2022-12-27, 05:23
Medlem
De skönt att folk har börjat inse att goare måste klippas lika mycket som en hat för en golare. Förstod aldrig riktigt hur folk kunde ge goare status. Som att få street creed på att sälja en person som anser sig vara vän. Folk vill ha de lätt istället för att planera och utföra sina uppgifter. Att skjuta är tvär enkelt. De att komma undan som är svårt för vissa via enkla misstag och oplanerade regelbrott på brottsplatsen genom att lämna bevis efter sig som ger folk livstid.

Skönt att goare börjar dö. Dem har förstört spelet. Dax o bygga upp det igen o radera de kapitlet från den här smutsiga historian.
Citera
2022-12-27, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
fortfarande en människa

tänk på alla advokater som försvarar såna

Jag hörde några saker om honom Angående våldtäckten också!
Tydligen gav Dumle upp livet redan efter händelsen med tjejen o personen som stog nära honom berättade Dumle att han va på 2g mdma o fick nåt anfall o kunde inte kontrollera sig o gjorde det han gjorde!
Men tydligen ångrade han det som hände o speciellt att alla i hans familj tittade på honom som djävulen!
Han visste att han kommer aldrig få jobb aldrig att nån accepterar det han gjorde eller förlåter honom för det han gjorde för han kunde inte förlåta sig själv helt enkelt!
För Rozh fick han 100g cocain,
Hade han inte gjort fälla för honom hade De dödat honom istället han hade inget val,
Einar fallet det var inte han som fick Svensken mördad han ringde honom flera gånger den dagen o ville träffas för han ville diskutera med honom om musiken o Einar skulle lyfta honom o Einar skulle få skydd av Dp! Dp tror inte på honom på grund av det som hände med Rozh
Dumle fick 200k för intervjun ! Han visste en levande Einar e mer värt!
Att han gick runt varje dag som en zombie kan nog vara för han ville dö!
Han visste att första stället folket kommer leta efter honom e där o då vem som helst vet att du ska inte hälsa på din familj när du lever så!
Men jag tror pengarna tog slut inga mer droger o sanningen kom i kapp honom!
Han ville fira en sista jul med familjen sen hejdå!
Jag fick höra att han försökte inte ens springa bort ingenting
Jag skriver inte detta för folk ska tycka synd om honom men detta förklarar Visa saker!
Sjukt hur kan en kväll där du planerar att ha roligt förstöra hela ditt liv
Senast redigerad av Smartapojken 2022-12-27 kl. 07:51.
Citera
2022-12-27, 07:49
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Till er som tycker det var fel med Nina Svanbergs intervju.

Såhär ser jag på det. Tidigare var det enklare att skylla på utanförskap och andra faktorer. Men i denna
intervju visas det så tydligt hur medveten (i detta fallet) Dumle var om vad hans livsstil skulle leda till.

Jag tycker det var bra att intervjun gjordes för den visade så tydligt på hur dessa killar tänker. För ett
antal år sedan skulle jag säga "men det var ju en ung kille han kunde ändra på sig". Så säger jag inte
idag.
Nu betraktar jag med häpnad (viss ironi) de som klarar sig tills de fyller 30 år. Och mest förvånade är de säkert säkert själv.
Jag tycker absolut inte att intervjun glorifierar Dumle tvärtom. Den ger en unik inblick hur den människan som dog igår tänkte. Journalistik ska belysa samhället. Så mycket prat det varit om DP, Schottaz och andra gäng de varit de senaste åren skulle jag anse det vara fel att inte intervjua honom.

Ni som tycker att Dumle glorifieras i intervjun, har vi verkligen läst samma intervju?
Självbedrägeri återigen med en alltför välvillig tolkning. Givetvis handlade det om att glorifiera honom, det är ju därför den kanske värsta gruppvåldtäkten i modern historia, som han var drivande i, inte ens nämns. Du är bara lite för vänsterbliven tyvärr?
Citera
2022-12-27, 07:50
Bannlyst
Hur farlig var Dumle? Tittar man bilder på honom så verkade han väldigt kort, typ 150cm.
Citera
2022-12-27, 07:51
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
fortfarande en människa

tänk på alla advokater som försvarar såna

Tror inte tjejen som råkade ut för detta odjur skulle kalla honom för människa.
Citera
2022-12-27, 07:52
Medlem
Rattatatatas avatar
Ingen annan som roas över dagisnivån på dessa förortskrig?

Inläggen och beskrivningarna av dessa "gängkonstellationer" låter precis ut som när min systerdotter kommer hem och berättar om sin dag på förskolan, är detta verkligen vuxna människor vi pratar om?

Någon som varit elak, någon som tagit någon annans leksak, någon som sagt nåt dumt om någon, någon som bytt bästis, någon som slagit sin kompis, någon som skvallrat... etc. etc...
Citera
2022-12-27, 07:59
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalalMuscle
Det var Hjulstabarnen på uppdrag av de ”äldre” från Tensta.

Polisen var snabba med att spärra av varenda väg in och ut från Rinkeby, även motorvägen - helt hopplöst och onödigt. Även onödigt att slänga ut polishelikoptern när Hjulstabarnen enkelt har access till en av flera hundra källare i området. Skjuter man på hindertorpsgränd kan man på typ 30 sekunder ta sig till t.ex degerbygränd och lika gärna ta sig in hos någon vän/familjemedlem och spela playstation tills the heat har coolat ned, och i detta fall i princip 3 timmar senare. Därefter kan man med händerna i fickan ta sig till centrumet och dricka te i turkiska föreningen eller ta en frukostmacka på cafét där. Tror inte ens polisen bryr sig om de fångar gärningsmännen eller inte. Självsanering med andra ord.

Ja vi som vuxit upp i spånga norra järva osv vet att i dessa förorter har polisen en minimal chans att hitta den som vill gömma sig. Källargångar osv som knatt vaktmästaren känner till.
Citera
2022-12-27, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukpasta
Hur farlig var Dumle? Tittar man bilder på honom så verkade han väldigt kort, typ 150cm.

Han har deltagit i flera mord iaf, inklusive det på Einar.
Citera
2022-12-27, 08:04
Bannlyst
Citat:
Hur farlig var Dumle? Tittar man bilder på honom så verkade han väldigt kort typ 150cm.
längd,storlek,vikt etc har ingen betydelse i dagens kriminella samhälle. Nu kan en 14årig undernärd somalie döda. För mycket tillgång till vapen.
Citera
2022-12-27, 08:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Han har deltagit i flera mord iaf, inklusive det på Einar.
Detta är ju bara en teori. Varför följer han fortfarande einar på instagram?
Citera
2022-12-27, 08:14
Medlem
Citat:

Tro aldrig att storleken har någon betydelse här.
Du ska va vaksam mot den personen som är tyst i rummet. Inte den som låter mest.
Citera
2022-12-27, 08:30
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loles
Tro aldrig att storleken har någon betydelse här.
Du ska va vaksam mot den personen som är tyst i rummet. Inte den som låter mest.

Korta män har ofta/oftast ett närmast sjukligt hävdelsebehov.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in