• 1
  • 2
2022-12-11, 07:32
Medlem
Awkwardmans avatar
Både samsung och lg går att styra med aop iaf. Går det inte med denna?
Citera
2022-12-11, 15:32
Medlem
Obolenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Både samsung och lg går att styra med aop iaf. Går det inte med denna?

Hur gamla är dina TV-apparater SAMSUNG och LG?
Citera
2022-12-11, 15:40
Medlem
Obolenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YourPronouns
https://techbuddy.se/post/anvand-din...-fjarrkontroll

Dilemmat är det här, omöjligt eftersom jag just inte har en fjärr, MOMENT 22:

(Smartphone som fjärrkontroll för din Smart-TV
Om du äger en Smart-TV har tillverkaren högst troligt en app som du kan styra TV:n från. Några exempel är Philips Remote TV App, LG TV Plus och Samsungs Smart Things. I din TV:s manual bör du hitta information kring app du kan ladda ner till din smartphone. Själva setup:en ser olika ut beroende på tillverkaren, men de allra flesta följer samma enkla steg)

1. Anslut till nätverk

‍Se till att din TV och mobiltelefon är ansluten till samma nätverk. Detta är viktigt för att det ska gå att koppla ihop dem.
Citera
2022-12-11, 17:46
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obolensky

Samsung ca 5, LG 1. Typ budgetmodeller båda
Citera
2022-12-11, 17:47
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:

Edit sorry Sony är den äldre ca 5, LG 1. Typ budgetmodeller båda
Citera
2022-12-20, 21:24
Medlem
Obolenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Hittade någon som laddat upp här: https://www.bruksanvisni.ng/marquant...anvisning?p=29 men Andersson finns inte med där heller dock verkar det vara till en äldre modell av fjärrkontrollen.

Läste att man också kan söka efter sin TV om inte koden finns så du behöver inte ha den rätta koden ...gjorde själv det för längesedan och funkade bra, kan ha varit något litet som text-tv eller att justera ljuset jag fick vara utan.
Funkade också med vissa koder från andra märken / modeller men rätt många att gå igenom.

I förpackningen fanns ”Bilaga B” och i den, den fyrsiffriga koden till ”Andersson”, men, trots det fick jag inte igång TV:n med fjärren enligt anvisningar (typ, ”Rikta fjärren mot apparaten och starta den genom att trycka på [on/off-] knappen”) och kunde då heller inte sätta koden eftersom TV:n inte går igång. Vad gör jag för fel?
Citera
2022-12-21, 18:27
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
I förpackningen fanns ”Bilaga B” och i den, den fyrsiffriga koden till ”Andersson”, men, trots det fick jag inte igång TV:n med fjärren enligt anvisningar (typ, ”Rikta fjärren mot apparaten och starta den genom att trycka på [on/off-] knappen”) och kunde då heller inte sätta koden eftersom TV:n inte går igång. Vad gör jag för fel?
Hmm... Missförstår jag dig eller var inte TV'n påslagen när den hamnade i sökläget som du skrev om i början?
Lyser knapparna som i denna videon när du håller inne knappen TV? https://youtu.be/PZqin0SaBa0 ...tänker så fjärrkontrollen har fungerande batterier.
Du känner ingen som har Andersson TV eller om du tar dig till NetOnNet så kanske personalen kan ställa in fjärren efter något skyltexemplar förhoppningsvis.
Citera
2022-12-22, 19:17
Medlem
Obolenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Hmm... Missförstår jag dig eller var inte TV'n påslagen när den hamnade i sökläget som du skrev om i början?
Lyser knapparna som i denna videon när du håller inne knappen TV? https://youtu.be/PZqin0SaBa0 ...tänker så fjärrkontrollen har fungerande batterier.
Du känner ingen som har Andersson TV eller om du tar dig till NetOnNet så kanske personalen kan ställa in fjärren efter något skyltexemplar förhoppningsvis.

Tack!

(Jo, det stämmer TV:n har fastnat i ett sökläge för diverse TV-kanaler som jag sen inte kan styra/justera med de manuella knapparna på baksidan. Sen har jag stängt av TV:n genom att dra ut elkontakten och satt in den igen, och på så sätt försatt TV:n i ”Stand by-läge” [dvs skärmen är svart och en liten röd lampa lyser i apparatens underkant]. Skulle jag sätta på Tv:n igen med den manuella knappen dyker sökläget upp på skärmen.)

Jag måste ha fattat instruktionen fel (när jag nu ser på din video); jag har inbillat mig att jag ska trycka på on/off knappen för att starta upp TV:n, men i din video trycker killen på ”TV-knappen” (inte för att starta upp TV ser det ut som eftersom bilder från den redan rullar utan för att programmera fjärren …). Hur ska jag tolka det? Som att jag ska slå på TV:n manuellt först innan jag använder fjärren?

Vidare har jag testat på ytterligare 3 apparater (Andersson, Sony och Hitachi) med min metod, dvs använda on/off knappen, men jag har inte fått igång någon av dem.

Tyvärr har jag nu lämnat fjärren på jobbet över julhelgen. Men, testar givetvis efter dina anvisningar när jag är tillbaka.
Citera
2022-12-27, 16:15
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Jag måste ha fattat instruktionen fel (när jag nu ser på din video); jag har inbillat mig att jag ska trycka på on/off knappen för att starta upp TV:n, men i din video trycker killen på ”TV-knappen” (inte för att starta upp TV ser det ut som eftersom bilder från den redan rullar utan för att programmera fjärren …). Hur ska jag tolka det? Som att jag ska slå på TV:n manuellt först innan jag använder fjärren?
Ja precis slå på manuellt först och ge inte upp om koden för Andersson inte funkar för det kan vara till en annan modell och då gör du sökningen utan kod istället ...lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in