2022-12-27, 23:05
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BWGbMv/torpeder-kan-ligga-bakom-mordet-i-rinkeby-enligt-uppgifter

Någon kanske redan har skrivit detta i tråden, har missat det inlägget isåfall.

”Enligt Aftonbladets uppgifter är ett av polisens huvudspår i utredningen att torpeder väntade på gängmannen efter att han hade varit på julfirande hos sin familj.”

”Enligt uppgifter siktade skytten direkt mot gängmannens huvud och avlossade skotten”.

En skytt om man ska tro Aftonbladet alltså.
Citera
2022-12-27, 23:07
Medlem
DreamVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mergimsuger
Står på AB nu att stort guldfynd (miljonbelopp) och kontanter gjorts i hans lägenhet.

Värdelös polis som vanligt som inte ens gjort en husrannsakan hos aset och påträffat pengarna. Är de helt dumma i huvudet? De tillåter dessa muppar att ha massa pengar hemma när de är arbetslösa sossfall...
Det säger väl sig självt om ett sossfall överhuvudtaget kör runt i en bil eller har råd med saker överhuvudtaget att de har pengar från kriminalitet.
Citera
2022-12-27, 23:19
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeusSerAllt
Fd. OV från Tunnelbanan tänkte du?

Lär ha varit ett gäng husisar hos den flickan.
Tänkte nyligen, man lagrar väl inte allt på ett ställe...
Citera
2022-12-27, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamVoid
Värdelös polis som vanligt som inte ens gjort en husrannsakan hos aset och påträffat pengarna. Är de helt dumma i huvudet? De tillåter dessa muppar att ha massa pengar hemma när de är arbetslösa sossfall...
Det säger väl sig självt om ett sossfall överhuvudtaget kör runt i en bil eller har råd med saker överhuvudtaget att de har pengar från kriminalitet.

Bra om polisen får utökade möjligheter att beslagta statusprylar som bilar, klockor och smycken som härrör från kriminalitet. I södra Sverige finns det ett fungerande samarbete mellan myndigheter såsom FK, Socialtjänsten, Arbetsförmedlingen, Kronofogden och polisen och tullen. Mer sånt!
Citera
2022-12-27, 23:25
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filip60
Guldet är väl Från P guld som tycks lovorda denna misserabla person ,och gynna/ finasiera honom genom spela hans musik. eEddie Meduza kan dom inte spela inte Ultima Thule men denna persons "Musik" går bra Lägg ner SR P3

När har Dumle haft någon som helst samröre med P3? Du blandar ihop personer nu.
Citera
2022-12-27, 23:25
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Vem äe åsnan som skulle låta guld och kontanter värda miljoner undanhållas hos dumle? 😂 vem litade på dumle sååååå jävla mkt att man lät sina grejer vara där? Näääee.

Var det ens hans guld och hans pengar? Eller hade han undanhållit en del för de som är steget över denne åsnan? Ett möjligt mordmotiv månne???
Citera
2022-12-27, 23:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Var det ens hans guld och hans pengar? Eller hade han undanhållit en del för de som är steget över denne åsnan? Ett möjligt mordmotiv månne???

Åsnor och guld? Verkar mer handla om åsnor och bly.
Citera
2022-12-27, 23:27
Medlem
DreamVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Bra om polisen får utökade möjligheter att beslagta statusprylar som bilar, klockor och smycken som härrör från kriminalitet. I södra Sverige finns det ett fungerande samarbete mellan myndigheter såsom FK, Socialtjänsten, Arbetsförmedlingen, Kronofogden och polisen och tullen. Mer sånt!

Det kan väl inte vara svårt att bara kontrollera vad personen har för kläder, var personen äter, om personen har en bil osv och sedan väga det mot dennes inkomster..
Ett sossfall har inte råd med någonting förutom det mest basala. Definitivt inte bil och parkering. Borde inte ens vara möjligt att ha bil och parkering om man är sossfall, då måste man väl sälja den först..
Citera
2022-12-27, 23:32
Avstängd
Citat:
Det kan väl inte vara svårt att bara kontrollera vad personen har för kläder, var personen äter, om personen har en bil osv och sedan väga det mot dennes inkomster..
Ett sossfall har inte råd med någonting förutom det mest basala. Definitivt inte bil och parkering. Borde inte ens vara möjligt att ha bil och parkering om man är sossfall, då måste man väl sälja den först..

Så rasistiskt att kolla en kriminell blatte i Sverige.
Men just den här kriminella blatten är ju död nu.
Vem är förresten nästa på listan med döda kriminella blattar i Sverige? Dödad av kriminella blattar i Sverige?
Citera
2022-12-27, 23:34
Medlem
Citat:

Det är riktigt men dessvärre har inte de svenska myndigheterna haft någon vidare samverkan vilket på ett sätt helt möjliggjort den här livsstilen. Det borde vara lätt att direkt plocka prylarna. Hoppas på bättre regelverk med den nya regeringen.
Citera
2022-12-27, 23:37
Medlem
DreamVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Det är riktigt men dessvärre har inte de svenska myndigheterna haft någon vidare samverkan vilket på ett sätt helt möjliggjort den här livsstilen. Det borde vara lätt att direkt plocka prylarna. Hoppas på bättre regelverk med den nya regeringen.

Okej. Sverige i ett nötskal, men det är ingen som förvånar. Samma stat lät ju trots allt miljoner blattar invadera oss och ockupera vårt land.
Citera
2022-12-27, 23:42
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blazer92
Gör man sitt jobb rent och snyggt så kommer du aldrig hamna i problem med folk som pangar en. Jag själv gör lite extrapengar utöver mitt kontorsjobb. Det har inget med knark/sprit att göra. Kan bara säga jag jobbar i fastighetsbranschen. Jag har en vän som sköter all kontakt med dom som gynnas av min position, för detta så delar jag och vännen på pengarna 50/50, trots att det är jag som riskerar. Varför gör jag så? Jo för att min vän vet själv att han kanske bara ska ha 20-30% av summan, men när jag ger han 50% så kommer han tycka att jag är en riktig bra kille och kommer aldrig försöka blåsa mig. Hellre jag tjänar 50% utan huvudvärk, än aty ta 75% och vara girig men då riskera att denna vännen pratar med andra så det blir problem för mig. För som sagt, pengar gör folk giriga, får han 30% så kommer han vilja ha mer, men han vet att han inte kan få mer än 50%, det skulle bara vara konstigt om han ska ha mer pengar än vad den som riskerar får.

kommer att sluta med att din vän vill ha 60%
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in