2022-12-28, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Novas formuleringar har fått mig att tro att hen på något vis är bekant med de inblandade och har viss inside information.
Alla de skribenter som bidragit med reell information ser jag som trovärdiga.
Den personen jag nämde var också troligtvis bekant med de inblandade
Citera
2022-12-28, 23:54
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Den personen jag nämde var också troligtvis bekant med de inblandade
Om endast en skribent skriver något som mer liknar allmänt skvaller än info, ser jag inte det som annat än just skvaller, sant eller ej.
Vill du att jag ska betrakta "din" trovärdiga skribent som trovärdig, får du gärna länka till inlägget. Därefter kan jag uttala mig om min uppfattning.
Citera
2022-12-28, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Undrar just vad som ev hittats under BO och MGMs naglar. Kanske finns det även sår på tex händer ?
Någon form av motstånd borde det ha skett tänker jag. Samtidigt kan man ju faktiskt bli paralyserad av skräck. Kanske är det just därför det saknas gap och skrik ?

Även om det är några dunsar där så känns det nånstans som att det är ett tyst och ”torrt” våld. Chockad eller överraskad ja kanske. Då hinns det inte med så mycket avvärjning.
Citera
2022-12-29, 00:12
Medlem
Citat:
Om endast en skribent skriver något som mer liknar allmänt skvaller än info, ser jag inte det som annat än just skvaller, sant eller ej.
Vill du att jag ska betrakta "din" trovärdiga skribent som trovärdig, får du gärna länka till inlägget. Därefter kan jag uttala mig om min uppfattning.
Så du menar att ju fler som skriver samma sak så blir det mer trovärdigt?.

Kan det inte vara så att det skapas flest trådsanningar när det går fr mun till mun. en lögn blir till sanning?
Tyvärr så minns jag inte vad personen hade för alias
Jag hade gärna själv velat hitta och läsa det igen
Jag vet att jag ställde en fråga men fick inte något svar
Hade personen velat skapa en trådsanning med en lögn så tror jag att personen hade varit mer aktiv på tråden?

På flaschback vet man inte vad som är sant och vad som är trådsanningar
Citera
2022-12-29, 00:19
Medlem
sybels avatar
Citat:
Så du menar att ju fler som skriver samma sak så blir det mer trovärdigt?.

Kan det inte vara så att det skapas flest trådsanningar när det går fr mun till mun. en lögn blir till sanning?
Tyvärr så minns jag inte vad personen hade för alias
Jag hade gärna själv velat hitta och läsa det igen
Jag vet att jag ställde en fråga men fick inte något svar
Hade personen velat skapa en trådsanning med en lögn så tror jag att personen hade varit mer aktiv på tråden?

På flaschback vet man inte vad som är sant och vad som är trådsanningar
Helt rätt! Det kan ibland vara svårt att avgöra vad som är sant.
Det fetade: I princip ja, om samtliga som skriver förefaller att ha koll.
Men nej, om det bara är kreti och pleti som rapar upp och tuggar om något.
Citera
2022-12-29, 01:55
Medlem
Citat:
Ja det har jag också läst att TT mamma har bekräftat det
men hon sa också om inte jag minns fel att umgänget och prat om JJ har inte förekommit under en löngre tid
.
Jag kan tyvärr inte släppa det jag läste om relationen som det skrevs om mellan JJ och AW
Det var spekulationer i tråden om det ev var svartsjuka pga av att TT övertagit AW
Om jag inte minns fel så skrev personen då att det ivar det inte för att det var slut mellan JJ/AW i juni för ca 2 år sedan och att TT/AW blev ihop först april
ett halvår efter JJ/AW gjort slut

Personen kändes trovärdig och visste bla också tidsmässigt början av TT/AW relation

JJs svartsjuka verkar ha växt fram under en längre tid. Frågan är när hon bestämde sig för att mörda?

Vad säger MH om allt, hon hakar bara på, kanske förtalade JJ TT och lyckades manipulera JJ.....
Citera
2022-12-29, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Även om det är några dunsar där så känns det nånstans som att det är ett tyst och ”torrt” våld. Chockad eller överraskad ja kanske. Då hinns det inte med så mycket avvärjning.

Ren och skär avrättning, ja- så brutalt och vidrigt!!!!!
Citera
2022-12-29, 02:15
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Helt rätt! Det kan ibland vara svårt att avgöra vad som är sant.
Det fetade: I princip ja, om samtliga som skriver förefaller att ha koll.
Men nej, om det bara är kreti och pleti som rapar upp och tuggar om något.

Jag har följt tråden och anser att det blivit en trådsanning från kreti och pleti angående JJ och AW. Finner inget trovärdigt om detta överhuvudtaget
Citera
2022-12-29, 02:22
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Vad var orsaken? Att TT kände att AW och JJ kom närmare varandra när hon var borta?

Citat:
JJ ville väl mer???

Flirtade AW med JJ när TT pluggade i Lidköping?.

Ansåg JJ att TT var i vägen för JJs relation med AW????????????????

AW bodde denna tid i Växjö och studerade, varken T eller AW befann sig i Vetlanda.
Så rent praktiskt, var skulle enligt ditt menande Js närmanden och flirtande ha utförts?

Om AW och T var i Vetlanda under t.ex helger, umgicks dom med varandra hos AWs mor.
J har tidigare varit ihop med AWs kompis o sen en av hans bekanta, men aldrig med AW.
Det finns ingen tidigare relation, än den som följde av att J var kompisens flickvän.
Efter Js behandling av AWs vän som dumpat henne, fanns inte ens relationen en kompis flickvän.
Citera
2022-12-29, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
AW bodde denna tid i Växjö och studerade, varken T eller AW befann sig i Vetlanda.
Så rent praktiskt, var skulle enligt ditt menande Js närmanden och flirtande ha utförts?

Om AW och T var i Vetlanda under t.ex helger, umgicks dom med varandra hos AWs mor.
J har tidigare varit ihop med AWs kompis o sen en av hans bekanta, men aldrig med AW.
Det finns ingen tidigare relation, än den som följde av att J var kompisens flickvän.
Efter Js behandling av AWs vän som dumpat henne, fanns inte ens relationen en kompis flickvän.

Rent praktiskt i JJs lägenhet, hos AWs mor alternativt på snapchat, facetime, irl på annat håll eller messenger etc.

JJs behandling av AWs vän? Syftar du på att JJ tände eld på hans lägenhet eller något annat(om det nu var "det" exet dvs TTs barndomsvän?

Vad exakt handlade konflikten mellan JJ och TT om?

TT var förmodligen besviken på att JJ och AW umgicks och hade kontakt bakom hennes rygg.
AW och TT hade bråkat dagarna innan mordet.
Senast redigerad av TorsteniSthlm76 2022-12-29 kl. 03:09.
Citera
2022-12-29, 03:12
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68

Hyggligt att du klargjorde det jag försökt förklara. Tack
Citera
2022-12-29, 03:16
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Rent praktiskt i JJs lägenhet, hos AWs mor alternativt på snapchat, facetime, irl på annat håll eller messenger etc.

JJs behandling av AWs vän? Syftar du på att JJ tände eld på hans lägenhet eller något annat(om det nu var "det" exet dvs TTs barndomsvän?

Vad exakt handlade konflikten mellan JJ och TT om?

TT var förmodligen besviken på att JJ och AW umgicks och hade kontakt bakom hennes rygg.
AW och TT hade bråkat dagarna innan mordet.

Alltså kan du sluta med dina insinuationer? Varför kan du inte förstå att det aldrig funnits någon koppling mellan JJ och AW mer än att JJ varit tillsammans med en kompis till AW

Det känns som du till varje pris vill få fram något svartsjukedrama och att JJ och AW umgåtts bakom ryggen på TT? Släpp det en gång för alla
Senast redigerad av Kellywoman 2022-12-29 kl. 03:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in