2022-12-25, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toblemona
Nej, det är det inte. Det är polisen som ansvarar för det.

Bra jobbat grabbar hoppas ni blir aldrig fångad o kan göra mycket cash o leva fint!
Ni som gjorde detta jag ska be för er ikväll
att ni får en fint liv bra jobbat

Haval nu bara men antar det får bli nästa år
för ni ska casha in pengarna för Dumle sen ni ska på semester på nyår hoppas ni har det roligt för de pengarna ni fick o kan ge några “modeller i Dubai” Legender
Senast redigerad av Smartapojken 2022-12-25 kl. 21:01.
Citera
2022-12-25, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toblemona
Nej. Amulanspersonal har riktlinjer. De får inte transportera en avliden annat än "i undantagsfall". Med i ambulansen finns en legitimerad sjuksköterska. Om dödsfall konstateras på plats ska primärvårdsläkare kontaktas för dödförklaring.

Ambulanser kör lik dagligen. Lägg ner.
Citera
2022-12-25, 20:56
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 720hk
vad tror vi är det höga odds på att haval klarar sig förbi 2023?

Bor inte han i Dalarna och gömmer säg?
Citera
Medlem
https://twitter.com/nina_svanberg

Glöm inte beklagar sorgen till Nika Svanberg på Expressen som gjorde hyllningsreportaget om honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Nej.
Håll käft idiot.
Du kan dödsförklara för egen del. Inte andras. Din åsikt är betydelselös i sammanhanget.
Familjen ska underrättas osv. Saker tar tid ibland .. även dom uppenbara.

Går idioter förbi.. gör det.

lägg ner , han dödförklarades kl 17.15 idag, frågor på det?
Citera
2022-12-25, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Oehört synd om en kille som gruppvåldtog en kvinna tillsammans med sina vänner så hon blödde från underlivet och körde upp en pistol i vaginan på bruden. Mycket trevlig kille, en stor förlust för samhället.

Precis! Jag lägger inga känsloengagemang i att denna fullkomligt avskyvärda våldtäktsman dött. Få människor kommer sakna honom.
Citera
2022-12-25, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunAndGames
Jag hyste en försiktig förhoppning om att den döde kunde ha varit ett visst äckel jag läste en artikel om en gång, och se vad roligt, det var visst som jag hoppades. Ett riktigt julmirakel.

https://www.friatider.se/flickan-forblodde-nastan-under-gruppvaldtakten-nu-glorifieras-domde-rapparen-i-expressen

Det är en artikel om att nån vämjelig idiotjournalist har skrivit en hyllningsartikel om honom och hur ball han är, och förtigit gruppvåldtäkten. Hoppas journalisten och alla hennes medarbetare också blir mördade, men på betydligt mer plågsamma och utdragna sätt.
Expressen låg i täten förut för att lyfta och applådera gangsterkulturen. Det är på sistone det svängt eftersom de knappast kan annat än anpassa dem själva efter samhällsklimatet om de vill sälja vidare sina artiklar. Jag blev själv avstängd från möjligheten att kommentera dem på Facebook t.ex.

Jag har alltid Flashback hur mycket journalister än försöker stoppa mig från att kritisera mitt samhälle och problemen som pågår.

De förtjänar knappast att mördas för att de arbetar efter mediernas mall av vad som tillåts. Det är inte bara journalister utan alla i hela arbetet även moderatorer etc. Du kan inte arbeta på en Bonniers driven tidning och kritisera invandrarmän.

Kvinnorna får helt enkelt inte välja. Är det kvinnor som är redaktörer, utgivare, ägare, redigerar osv? Jag vet inte men sannolikt fler män än dem.

Vita män med privilegier och deras upplyfta priviligierade invandrare. Det är vad ni ser. Inte kvinnor såsom Flashback och högern tror. Vita människor som vill tjäna pengar och utnyttja sin makt för att styra samhället och det offentliga rummet. Antagligen om vi kollar lite noggrannare en hel del med invandrarbakgrund med i det projektet.
Citera
2022-12-25, 20:59
Medlem
Mindbusinesss avatar
” Den 27-årige man som under juldagsmorgonen sköts i Rinkeby har avlidit.
Det rör sig om Mehdi ”Dumle” Sachit – medlem i kriminella nätverket ”Dödspatrullen” och misstänkt för att ha lurat rapartisten Nils ”Einár” Grönberg i mordfällan, enligt Expressens uppgifter.
Förra året valde han i en intervju med Expressen att öppet berätta om livet i gänget. Då sa han:
– Låt oss äta varandra, tills vi är slut”
https://www.expressen.se/nyheter/mehdi-dumle--sachit-skjuten-till--dods-i-rinkeby/
Citera
2022-12-25, 21:00
Medlem
Gladast av dom är förmodligen Yasin och Farre. Dumle har ju hånat Farres bror död flera gånger
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
lägg ner , han dödförklarades kl 17.15 idag, frågor på det?

Och? Dog han exakt då!? Häng med nu lille du.
Citera
Avstängd
Är det inte boken "Tills alla dör" som är uppkallad efter hans uttryck?
Citera
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Du tror alltså att det tog NIO timmar på sjukhuset för att dödsförklara en människa? Tror även jag hade kunnat dödsförklara någon utan läkarexamen.

Skillnaden är att DU INTE FÅR dödförklara någon, när det sedan är gjort antar jag att polisen bestämmer när det får meddelas officiellt.

Han kan mycket väl ha dödförklarats direkt när han anlände till sjukhuset, för att sedan det offentliggjordes efter kl 17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in