2022-12-29, 11:28
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paperface
Kan du länka denna undersökning?
Kan göra ett tillägg varför jag inte länkar eller sparat länken. Anledningen var att när jag läste undersökningen så tyckte jag att den var ganska ofördelaktig mot homosexuella och riskerade att öka på fördomarna mot homosexuella. Därför sparade jag inte länken till undersökningen. Misstänker också att det är därför den inte har offentliggjorts i större omfattning.
Citera
2022-12-29, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viderenonvideri
Ny i tråden.
En dum fråga kanske,men vad finns det för argument mot att inte behandla sexbrottslingar med kemisk kastrering?
Även om många sexbrott sägs handla om makt, så borde sexdrift spela en betydande roll.

Finns för få studier som visar på god effekt av det vad jag kunnat lösa mig till. Christoffer Rahm har gjort en studie (Priotab) som hade gott resultat men det var få deltagare och effekten var självrapporterad av deltagarna genom enkät, så evidensen på effekten går att ifrågasätta då det finns chans att de faktiskt ljuger.

Han skriver vidare i en debattartikel (tyvärr är de flesta låsta nu för tiden men går säkert hitta):
Citat:
Som riskreducerande åtgärd kan det ingå i vården, men ett rättssamhälle kan inte bestraffa någon med injektioner.

Hur som haver verkar inte kemisk kastrering vara en "all fix" som många verkar tro, men kan säkerligen stävja en del sexuella lustar. Mer forskning behövs tyvärr och bieffekterna av de läkemedel man kastrerar med idag verkar göra det hela till en etisk fråga.
Senast redigerad av RunePavlov 2022-12-29 kl. 13:02.
Citera
2022-12-29, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Dom sjukaste är dock Dumpen och deras dumplingar, som hänger ut människor och deras familjer, allt för att få så många Swishdonationer som möjligt, och kunna betala sina knarkskulder.

Om dom som driver Dumpen hade haft ett genuint intresse att hjälpa riktiga barn, så hade dom gett materialet till polisen, och engagerat sig partipolitiskt.

Skulle tro att Dumpen ser till att andra ser till att partier börjar jobba för frågan om våldtäkter och grooming mot barn. Och det är ju betydligt mer effektivt.

De ger alltid material till polisen där det finns något som visar på brott. Det har ju lett till ett flertal gripande.

Är du bitter?
Citera
2022-12-29, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Skulle tro att Dumpen ser till att andra ser till att partier börjar jobba för frågan om våldtäkter och grooming mot barn. Och det är ju betydligt mer effektivt.

De ger alltid material till polisen där det finns något som visar på brott. Det har ju lett till ett flertal gripande.

Är du bitter?
Gripanden och politiska påteyckningar är omöjliga utan uthängningar och förnedring?
Citera
2022-12-29, 13:21
Medlem
fittslems avatar
Senaste pedofilen #178. Vilken lirare, noll skam i kroppen haha. Riktigt skåning.

Citat:
Skillnaden mellan 14 och 15?

- Ja det är ett helt år

Låter som pedofilkramarna här haha
Citera
2022-12-29, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
En del säger en, en del säger två.

Skulle tro att den är den/de med samvete som har tagit sina liv.

Men de var ändå beredda att förstöra barns liv.

Att de chattat och nu avslöjats som en som ville träffa ett barn för att våldta det kan förstås få någon att ta sitt liv.

Men orsaken kan också vara annat. Att man till exempel redan har våldtagit barn som har bevis i sina mobiler.

Eller att man har KOL och inte kan sluta röka. Att man har svåra psykiska diagnoser. Eller andra fysiska sjukdomar som svår värk. Att man super och knarkar dagligen eller flera gånger i veckan. Att barn och barnbarn, egna föräldrar och syskon sagt upp kontakten med en.

Jag menar ofta så har väl en person flera svårigheter i sitt liv när de väljer att avsluta det. Så som den dumme Janne säger att de går över lik är ju tragiskt. Vad har hänt med dumme Janne egentligen? Att anklaga Sara och Patrik att döda folk är ju så jävla tragiskt dumt. Hederlöst av honom.

Att de tagit livet av sig för de har ett samvete vet jag inte om jag tror på. Men det kan ju vara så i och för sig.
Citera
2022-12-29, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ufc123
Tror helt ärligt att dem blev lite rädda när han skulle iväg svara i telefonen, tror nog dem kanske tänkte att han kan komma tillbaka med ett gevär eller något...

Just det, det var bra tänkt. Han såg ut som en sån som har vapen hemma.
Citera
2022-12-29, 13:30
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Folj som önskar livet ur sjuka, utsatta... äcklar mig
Nu är det inte sjuka eller utsatta som någon önskat livet ur, utan pedofiler som agerat på sitt sexuella stimuli och aktivt sökt efter ett barn att förgripa sig på.

Jag kan inte påstå att jag sitter och önskar livet ur ens dessa presumtiva våldtäktsmän, men samtidigt rör det mig inte i ryggen när ett självmord bekräftas. Tvärtom, jag får positiv energi av självmordsbeskedet. Framför allt för att det är en nyhet som det kommer att pratas om och vars följder och skriverier blir intressanta.

För övrigt har jag en annan störning. Jag är värdelös på att ta emot ett dödsbesked, och då menar jag inte specifikt självmord utan i allmänhet. Som när morsan fått ett samtal från sjukhuset och med allvarlig min berättar att min mosters man dog inatt, varpå jag brister ut i ett gapflabb. Det blir lite det där fenomenet "att skratta när man inte får" (som det finns en mycket underhållande tråd om här på forumet).
Senast redigerad av Lysturken 2022-12-29 kl. 13:33.
Citera
2022-12-29, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Att de chattat och nu avslöjats som en som ville träffa ett barn för att våldta det kan förstås få någon att ta sitt liv.

Men orsaken kan också vara annat. Att man till exempel redan har våldtagit barn som har bevis i sina mobiler.

Eller att man har KOL och inte kan sluta röka. Att man har svåra psykiska diagnoser. Eller andra fysiska sjukdomar som svår värk. Att man super och knarkar dagligen eller flera gånger i veckan. Att barn och barnbarn, egna föräldrar och syskon sagt upp kontakten med en.

Jag menar ofta så har väl en person flera svårigheter i sitt liv när de väljer att avsluta det. Så som den dumme Janne säger att de går över lik är ju tragiskt. Vad har hänt med dumme Janne egentligen? Att anklaga Sara och Patrik att döda folk är ju så jävla tragiskt dumt. Hederlöst av honom.

Att de tagit livet av sig för de har ett samvete vet jag inte om jag tror på. Men det kan ju vara så i och för sig.
Så självmorden är rena tillfälligheter där dumpen inte har någon roll i det hela?
Citera
2022-12-29, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Nu är det inte sjuka eller utsatta som någon önskat livet ur, utan pedofiler som agerat på sitt sexuella stimuli och aktivt sökt efter ett barn att förgripa sig på.

Jag kan inte påstå att jag sitter och önskar livet ur ens dessa presumtiva våldtäktsmän, men samtidigt rör det mig inte i ryggen när ett självmord bekräftas. Tvärtom, jag får positiv energi av självmordsbeskedet. Framför allt för att det är en nyhet som det kommer att pratas om och vars följder och skriverier blir intressanta.

För övrigt har jag en annan störning. Jag är värdelös på att ta emot ett dödsbesked, och då menar jag inte specifikt självmord utan i allmänhet. Som när morsan fått ett samtal från sjukhuset och med allvarlig min berättar att min mosters man dog inatt, varpå jag brister ut i ett gapflabb. Det blir lite det där fenomenet "att skratta när man inte får" (som det finns en mycket underhållande tråd om här i forumet).
Förstår hur du menar. Samtidigt verkar det ju vara efterspelet som stimulerar dig?
Citera
2022-12-29, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken

För övrigt har jag en annan störning. Jag är värdelös på att ta emot ett dödsbesked, och då menar jag inte specifikt självmord utan i allmänhet. Som när morsan fått ett samtal från sjukhuset och med allvarlig min berättar att min mosters man dog inatt, varpå jag brister ut i ett gapflabb. Det blir lite det där fenomenet "att skratta när man inte får" (som det finns en mycket underhållande tråd om här på forumet).

Att vara Pedofil är absolut en sjukdom till och med forskare bekräftar det.Samma gäller inte för hebofiler då det klassas som en läggning.Dom kallar bara Pedofileri för störning.
Citera
2022-12-29, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Så självmorden är rena tillfälligheter där dumpen inte har någon roll i det hela?
Om man tar sitt liv för att ens verksamhet inte tål dagsljus då har man sig själv att skylla.
Skjut inte budbäraren.

Om en uthängning kan rädda ett endaste barn från att bli skadad för livet och kanske ta livet av sig så är det värt att förövaren tar sig av daga.
Varje förövare har flertalet barns liv på sitt samvete, är förövarens liv värt mer än barnens?

Hellre en död pedofil än ett skadat barn.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2022-12-29 kl. 14:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in