2022-12-22, 22:58
Medlem
Jättetråkigt men nu har jag suttit mitt liv i eld än en gång.

Är tidigare straffad för ringa narkotika vid 17 och 18 års ålder. Är 26 nu. Och nu nyligen så söp jag till rejält och befann mig på en öde gata, fanns en kille till där, så var plötsligt min mobil borta. När han och tjejen han fick sällskap av började gå så trodde jag att han tagit den så började tjafsa och efter en inbillad hotbild så slog jag till honom medel hårt i ansiktet.

Jag tror det kommer rubriceras som artbrott, oprovocerad misshandel av okänd på öppen gata.. Vad tror ni jag får för påföljd? Finns det en chans för villkorlig eller blir det fängelse för min del?

Kan tillägga att jag var väldigt upphetsad när polisen dök upp direkt efter och blev LOBad och fick även en "hot mot tjänsteman" som jag inte tror kommer hålla jag viftade bara med armarna lite. Var helt crazy i cellen innan jag lyckades somna. Vill inget annat än att göra rätt för mig nu dock, har dumt nog erkänt så jag kan få en chans att återbetala killen jag nita.
Senast redigerad av slaskigskog 2022-12-22 kl. 23:18.
Citera
2022-12-23, 03:08
Medlem
vid husrannsakan om polisen hittar droger tex 1g gräs som är inte mitt och vi är 2st i lgh utan ingen av oss vet vart detta kom ifrån.
pga något annat har glömt sin knark hos mig , bli båda straffat eller endast jag?
eller går att bevisa att vi hade ingen uppstå om detta?
Citera
2022-12-26, 01:12
Medlem
Vad är straffet om man åker dit för innehav av en olaglig köpt pistol med lite ammo till?

Har ingen just nu, men är fan lite inne på att försöka få tag i en, så mycket ökning av brott osv, skulle vilja ha en pistol hemma om det skulle krävas för att försvara sitt hem.

Jag vet, låter amerikanskt och har inte bestämt mig, men nyfiken på straff iaf.
Citera
2022-12-27, 09:07
Medlem
Snatteri

En person som har dömts för snatteri på varuhus två gånger under två år (böter), senast 2022, vilken påföljd kan förväntas om det händer en tredje gång?
Har letat på forumet om info, utan resultat. Mod får flytta tråden vb.
Citera
2022-12-27, 09:20
Medlem
Mr-Kristers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
En person som har dömts för snatteri på varuhus två gånger under två år (böter), senast 2022, vilken påföljd kan förväntas om det händer en tredje gång?

Böter...
Citera
2022-12-27, 09:28
Medlem
Snatteri finns inte längre som brott, det heter ringa stöld numera.
Citera
2022-12-27, 09:33
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall

Beror lite på bakgrund och omständigheter osv.
Vet inte när man anser de är dags för fängelse som sedan kanske blir omvandlat till samhällstjänst.
Men förmodligen böter.
Citera
2022-12-27, 10:23
Medlem
Tack för svar.
Citera
2022-12-27, 10:59
Medlem
Tukthus borde man få, men troligtvis böter igen...om man inte bedömer som stöld och då finns fängelse i straffskalan
Citera
2022-12-27, 11:02
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Tukthus borde man få, men troligtvis böter igen...om man inte bedömer som stöld och då finns fängelse i straffskalan

Man bedömer de ju som ringa stöld numera.
Citera
2022-12-27, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
Ringa stöld har maxbelopp. Över viss summa = stöld eller tom grov stöld.
Citera
2022-12-27, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
Det är exakt samma sak.

Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes

Även ringa stöld har fängelse i straffskalan.
Senast redigerad av derfilo999 2022-12-27 kl. 11:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in