Citat:
...Undrar om inte de värsta blinda rysstrollen har blandat ihop begreppen Intelligens med kompetens. Grisarnas plundrarbaroner i Kreml må vara skitsmarta och listiga. Men det gör dom alltså inte automatiskt kompetenta på krigsskådeplatsen dom har planerat.
Allt pekar på att ingen i Kreml har räknat med att det skulle kuka ihop sig så som det gjorde.
Eftersom det enda språket Kreml förstår är total konfrontation av en överlägsen fiende, så gissar jag starkt på att Krigsbaronerna skissat på något slags fredsplan stup i kvarten. Många av dom är redan papperskorgade eftersom de tydligen var författade av en professionell utpressingsmaffia. Helt oacceptabla för ett folk som slåss för sin existensiella överlevnad
Tipset är att de kommer att kunna vrida sig ur detta med hedern och ansiktet mot folket intakt. Frågan är bara hur
Allt pekar på att ingen i Kreml har räknat med att det skulle kuka ihop sig så som det gjorde.
Eftersom det enda språket Kreml förstår är total konfrontation av en överlägsen fiende, så gissar jag starkt på att Krigsbaronerna skissat på något slags fredsplan stup i kvarten. Många av dom är redan papperskorgade eftersom de tydligen var författade av en professionell utpressingsmaffia. Helt oacceptabla för ett folk som slåss för sin existensiella överlevnad
Tipset är att de kommer att kunna vrida sig ur detta med hedern och ansiktet mot folket intakt. Frågan är bara hur
Jag tror Kreml fortfarande har för höga ambitioner och för höga tankar om sig själva. När de sänker kraven i fredsförhandlingar så kräver de antagligen fortfarande mer territorier än de ockuperar. När de om ett par månader tar bort Kherson från kraven så har de redan förlorat fler andra territorier som de i den förhandlingen gör anspråk på. Att Ryssland skall ens dra sig tillbaka till gränserna 2021 finns knappast på förhandlingsbordet för Ryssland. Om Ryssland förlorar halva Krim kanske de vill förhandla om 2021 års gränser.
Citat:
Det kommer nog bli med som allt annan ryskt … o tid lär det ta för dom på landbygd!!
”Kinesiska Huawei kommer däremot fortsätta att leverera mjukvaruuppdateringar i de mobilnät som man byggt.
Rysslands digitala ministerium har inte kommenterat tillbakadragandet, men kommunikations- och massmediaminister Maksut Shadaev meddelade i veckan att landet storsatsar på egna lösningar.
Fyra telekomoperatörer har skrivit på kontrakt om mer än 100 miljarder rubel på rysktillverkad utrustning.
Ryska tillverkare har också sedan tidigare ökat sin marknadsandel i år till 25,2 procent från 11,6 procent 2021.Men många väntar sig trots detta en ordentlig tillbakagång på kommunikationsområdet för rysk del.”
https://www.dagensps.se/teknik/mobil/usel-mobiltackning-i-ryssland-nar-ericsson-lamnar/
”Kinesiska Huawei kommer däremot fortsätta att leverera mjukvaruuppdateringar i de mobilnät som man byggt.
Rysslands digitala ministerium har inte kommenterat tillbakadragandet, men kommunikations- och massmediaminister Maksut Shadaev meddelade i veckan att landet storsatsar på egna lösningar.
Fyra telekomoperatörer har skrivit på kontrakt om mer än 100 miljarder rubel på rysktillverkad utrustning.
Ryska tillverkare har också sedan tidigare ökat sin marknadsandel i år till 25,2 procent från 11,6 procent 2021.Men många väntar sig trots detta en ordentlig tillbakagång på kommunikationsområdet för rysk del.”
https://www.dagensps.se/teknik/mobil/usel-mobiltackning-i-ryssland-nar-ericsson-lamnar/
Den ryska andelen behöver inte vara en reell ökning, utan bara en större andel för totala branschen är mindre.