2022-12-28, 09:18
Medlem
Det är klart att man blir ledsen när nån människa sköts ner oavsett hudfärg och tillhörighet.
Är det nån med insyn som vet hur ligger det till mellan DP och Shottas?
Det verkar som att DP ändå leder med 5-3.
Citera
2022-12-28, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Det mesta är väl stulet och förhoppningsvis försöker polisen återbörda det till rättmätiga ägare innan någon kronofogdeauktion.

Mest troligt och tar tid, bara hålla utkik på KF, blir säkert en hel del.
Citera
2022-12-28, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det är klart att man blir ledsen när nån människa sköts ner oavsett hudfärg och tillhörighet.
Är det nån med insyn som vet hur ligger det till mellan DP och Shottas?
Det verkar som att DP ändå leder med 5-3.

Varför blir du ledsen? Om det hade tex varit din dotter som araben tryckte in pistolen i könsorganet på hade du blivit lika ledsen då oxå om du läst att han dött senare?
Citera
2022-12-28, 09:48
Medlem
Bizmarcks avatar
Hur gick det på den där minnesstunden då? Sjöng man julpsalmer tillsammans?
Citera
2022-12-28, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Hur gick det på den där minnesstunden då? Sjöng man julpsalmer tillsammans?

Absolut. Och kysste korset och tog nattvarden. Blandade kristendom och vikingaseder precis som vilken svensk som helst...De är ju som vi...enligt dumkärringar.
Citera
2022-12-28, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomben79
Varför blir du ledsen? Om det hade tex varit din dotter som araben tryckte in pistolen i könsorganet på hade du blivit lika ledsen då oxå om du läst att han dött senare?
Bara för att han har varit ned på en våldtäkt behöver inte nödvändigtvis betyda att jag ändrar min personlighet till våldsman.
Ge mig en god anledning att tro på att våld föder mer våld är en godtagbar princip?!
Citera
2022-12-28, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Borde man inte i så fall säga att man ”jappar” någon? Har sett flera i tråden skriva typ ”han blir japp”. Då blir det väl ”han blir knull”?

Eller så är jag alldeles för gammal för detta.

Ingen nyhet att "kulturberikarna" har lite problem med det svenska språket av och till;-)
Citera
2022-12-28, 10:34
Avslutad
Citat:
Bara för att han har varit ned på en våldtäkt behöver inte nödvändigtvis betyda att jag ändrar min personlighet till våldsman.
Ge mig en god anledning att tro på att våld föder mer våld är en godtagbar princip?!
Ja, precis. Dumle var en ”mostly peaceful dude”. Den mesta tiden av dygnet begick han faktiskt inte våldtäkter, värt att ha i åtanke.
Citera
2022-12-28, 10:48
Medlem
Citat:

Gött då vet jag- din dotter kan jag våldta utan repressalier
Citera
2022-12-28, 10:49
Medlem
Någon som vet om dumle led innan han dog?
Citera
2022-12-28, 10:55
Medlem
aaerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetongLeijon
Hahaha Rågsved! spela ball gå lägg dej din cola torsk kan fatta du är en arab när du gillar Röv ditt Äckel! Norra B for Life!

Botkyrka-röv är min favorit. Kommer över och ska ha en lång och mysig stund med dig. Du kanske gråter lite initialt men sedan kommer du tacka mig när jag är klar.
Citera
2022-12-28, 11:19
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Ja, det är intressant. Förr kände folk till de olika kandidaterna till olika priser i förväg och den stora frågan i folkets Sverige kunde vara huruvida man gillade Carola eller Robyn. Nu har plötsligt Spotify-gangsterrappare ploppat upp som gubben i lådan och fått priser till höger och vänster. Och ingen höjer på ögonbrynen trots att musiksverige producerat oerhört mycket bra (bättre) musik under tiden. Och då inkluderar jag Laleh och annan popmusik som jag inte gillar särskilt mycket själv.

Nu är han ju tydligen död, liksom flera andra i hans musikgenre. Det kanske kan vara ett mål för de som vill gå den vägen: Släpp ett par bra hits innan man tar ett par hits av en Glock. Allt innan man är 30. Den som leker leken får leken tåla, och i deras lek så är det 9mm som flyger åt alla håll.

Ja ha ha det måste man ändå ge dem, de lever efter den gamla klassiska rockmyten "Live Fast, Die Young". På det sättet är de genuina på något sätt. De sjunger om att dö innan 30 och det lyckas med det också. Ingen bullshit som hos så många andra artister och B-kändisar. Den här liraren kom med i den mytomspunna 27-klubben förresten om man nu ska räkna honom som artist i samma klass som tex Jim Morrison, Jimi Hendrix, Janis Joplin och Amy Winehouse? Känns tveksamt.

Visst produceras det väldigt mycket bra musik inom många genrer i Sverige idag men det är liksom bara dessa gangsterrappare som får uppmärksamhet i msm verkar det som och då från ett PK narrativ. Alltså det är snarare deras etnicitet eller kulturella ursprung som ska premieras snarare än deras musik som i sammanhanget blir en bisats.
Senast redigerad av bulletproofsoul 2022-12-28 kl. 11:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in