2022-12-26, 22:42
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Intressant intervju med chefen för Mozart Group, som strider mot ryssen på urkrainas sida:

Citat:
After months in Ukraine training soldiers, Ret Col Andrew Milburn of
@TheMozartGroup
mercenary firm gets sauced on camera & spills the beans:

Ukraine is a "corrupt, fucked-up society" run by "fucked-up people"

Ukrainian soldiers "kill dudes who surrendered," commit "atrocities"

https://twitter.com/MaxBlumenthal/status/1607477025962430465?s=20&t=qvFNVTCZFuDcDgp9PibHBQ
Citera
2022-12-26, 22:43
Medlem
nidhoogens avatar
Ånglok någonstans i Ukraina, nu kanske man löst tågproblematiken.. bara värmen och vattnet kvar nu!

https://t.me/zoka200/5814

Ukrainian railways solved the electricity problem. 🚂 Climate activists must be happy.
Citera
2022-12-26, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Läge att sabotera planen för Erdogan/Putins överenskommelse. En bakåtsträvande stofilIslamist gör affärer med en galen kleptokrat. Som bäddat för kommande utpressningsaktioner om Sydeuropa ansluter sig till gasnätet.
Vi ska nog inte vandra ur askan till elden.
Vi har inte råd att jamsa med div självutnämda "Multipolärvärldare" Det kan visa sig dyrt i länden

Och hur tycker du är bäst att sabotera deras plan?

Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Om ett land skriver ett bindande avtal angående så viktigt som energiförsörjning, och motparten bryter detta avtal, slutar leverera energin.., så går det inte på handvändning att återfå detta förtroende.

..fool me once, shame on you.., fool me twice shame on me..

Som om det skulle göra nåt.

Dom har mycket gas så varför skulle dom inte leverera.

Jag tror du druckit för mycket glögg i jul för ser inte vart du vill komma.
Citera
2022-12-26, 22:45
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Jag är helt övertygad.
Det ser ut som om att Bakhmut nu håller på att omringas.
Anledningen varför det tar längre tid än väntat att inta Bakhmut är att Ukraina minerar allt som går att minera och sprider ut anti-personell minor över stora områden med hjälp av artilleri.

90% av ryssarnas förluster i Bakhmut ska vara pga minor. 90% av Ukrainas förluster ska vara pga ryskt artilleri. Med de siffrorna får man rätt så bra koll på vad som pågår runt Bakhmut. Wagner måste avminera allt innan man kan gå in.
Washington Post säger nu att Wagner är 40,000 fler än i februari. Sannolikt är många av de utbildade på avminering att det därför börjar röra på sig.

Stora genombrottet med tanks kommer när kylan sätter in. Då kommer totala kollapsen. Just nu är fortfarande plusgrader i Bakhmut.

Snyggt.
Och har du ändrat uppfattning angående Kherson än ? Eller är det fortfarande en konspiration att Ryssarna tog till flykten ?
Citera
2022-12-26, 22:45
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Min hjärna är svensk.

Jag försöker bara ge er andra en nyanserad bild av läget.

Ska Ukraina känna sig säkra för ryssarna behöver man en buffert zon i Ryssland för att skydda sig mot framtida ryska attacker.
Din hjärna är programmerad med konspirationsteorier och saknar helt förmåga till att skilja på sant och falskt. Jag säger igen, serb eller arab. Finns inga andra som fungerar på sådant primitivt sätt. Man måste för det vara impregnerad med hat och primitivt stamtänkande.
Nyanserad bild, betyder tydligen för dig att för varje fakta som presenteras om kriget så måste du ge en "nyanserad" motbild. Mao om någon säger en sanning om ryssarna så måste du presentera en motbild även om du vet att det är en ren lögn.
Anser du att du är en ärlig människa?
Citera
2022-12-26, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Nu har du fel din mini kukilon. Iallafall i Grekland så är stödet långt över dina 50%
Lägg ner nu o sluta ljuga.

https://europa.eu/eurobarometer/api/deliverable/download/file?deliverableId=84907

Har svårt och förstå det faktiskt. Måste ha med Turkiet o göra. Påverkar den ortodoxa tron? 48% var lägst och placerade Grekland längst ned.
Senast redigerad av Kukilon 2022-12-26 kl. 22:51.
Citera
2022-12-26, 22:47
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Som om det skulle göra nåt. Dom har mycket gas så varför skulle dom inte leverera.

Jag tror du druckit för mycket glögg i jul för ser inte vart du vill komma.

Poängen är att väst inte kommer att köpa gasen. Kanske mindre mängder men inte alls i de volymer som tidigare. Helt enkelt för att man inte kan sätta sig i samma position som tidigare, den risken kan man inte ta.
Citera
2022-12-26, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Intressant intervju med chefen för Mozart Group, som strider mot ryssen på urkrainas sida:

https://twitter.com/MaxBlumenthal/status/1607477025962430465?s=20&t=qvFNVTCZFuDcDgp9PibHBQ
Fast Mozart strider ju inte. Dom är en hjälpgrupp som hjälper civila vid fronten.
Dom har inte ens vapen.
Citera
2022-12-26, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
https://europa.eu/eurobarometer/api/deliverable/download/file?deliverableId=84907

Har svårt och förstå det faktiskt. Måste ha med Turkiet o göra. Påverkar den ortodoxa tron?

Rena bullshiten. Följer man Grekiska nyheter så är stödet över 70%
Turkiet har inget med detta att göra. Grekerna o Turkarna har hållit på i evigheter
Citera
2022-12-26, 22:52
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Washington Post säger nu att Wagner är 40,000 fler än i februari. Sannolikt är många av de utbildade på avminering att det därför börjar röra på sig.

Utbildningen i avminering är väldigt kort och börjar direkt i fält och ser ut så här:

1. "Gruppera er i 5-10 män!"
2. "Spring rakt fram!"
3. 💥

Nästa grupp:
Citera
2022-12-26, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Spannmål som skulle exporteras till Afrika och mellanöstern? Och? Det var ju ukrainsk spannmål, menar du att väst betalade ryssarna för att gå med på det avtalet då är du mer korkad än jag trodde var möjligt. Var fan får du tag på sådana fullständigt obegripligt otroliga teorier? Inte ens ryssarna skulle komma på något så idiotiskt. Nu har du bevisat att du endast går på totalt urkorkade konspirationsteorier, och de enda som jag vet som helt låter sin världsbild och sitt tänkande styras av sådant det är serber och araber (nu räknar jag inte in MAGA-amerikaner här då jag inte tror att de ens vet var Ukraina ligger) så då vet vi.

Du vet inte mycket om hur hegomonin i världen funkar.

Det klart att Ryssland fick nåt i gengäld.
Dom ligger ju i krig med det land som säljer veten i jösse namn.

Kan vart så att dom fick vara med på veten i det området dom ockuperar.
Citera
2022-12-26, 22:54
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Och hur tycker du är bäst att sabotera deras plan?

Det behövs nog ingen plan, när man tänker efter. Putin kör en trevare medans han inte fattar att han är ute ur leken. EU jobbar hårt för att göra sig fri från energi made in russia och är på en lång resa mot ökat självförsörjning och import från alla andra länder utom just RU. Grisen är lite för "rysk" i sitt tänkande (Vilket inte är en komplimang direkt) Den lille kejsaren tror att han kan få sina motståndare på fall genom att gillra samma fälla som förut. Och det är enormt talande för rysk logik . d.v.s. man ser alla andra som undermänniskor i grund och botten, redo att bli lurade gång på gång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in