2022-12-26, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Är du på riktigt?
Allt blir ju dyrare och till nästa vinter är det faktum.

Det kallas inflation och Putins s.o. hjälper inte till
Citera
2022-12-26, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det har varit ute på havet i mindre än 10% av sin livstid. Och nästan alla turbiner är helt utbrända redan, tror de har två kvar som fungerar hjälpligt. Därav den karaktäristiska röken som avslöjar dess position innan man ser fartyget vid horisonten.

Rysk kvalitet!

Samma som Armén, ledarskapet och ändå ner på trollnivån!! 😁
Citera
2022-12-26, 21:18
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
10 månader av missil och drönarattacker ända bort i västra Ukraina har inte visat dig någonting din dumma idiot?

Om Rysslands mål var att "slå ut Zelensky" hade man skickat ett dussin missiler för det, inte 40.000 man mot 300.000 försvarare.

Däremot om man vill "hota" Kiev och tvinga UAF att omgruppera stora delar av sina styrkor i öst (bland annat så man skar av Mariupol och tog stora landytor i början av kriget) så är en armégrupp på 40.000 som agerar skenmanöver oerhört smart.

Men du är för djävla dum för att förstå det, vilket är jävligt synd för det var ett taktiskt mästerverk av Ryssarna.

Innan du svarar, kom ihåg.. jag skiter i din åsikt eller vad du har att säga.
Ja men det är väl bara att hitta på orsaker till förlusterna allt eftersom de uppstår. Goebbelstaktiken, ljug.

Problemet är väl från början Rysslands lillebrorskomplex gentemot USA. Men försöker agera som en professionell armé som deras. Totalt misslyckande. En parodi i jämförelse.

Nu har man bara Sjukovdokrinen kvar. Skjut med artilleri och kasta fram människor till en säker död.
Citera
2022-12-26, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lichking
Ja trams är vad det är.

https://old.reddit.com/r/UkraineRussiaReport/comments/zvr5ge/ru_pov_russia_running_out_of_weaponsammunition/

"soon" "TM"?
Utmärkt propagandalänk, det får troll att inse att hoppet är det sista som lämnar Trollen.
Vi människor har nog en annan uppfattning, vi bedömer situationen såsom den är…
Citera
2022-12-26, 21:19
Medlem
Citat:
10 månader av missil och drönarattacker ända bort i västra Ukraina har inte visat dig någonting din dumma idiot?

Om Rysslands mål var att "slå ut Zelensky" hade man skickat ett dussin missiler för det, inte 40.000 man mot 300.000 försvarare.

Däremot om man vill "hota" Kiev och tvinga UAF att omgruppera stora delar av sina styrkor i öst (bland annat så man skar av Mariupol och tog stora landytor i början av kriget) så är en armégrupp på 40.000 som agerar skenmanöver oerhört smart.

Men du är för djävla dum för att förstå det, vilket är jävligt synd för det var ett taktiskt mästerverk av Ryssarna.

Ojoj jättesmart med en stillastående militärkonvoj och flera tusen döda elitsoldater. Bara en incel som kan förstå genidraget i en sådan manöver. Som svar på din förra fråga så är jag kvinna, tyvärr är jag som alla andra kvinnor och hade aldrig vidrört dig och enbart blivit äcklad av din åsyn.
Citera
2022-12-26, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Skulle vara intressant att ta del av den. Vart kan jag hitta den?

https://www.europarl.europa.eu/news/en/press-room/20221205IPR60901/eu-citizens-support-for-ukraine-is-solid-eurobarometer-survey-finds

Sverige, Danmark, Finland, Nederländerna och Portugal låg i topp med alla över 90%. Norge hade platsat men de är ju inte med I EU. Fanns ett stapeldiagram som spreds på twitter.
Citera
2022-12-26, 21:24
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Video12
Ojoj jättesmart med en stillastående militärkonvoj och flera tusen döda elitsoldater. Bara en incel som kan förstå genidraget i en sådan manöver. Som svar på din förra fråga så är jag kvinna, tyvärr är jag som alla andra kvinnor och hade aldrig vidrört dig och enbart blivit äcklad av din åsyn.

Som jag trodde.

Och varför är er kvinnors ända attack på män riktade mot vår förmåga att knulla? Är det allt ni duger till? Jag trodde ni inte ville bli objektifierade..

Nåväl, påtal om att bli knullade..

https://t.me/Slavyangrad/26440

🇪🇺 Europe accuses US of profiting from war - Politico

High-ranking European officials are already questioning whether the US is their ally. Uncomfortable questions about the rising cost of living in Europe and subsidies for the industry in the US have increasingly started to come up from the podiums and media.

Also, for ordinary Europeans and for EU governments, it is not very comfortable to trade with an overseas 'friend' at prices 2-3 times higher than with Russia (before sanctions).

📝 "The thing is, if you look at it soberly, the country that profits the most from this war is the US, because they sell more gas and at higher prices, and because they sell more weapons," the source told Politico.

What's more, even when the Europeans make claims openly, the US ignores everything.

📝 "The rise in gas prices in Europe is caused by Putin's 'invasion' of Ukraine and Putin's energy war against Europe, full stop <...> LNG exports from the US to Europe "have increased dramatically, allowing Europe to diversify away from Russia," said a US National Security Council official.
Citera
2022-12-26, 21:25
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Ja, men de borde ju prioritera ett flygfält med bombplan, att kunna skydda de kan man tycka.

Jo, såklart. Men om man tittar på karor som t.ex. Denis Davydov visar så finns det en hel de flygbaser i Ryssland.

Sedan får vi inte ha en övertro på ryssarnas effektivitet. Ibland fungerar saker och ibland inte har det visat sig under året.
Citera
2022-12-26, 21:25
Medlem
Citat:

”Taktiskt mästerverk av ryssarna”😂 Vart får ni tokstollar alltifrån?
Seriöst, du behöver ta några djupa andetag, lämna tangentbordet och släppa det här kriget ett tag. Du håller nämligen på att bli galen. Ju mer du investerar dig i bögfederationens tokigheter, desto svårare kommer det bli att komma tillbaka till verkligheten. Det finns gamla SS-soldater på 100 bast som fortfarande sitter och heilar i någon källare på ett ålderdomshem. De har inte kunnat överge den mustaschprydde mannens idéer av någon anledning. Det är att kasta bort ditt liv, det du håller på med.
Citera
2022-12-26, 21:27
Medlem
Citat:
Ännu en clown utan humor (moment 22).

Rätt uppenbart för de med intelligens att Lavrov menar att folk blir helt känslosamma och som kvinnor rörande Ukraina men skiter fullständigt i M.Ö, Afrika och Palestina. Hycklare kallade han dig, och det flög rakt över ditt huvud.
Det där har precis samma innebörd. Frågan blir då om han menar att vi borde tycka lika synd om afrikanerna och araberna som vi tycker om offren i Ukraina, eller att vi inte bör bry oss om offren i några krigshärjade länder?

Vilket tror du? Eller tror du att han är lika korkad som du som inte förstår det ologiska i whataboutismen?
Citera
2022-12-26, 21:29
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Kallar USAs armé professionel och myntar dess modus operandi med "Surovikin doktrinen" lmao.

De några miljoner bombade och hemlösa araber har något att berätta för dig.. kila ner till din lokala pizzeria, de är här tack vare USA/Israels "professionalitet".
Var det därför du kom hit. Men det är inte sant. De flesta här har ljugit varifrån de kommit. De har kommit från hela arabvärlden och använt kriget som svepskäl. Hade de velat undvika USA, hade de inte behövt resa ända hit. Så det argumentet håller inte. De kom för pengarna helt enkelt. De flesta har ljugit sig hit.

Men nu är du någon annanstans. Helt klart är det så att Ryssland har ett lillebrorskomplex gentemot USA. Man försökte med kriget visa att man är jämbördig med dem. Men som sagt misslyckades man totalt. Nu ljuger man och kommer med den ena bortförklaringen efter den andra. Men det som händer på marken, i verkligheten visar var de står egentligen.
Citera
2022-12-26, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Mig veterligen har ingen sådan undersökning gjorts i Sverige. Vad tror du Bryssel skulle ha redovisat? Detta är ren propaganda.

Tycker du det känns rimligt att EU hittar på siffrorna? Jag har röstat nej i allt som har med EU att göra och har mycket kritik kring EU-böset och inte ens jag tror de skulle vara så korkade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in