2022-12-25, 17:12
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedbyus
Och när svalt man ihjäl miljoner Ukrainare om jag får fråga?

Så du tror på fullt allvar att ryssar inte tar hand om djur på ett normalt sätt!

Hur många hjärntvättade finns det här egentligen!!

Många Miljoner sovjeter dog av svält 32-33. Även i Ukraina grasserade svälten. Vems var felet?
Var det ryssarna?
Eller var det kommunistpartiet?

I vilken grad var det ett mål att svälta ihjäl just ukrainier? Eller ville de slå ihjäl klassfiender och reformera samhället?

Där är en tråd om det här: (FB) Holodomor, etniska konflikten mellan ryssar och ukrainare. Massmord värre än nazismen
Citera
2022-12-25, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
När man kollektiviserade jordbruket, läste du någon historia i skolan?

Jämfört med Europa, nej.
Jamen för h-e det var Sovjet Stalin och kommunismen din idiot, håll dig till ämnet eller ska vi prata koloniseringen av Nordamerika svarta slavar åt vita tjurfäktning i Andorra eller räcker det med Nazityskland?

Och Ryssland ligger i Europa din jubelidiot
Citera
2022-12-25, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Det är fler som rapporterar samma sak, artillerielden blir allt glesare och internernas rusningar blir färre.

Det gick snabbt, i morse var Bakhmut i princip helt omringat av ryssarna och alla Ukrainas försörjningslinje var avskurna, i alla fall enligt Akademikerfyllot.
😂 Ja men då har han aldrig haft 1 rätt heller. Han vet så klart som dom andra ryssrunkarna att Ryssland kommer förlora men han kör sin propaganda enda till slutet som hitler gjorde
Citera
2022-12-25, 17:14
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Det är fler som rapporterar samma sak, artillerielden blir allt glesare och internernas rusningar blir färre.

Det gick snabbt, i morse var Bakhmut i princip helt omringat av ryssarna och alla Ukrainas försörjningslinje var avskurna, i alla fall enligt Akademikerfyllot.
Det är slut om de inte kan skicka nya köttmurar mot Bakhmut.
Citat:
Russians are gradually losing ground in Bakhmut. After their defeat in the industrial sector in the east, Ukrainian troops push north-east and south. Optytne has been liberated by 80%.

If Russians don't deploy reserves, then it's game over for them in Bakhmut. #Bakhmut
https://twitter.com/Tendar/status/1606982873445457921
Citera
2022-12-25, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Bolsjevikerna kollektiviserade jordbruket, du kan kolla vilken ras som hade mest och främsta positionerna inom Bolsjevikerna.

Eller vadfan, du är säkert för dum för att ta reda på det såhär får du en historielektion.

https://www.timesofisrael.com/putin-first-soviet-government-was-mostly-jewish/

Putin: First Soviet government was mostly Jewish

Volodomyr "Till sista Ukrainaren!" Zelensky (jude) ogillar starkt Kristna Ryssland, undrar varför..

Aaah, judarna.
Men vänta lite...nazister ogillar väl judar?
Och ni ska de-nazifiera Ukrainarna från...eeh juden Zelensky?
Ursäkta mig men blir det inte lite snurrigt?
Citera
2022-12-25, 17:28
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panterino
Teoretiskt ja, i praktiken nej. Hur kunde NV vinna mot supermakten USA exempelvis?

På samma vis som Ukraina kommer att vinna över supermakten ( ) Ryssland. Genom att Ryssen möter en motståndare som ger järnet i allt, dvs har den existentiella järnmoralen att inte bli ockuperade. Mottot : Segra eller dö . Det blir svårt för Ryssarna att matcha. För dom finns egentligen ingen större anledning, allt hänger på hur Kreml kan orkestrera och motivera kriget framöver för de stridande, och bland de snart fler inkallade.
NV bjöd på formidabelt motstånd och U.S. kunde inte försvara kostnaden i pengar och liv längre på hemmaplan. Något som med stor sannolikhet även kommer att drabba RU
Senast redigerad av Opaque 2022-12-25 kl. 17:33.
Citera
2022-12-25, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teufelchen
Det är ju så dom gjort, dom planterade in och gödde seperatister, tills konfliken tog fart.
Men inte bara med pengar och muntligt stöd, de gick in med egna soldater och de flesta av ledarna är födda i Ryssland och kommer via FSB. Så jag ser hela ockupationen av delar av donbass som en ren Ryssk ockupation.
Jag vet att den psykopatiske sneseglaren inte håller med.
Den brukar svara med nån Kreml propaganda,
Citera
2022-12-25, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Hö hö hö... Qatar som hjälpte Talibanerna att få tillbaka Afghanistan från Nato ses numera som EU/USA bästa och goda vänner som land i mellanöstern. Nu under senhösten var Qatar det enda land i mellanöstern som röstade för Natos deklaration mot Ryssland i FN. Övriga oljeländer lade ned eller röstade nej.

Halvidioterna på flaschback tror fortfarande "hela världen" stöder Nato i Ukraina. Inte ens alla Natoländer stödjer Zelenski med Ungern och Turkiet som tydliga exempel.

USA och EU (de forna kolonialmakterna) måste numera hota sig till "vänskap" från länderna utanför.

Tror knappast Qatar är villigt att rädda Tyskland och inte Kina heller. Klart Tyskland liksom resten av EU kommer gå under om de fortsätter samarbetet med USA och följer deras diktat.

Turkiet stödjer Ukrainas suveränitet. Dom godkänner inte Rysslands annekteringar.
Citera
2022-12-25, 17:41
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Men inte bara med pengar och muntligt stöd, de gick in med egna soldater och de flesta av ledarna är födda i Ryssland och kommer via FSB. Så jag ser hela ockupationen av delar av donbass som en ren Ryssk ockupation.
Jag vet att den psykopatiske sneseglaren inte håller med.
Den brukar svara med nån Kreml propaganda,

Jag vet inte om det är lönt att diskutera med folk som tror:
1) de som inte håller med är säkert psykopater.
2) Det som inte stödjer mitt narrativ är naturligtvis propaganda. So far so good. Men varför tror du det är falskt för att det är propaganda?
Citera
2022-12-25, 17:42
Medlem
Ordern att ta Bakhmut gavs någon gång i augusti och staden skulle nu varit rysk för att man skulle kunna gå vidare mot Kramatorsk(torskbögarnas stad) och Sloviansk. Putin behövde en seger för att visa upp för hemmafronten.

Efter invändningar från mer realistiska militära element ändrades ordern till att staden skall vara rysk SENAST 31 december....

Vad skall man nu visa upp för seger? Ja det finns någon stad längre söderut där man har avancerat, nära Vuhludar, men det räcker väl inte?

DET LUKTAR FIASKO!!! DET ÄR ILLA SKÖTT!! MAN SKULLE INTE HA INVADERAT!!

Nu ligger Ryssland dessutom illa till i Luhansk där man sakta förlorar mark.
Citera
2022-12-25, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ordern att ta Bakhmut gavs någon gång i augusti och staden skulle nu varit rysk för att man skulle kunna gå vidare mot Kramatorsk(torskbögarnas stad) och Sloviansk. Putin behövde en seger för att visa upp för hemmafronten.

Efter invändningar från mer realistiska militära element ändrades ordern till att staden skall vara rysk SENAST 31 december....

Vad skall man nu visa upp för seger? Ja det finns någon stad längre söderut där man har avancerat, nära Vuhludar, men det räcker väl inte?

DET LUKTAR FIASKO!!! DET ÄR ILLA SKÖTT!! MAN SKULLE INTE HA INVADERAT!!

Nu ligger Ryssland dessutom illa till i Luhansk där man sakta förlorar mark.

Jag vill inte se ryssar retirera - jag vill se dem dö - om inte för vapen så för kyla - hur
ser det ut just nu
Citera
2022-12-25, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag vet inte om det är lönt att diskutera med folk som tror:
1) de som inte håller med är säkert psykopater.
2) Det som inte stödjer mitt narrativ är naturligtvis propaganda. So far so good. Men varför tror du det är falskt för att det är propaganda?
Jag har försökt förklara för dig en väldig massa ggr. Att du baserar din fakta på ren propaganda som antingen är grovt vinklad men i de flesta fall ren lögn.
Du hävdar bestämt att tragedin I Odessa var en planerad massaker.
Att ockupationen av viktiga byggnader i donbass styrdes av lokala krafter i Ukraina och att Euromaidan var en planerad statskupp av USA.
Går man på den propagandan och lögnerna och tror man är humanist och neutral, är man extremt lättpåverkad.
Att du har psykopatiska drag tror jag alla som läser tråden ser så du konstant sprider propaganda.
Jag kan ha fel du kanske enbart är en lättledd skolpolke.
Senast redigerad av SkogsSaab 2022-12-25 kl. 17:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in