2022-12-27, 21:14
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kadoo2128
Hur tror ni det kommer gå för Castellum nu?

Antingen nyemission eller finfin avkastning. Fastighetsaktier är väldigt binära härifrån. Det kan nästan bara bli succé eller pannkaka. Tråkigt blir det inte.

Jag tror att Akelius styr upp detta och kan tänka mig att köpa lite Castellum. Men risknivån är hög.

Citat:
Finns det hopp om Nilar International eller är det bara att abandon ship?

Sälj, sälj, sälj, sälj, sälj.
Citera
2022-12-27, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef
Antingen nyemission eller finfin avkastning. Fastighetsaktier är väldigt binära härifrån. Det kan nästan bara bli succé eller pannkaka. Tråkigt blir det inte.

Jag tror att Akelius styr upp detta och kan tänka mig att köpa lite Castellum. Men risknivån är hög.

Kan i princip ingenting om fastighetsaktier men sitter och velar mellan att köpa SBB eller Castellum men båda två verkar vara så otroligt röriga
Citera
2022-12-28, 10:45
Medlem
Köper lite mer Nilar International idag... önskar ett jävla PM snart om order. Då åker vi.
Citera
2022-12-28, 11:31
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erdnaerdna
Köper lite mer Nilar International idag... önskar ett jävla PM snart om order. Då åker vi.

Okej men om det är ditt "veckans aktietips" så får du mer än gärna utveckla varför. Inte som senaste månaderna att det kaaaanske går upp, oooom det kommer ett braaaaa PM.

Är det tal om PM på gång? Vad sägs det skall rapporteras?
Citera
2022-12-28, 13:01
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Kan i princip ingenting om fastighetsaktier men sitter och velar mellan att köpa SBB eller Castellum men båda två verkar vara så otroligt röriga

Man behöver inte kunna så mycket. Se till att bolagen kan finansiera sig via räntemarknaden eller bank och se till att betala en vettig multipel på kassaflödena (förvaltningsresultatet).

Det är just finansieringen som är ett frågetecken just nu.
Citera
2022-12-28, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erdnaerdna

Shit vad du måste ha bränt pengar? Har inte du fortsatt tanka Nilar sen i somras? Jag hoppas det går av snart men ser ingen anledning till varför det skulle ske heller, varken VD eller Ordförande äger någon aktie i bolaget, blir du inte nervös?
Citera
2022-12-28, 20:53
Medlem
knarkhitlers avatar
Citat:
Shit vad du måste ha bränt pengar? Har inte du fortsatt tanka Nilar sen i somras? Jag hoppas det går av snart men ser ingen anledning till varför det skulle ske heller, varken VD eller Ordförande äger någon aktie i bolaget, blir du inte nervös?
Elfte eller tolvte gången användaren pumpar Nilar sedan i somras.
Hjulet snurrar men hamstern är nog tyvärr död.
Citera
2022-12-28, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkhitler
Elfte eller tolvte gången användaren pumpar Nilar sedan i somras.
Hjulet snurrar men hamstern är nog tyvärr död.

Ae för helvete ... nästan så att JAG blir ledsen.
Citera
2022-12-29, 10:31
Medlem
Valfrids avatar
Acuvi
Circhem
Biovica

Där har vi mina favoriter inför 2023. I samtliga bolag förväntar (spekulerar) jag mig ett starkt nyhetsflöde av olika karaktär.

* Jag äger aktier i samtliga bolag och är därmed partisk.

* Gör alltid er egen analys och bilda en egen uppfattning.

Gott nytt år på er allihopa 🥂🥳
Citera
2022-12-29, 10:37
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valfrid
Acuvi
Circhem
Biovica

Där har vi mina favoriter inför 2023. I samtliga bolag förväntar (spekulerar) jag mig ett starkt nyhetsflöde av olika karaktär.

Lägg till Sensys Gatso, Abelco och Midsummer. Mina tre aktietips för nästa år. Alla dessa aktier står dessutom just nu väldigt lågt och de analyser som finns pekar på högre kurser.
Citera
2022-12-30, 20:42
Medlem
Mitt enkla tips är Clas Ohlson, både för klippare och långbänkar.
Finfin utdelning (i januari) och starkt varumärke som tilltalar svenska trygghetsnarkomaner.
Kommer nog inte att krascha i första taget tror jag.
Företaget har också klarat de senaste 3 årens äckliga turbulens.
Senaste gången jag köpte, blev det direkt fin %-vinst o jag sålde direkt.
De kommande utdelningen påverkade säkert.
Frågan är vad som sker sedan? Tokdipp eller normal återhämtning?
Jag är sugen på att lassa in mer i CO (pga utdelningen) men jag vill ju inte sitta med -15% i februari ....
Citera
2023-01-02, 22:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Valfrid
Acuvi
Circhem
Biovica

Jag ryggade dig på Chirchem o tjänade en del deg på det. Ser ingen anledning till varför den inte skulle kunna sticka iväg mer/igen. Sålde allt på börsen idag när jag läste att börsen går upp men ingen handlar. Upp 2.7 % sammanlagt. Undra vad man ska investera i just nu. Någon som har någon raket?
Senast redigerad av Yke 2023-01-02 kl. 23:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in