Citat:
Ursprungligen postat av
frank_pe
Hmm... Missförstår jag dig eller var inte TV'n påslagen när den hamnade i sökläget som du skrev om i början?
Lyser knapparna som i denna videon när du håller inne knappen TV?
https://youtu.be/PZqin0SaBa0 ...tänker så fjärrkontrollen har fungerande batterier.
Du känner ingen som har Andersson TV eller om du tar dig till NetOnNet så kanske personalen kan ställa in fjärren efter något skyltexemplar förhoppningsvis.
Tack!
(Jo, det stämmer TV:n har fastnat i ett sökläge för diverse TV-kanaler som jag sen inte kan styra/justera med de manuella knapparna på baksidan. Sen har jag stängt av TV:n genom att dra ut elkontakten och satt in den igen, och på så sätt försatt TV:n i ”Stand by-läge” [dvs skärmen är svart och en liten röd lampa lyser i apparatens underkant]. Skulle jag sätta på Tv:n igen med den manuella knappen dyker sökläget upp på skärmen.)
Jag måste ha fattat instruktionen fel (när jag nu ser på din video); jag har inbillat mig att jag ska trycka på on/off knappen för att starta upp TV:n, men i din video trycker killen på ”TV-knappen” (inte för att starta upp TV ser det ut som eftersom bilder från den redan rullar utan för att programmera fjärren …). Hur ska jag tolka det? Som att jag ska slå på TV:n manuellt först innan jag använder fjärren?
Vidare har jag testat på ytterligare 3 apparater (Andersson, Sony och Hitachi) med min metod, dvs använda on/off knappen, men jag har inte fått igång någon av dem.
Tyvärr har jag nu lämnat fjärren på jobbet över julhelgen. Men, testar givetvis efter dina anvisningar när jag är tillbaka.