Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2022-12-25, 16:01
Medlem
Hur vet man om någon har hackat ens telefon?
Citera
2022-12-25, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lujdogs

Beskriv mer vad med telefonen som får dig att tro att den är hackad eller manipulerad. Så blir det enklare att svara.
Citera
2022-12-25, 16:14
Medlem
Citat:

Använd mjukvaror som söker igenom din telefon efter säkerhetshål.
Citera
2022-12-25, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Beskriv mer vad med telefonen som får dig att tro att den är hackad eller manipulerad. Så blir det enklare att svara.

Upplever den som varm och seg emellanåt även att jag inte använder så mycket appar och så vidare. Får även notiser från appar om att man fått meddelande eller något, sen när man går in i appen så finns där inget m.m.
Citera
2022-12-25, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-F
Använd mjukvaror som söker igenom din telefon efter säkerhetshål.

Vilka?
Citera
2022-12-25, 16:39
Medlem
Citat:
Upplever den som varm och seg emellanåt även att jag inte använder så mycket appar och så vidare. Får även notiser från appar om att man fått meddelande eller något, sen när man går in i appen så finns där inget m.m.

Verkar batterinivån minskats ovanligt fort också?
Citera
2022-12-25, 16:41
Medlem
Citat:
Verkar batterinivån minskats ovanligt fort också?

Svårt och säga ?
Citera
2022-12-25, 16:42
Medlem
Citat:
Vilka?

Sök i Apple- Google Store på säkerhet, security, scanning etc. Själv kör jag F-Secure med licens och den mjukvaran blockar en hel del. Det finns mycket ont i den digitala världen. Samsung har dessutom en egen säkerhetsapp som redan finns installerad från början. Dock bör du avstå från kines-telefoner (Huwwei, Honor, Xiaomi osv), de är opålitliga och har bakdörrar i operativet.
Citera
2022-12-25, 16:43
Medlem
Citat:
Svårt och säga ?

När någon hackar telefonen så använder de din telefon, och då går det på ditt batteri. Mitt tips är att du håller utkik och antecknar batterinivån. Om det visar sig att den sänks radikalt utan anledning så är den antagligen hackad.

Du borde precis som alla andra säger köra igenom mjukvaruprogram på den för att se vad det är. Bara för att den fått skit i sig så behöver den inte vara hackad och styrd av någon utanför.
Citera
2022-12-25, 16:56
Medlem
Citat:
När någon hackar telefonen så använder de din telefon, och då går det på ditt batteri. Mitt tips är att du håller utkik och antecknar batterinivån. Om det visar sig att den sänks radikalt utan anledning så är den antagligen hackad.

Du borde precis som alla andra säger köra igenom mjukvaruprogram på den för att se vad det är. Bara för att den fått skit i sig så behöver den inte vara hackad och styrd av någon utanför.

Min förra telefon med abonnemang skrivet på EX:t upplevande jag som att batteriet dog väldigt fort
Citera
2022-12-25, 17:00
Medlem
Citat:
Min förra telefon med abonnemang skrivet på EX:t upplevande jag som att batteriet dog väldigt fort

Men jag menar i förhållande till hur det brukar vara med just den telefonen. Alla är olika. Och man använder de olika mycket också. Men om du bara jämför den du har nu med hur den brukar vara. Kolla efter det. Stäng gärna av den också och i akta den när den är avstängd, se så att den inte slås på. Du kan också kolla batteritiden när du stänger av den och se så det är lika mycket när nu sätter på den, efter sig 5 timmar eller en halv dag.
Citera
2022-12-25, 17:03
Medlem
Citat:

Som nu fick jag en notis att jag fått meddelande på blocket, sen kollar jag blocket medelandesidan, då lyser det över ikonen på meddelande i botten men högst upp i listan finns inget nytt meddelande, jävligt skumt 😂
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in