ev kunde vara MH som TT letade efter på krogen (ej JJ).

Nu tror jag inte TT är lagd åt mördarhållet... däremot JJ kan jag tänka mig, har du annan uppfattning?
Citera
2022-12-29, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Fast sybel höll ju inte alls med om någon otrohet mellan JJ och AW?
Varför säger du så? Det är ju falsk ryktesspridning.

sybel höll med om att det kan vara ett svartsjukedrama... med ett tillägg att A inte var med i det.
Citera
2022-12-29, 11:38
Medlem
Citat:
sybel höll med om att det kan vara ett svartsjukedrama... med ett tillägg att A inte var med i det.

Nej.... det är något som du själv hittar på som vanligt.
Tänker inte diskutera mer med någon som ändrar vad andra tycker och tänker.
Citera
2022-12-29, 11:47
Medlem
Citat:
Nu får du börja läsa vad jag skriver.

Jag skrev att det ev kunde vara MH som TT letade efter på krogen (ej JJ).

Nu tror jag inte TT är lagd åt mördarhållet... däremot JJ kan jag tänka mig, har du annan uppfattning?

Du rör ju ihop det lika mycket som JJ gör i sina förhör...

Du säger att Tove eventuellt vill reda ut den misstänkta otroheten mellan JJ och AW med JJ.
Du nämner flera gånger att Tove skulle vara misstänksam mot JJ och ska då söka upp henne på krogen.
Men sen tillägger du att det ska vara MH som hon letar efter? vem letar hon efter i din historia?
Är det MH?
Är det JJ?
Är det båda?

Sen får du sluta dra slutsatser att andra skribenter säger si eller så när dom inte har gjort det.
Dina inlägg går emot all fakta som talar för att det inte har varit så.
Du skapar förvirring när du skriver flera budskap och hänvisar till andra skribenter som inte alls sagt så.
Citera
2022-12-29, 13:01
Medlem
Lady84s teori är inte orimlig.
Kombinationen av alkohol och bristande impulskontroll hos MH. Men varför ringde inte JJ 112 om hon inte var delaktig i själva mordet? Eller berättade dagen efter för polisen att hon bara hjälpte till att frakta kroppen. Hon är ju begåvad och bör första skillnaden det ger i straff.

SVT play visar en dokumentär om en kvinna som mördade sin sambo för att det brast över en skitsak..Hon ringde dock direkt efter ambulans för att de skulle rädda hans liv.
Hon hade en historia av just bristande impulskontroll och problem att hantera känslor etc.
Citera
2022-12-29, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lady84
Jag blir förvånad att så många tror JJ begick mordet.

Jag gissar på att det INTE finns nån specifik konflikt som startade detta. Kanske nån liten konflikt tidigare men detta denna kväll startade för TT la sig i någon pissgrej som vart större för både TT och JJ på fyllan.

Resulterade i att TT slår till JJ. JJ som upplevs envis och ha narscistiska drag vill sen "ge tillbaka". Hon börjar med att prata med polisen som inte prioterar hennes ärende pga att det är en pissgrej samt att hon är berusad. Hmm hur ska jag jävlas nu tänker JJ, får m sig TT hem på något sätt. Väl hemma hos JJ fyllebabblar TT och JJ medans MH aspackad vilar och smålyssnar i soffan bredvid. Fyllebabblet urartar i tårar pajkastning på smålugn nivå eftersom grannar inte hörde bråk?

Sen gissar jag på att MH flippa på fyllan, går fram utan tjafs. Tar tag i TT dunkar in hennes huvud i vägen några gånger sen slår i hjäl alternativt stryper TT. Sen tar JJ över hur dem ska gömmas kroppen osv då MH brutit i hop....

Oavsett tycker jag det låter som en destruktivt fyllehandlning av MH som tyckte om JJ mkt. Hon ville ta henne i försvar då hon upplevde henne i underläge. Känslor och alkohol samt impulsivitet osv urartade i att hon flippa totalt. Därav hörde grannarna inge skrik. För det va inge skrik. Bara en fyllediskution och en galen packad MH . Som chockade TT därav inge skrik.

Inte alls omöjligt. Det som skaver för mig är att åskådaren (oavsett vem) är tyst och handlingsförlamad, samt villig medhjälpare till att dölja brottet och hålla tyst om det.

Jag är medveten om att mord/dråp ofta är oplanerade och sker i stundens hetta pga. bristande impulskontroll och konsekvenstänk. Men det här tror jag faktiskt planerats av J under kvällen.
Citera
2022-12-29, 14:34
Medlem
sybels avatar
Citat:
Det kan vara att du har svårt för att fatta.
Citera
2022-12-29, 14:44
Medlem
Rengens avatar
Fick MH på denna kurs med tema "Medmänsklighet" lära sig att det omfattar skända vänners kroppar?.
Eller har inlärningsproblemen gjort att hon sovit sig igenom samtliga fyra dagar?.
Förbaskat dålig kurs i vilket fall.

https://www.vetlandaposten.se/2019-10-01/medmansklighet-i-fokus-nar-komback-hamnade-pa-kollo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in