2022-12-30, 03:14
Medlem
Jag har följt honom en längre tid och tycker han varit riktigt bra och viktig i samhällsdebatten.
Det jag gillat mest är dessa långa samtal som många gånger varat mer än 2 timmar. Alltså helt oklippta samtal från börjar till slut och många med väldigt känsliga ämnen.

Dock så har han sedan några månader tillbax börjar hänvisa till något som heter "Daily Wire" om man vill ta del av HELA intervjuerna och det gör man genom att betala in en slant.

Bara grejen med att intervjuerna nu inte är fullständiga gör ju att man tappar intresset och förtroendet.
Har inte Jordan tillräckligt med pengar? Kommer allt det känsliga materialet hamna på "Daily Wire"?
För mig är detta en form av självcensurering som gör att man undrar vad fan han håller på med.
Vad har hänt??
Citera
2022-12-30, 03:17
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adventurer6
Jag har följt honom en längre tid och tycker han varit riktigt bra och viktig i samhällsdebatten.
Det jag gillat mest är dessa långa samtal som många gånger varat mer än 2 timmar. Alltså helt oklippta samtal från börjar till slut och många med väldigt känsliga ämnen.

Dock så har han sedan några månader tillbax börjar hänvisa till något som heter "Daily Wire" om man vill ta del av HELA intervjuerna och det gör man genom att betala in en slant.

Bara grejen med att intervjuerna nu inte är fullständiga gör ju att man tappar intresset och förtroendet.
Har inte Jordan tillräckligt med pengar? Kommer allt det känsliga materialet hamna på "Daily Wire"?
För mig är detta en form av självcensurering som gör att man undrar vad fan han håller på med.
Vad har hänt??

Tänker du att han ska jobba gratis och leva på luft? Klart han vill ha betalt och uppenbart att han behöver pengarna. Brukar du själv arbeta utan ersättning?
Citera
2022-12-30, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Tänker du att han ska jobba gratis och leva på luft? Klart han vill ha betalt och uppenbart att han behöver pengarna. Brukar du själv arbeta utan ersättning?

Du tror inte han har andra inkomstkällor?
Hans böcker, reklampengar från youtube etc etc etc...

Grejen med Jordan är ju hans ärlighet och att han kämpar för yttrandefriheten och det fria ordet, hela hans "varumärke" bygger ju på det.

Det här har absolut inget med pengar att göra.
Jag undrar exakt när han började med "Daily Wire" och vad det var som ledde till det beslutet. Kanske blev han hotad av någon efter nån känslig intervju?
Citera
2022-12-30, 03:36
Medlem
Citat:
Han verkar ju vara en nolla. Hur fan kan man jämföra honom med JBP som är en über-intelektuell harvardprofessor och författare.

Harvard professor är han inte. Han har dessutom sålt sin själ till sionisterna och Ben Shapiro
Citera
2022-12-30, 03:47
Medlem
Citat:
Han har varit professor på Harvard.

Sålt sin själ till sionisterna? Utveckla?

Ben Shapiro har jag aldrig gillat..

Han jobbar för the Daily Wire som drivs av Ben Shapiro. Det var för drygt en månad sedan som han hade uber-sionisten Benjamin Netanyahu på sin kanal där han intervjuade honom.

Han lät honom ljuga sig igenom hela samtalet, utan att ställa några som helt kritiska frågor. För en man med hans intellektuella kapacitet förväntade man sig att han borde vart någorlunda påläst innan intervjun. För mig blev det ganska tydligt i det avsnittet att han har sålt sin själ till sionisterna.

Videon har för närvarande : 26 224 dislikes och 62 000 dislikes, det säger sig självt.
Senast redigerad av Nasserasse45 2022-12-30 kl. 03:54.
Citera
2022-12-30, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nasserasse45
Han jobbar för the Daily Wire som drivs av Ben Shapiro. Det var fär drygt en månad sedan som han hade uber-sionisten Benjamin Netanyahu på sin kanal där han intervjuade honom.

Han lät honom ljuga sig igenom hela samtalet, utan att ställa några som helt kritiska frågor. För en man med hans intellektuella kapacitet förväntade man sig att han borde vart någorlunda påläst innan intervjun. För mig blev det ganska tydligt i det avsnittet att han har sålt sin själ till sionisterna.

Videon har för närvarande : 26 224 dislikes och 62 000 dislikes

Så genom att jobba på Daily Wire skyddar han sig mot att bli måltavla för div. attentat.
Han tog steget och blev kontrollerad opposition helt enkelt. Fy fan vad vidrigt. Detta måste väl ändå gå helt emot honom själv som person? Det kommer ju bryta ner honom psykiskt.
Vad fick honom att börja med detta?
Jordan borde göra ett offentligt uttalande ang det här.

(Ska kolla in avsnittet du hänvisade till. Möjligt att jag redan lyssnat på det.)
Citera
2022-12-30, 03:58
Medlem
JBP var bra förr, lyssnade mycket på honom och framför allt hans inspelade föreläsningar.

Sedan återkomsten från koman/missbruket tycker jag att han tappat det mer och mer - ger sig in i märkliga debatter, verkar agera ur affekt och har inte alls den där stillsamma skärpan.

Daily Wire är väl Ben Shapiros skapelse, alternativ-Fox typ.
Citera
2022-12-30, 04:06
Medlem
Citat:
Så genom att jobba på Daily Wire skyddar han sig mot att bli måltavla för div. attentat.
Han tog steget och blev kontrollerad opposition helt enkelt. Fy fan vad vidrigt. Detta måste väl ändå gå helt emot honom själv som person? Det kommer ju bryta ner honom psykiskt.
Vad fick honom att börja med detta?
Jordan borde göra ett offentligt uttalande ang det här.

(Ska kolla in avsnittet du hänvisade till. Möjligt att jag redan lyssnat på det.)

Precis så! I mina ögon har han förstört sitt anseende med den intervjun, där 90% av kommentarerna är av negativ karaktär. Han är tyvärr long gone. Greppar sionisterna tag i en är det kört.
Citera
2022-12-30, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
JBP var bra förr, lyssnade mycket på honom och framför allt hans inspelade föreläsningar.

Sedan återkomsten från koman/missbruket tycker jag att han tappat det mer och mer - ger sig in i märkliga debatter, verkar agera ur affekt och har inte alls den där stillsamma skärpan.

Daily Wire är väl Ben Shapiros skapelse, alternativ-Fox typ.

Jag har märkt samma tendenser. Det kan vara hans medvetande som tär på honom, med tanke på att han har sålt sin själ för pengar.

Han kan låta irrationell och känslosam emellan åt.
Citera
2022-12-30, 04:25
Medlem
Citat:
Han har varit professor på Harvard.

Sålt sin själ till sionisterna? Utveckla?

Ben Shapiro har jag aldrig gillat..

Nej, han har aldrig varit professor på Harvard! Du är så invecklad i lögner att du inte ens klarar av att läsa en vanlig wikipediaartikel!

https://en.wikipedia.org/wiki/Jordan_Peterson
Citera
2022-12-30, 04:44
Avslutad
Jordan har sålt ut. Daily wire är ju riktigt dåliga och det är tråkigt att han gick med där. Han har sedan nu på senaste tiden kritiserat rätten att få vara anonym på internet vilket också fick honom att falla extra i mina ögon. Rätten till anonymitet och yttrandefrihet på internet är otroligt viktig.
Citera
2022-12-30, 06:53
Medlem
SexgalenZombies avatar
Jordan P har blivit girig och tråkig. Tyvärr. Precis som du uppskattade jag hans långa samtal med gäster.

Jag gissar hans fru och dotter pressar honom på mer och mer pengar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in