2022-12-24, 22:00
Medlem
Godkväll

Gör en liten kurrapport för min egna skull men även till andra som är intresserade.

Bakgrund:
30 år gammal.
Tränat till och från i 15 år, vissa perioder seriöst och andra mer underhållande.
175cm.
75kg hård.
Alltid varit en sådan med hög ämnesomsättning, svårt att gå upp i vikt.
Fysiskt krävande jobb och långa dagar (13h pass ibland mer)
Försöker få runt 7h sömn per natt. Mer på helgerna.

Träning:
Försöker köra 5 pass per vecka. Utmanande när man jobbar 4-5 dagar i veckan men det går.
Kör inget strikt schema men försöker lägga upp passen så musklerna som är minst utmattade får sig en omgång.

Gillar att köra 6-8 reps men varierar, basövningar försöker jag hålla mig till 5 set/5 rep.
Bänkpress 5 x 90-100kg
Marklyft 5 x 150kg

Knäböj är jag mer försiktig med (knä som gillar att bråka) men kör strikta djupa 5 x 90kg.
Vet att detta är under all kritik. Försöker köra hårdare på andra övningar (benpress, utfall etc)

Har ingen aning om % bf men är säkert runt 10-15%. Har synliga magrutor och finns inte mycket fett att klämma på.

Syfte med kuren är uppenbarligen att lägga på sig en jävla massa. Styrka, massa och vikt. Målet är 85kg i vikt (men mer är välkommet)

Kostupplägg är simpelt. Två maxade matlådor per dag och två shakes. Uppenbarligen flyger det in något mer imellanåt, någon liten snickers innan och efter träning, mat på stan, osv osv.

Matlådorna blir det varierat, ibland ris och kycklinggryta, ibland köttfärs och pasta, ibland kött och rotfrukter, det varierar men lådorna är maxade och inte fyllda med skräp.

Mina shakes tar jag en på morgon och en på kvällen.
Några dl rödmjölk, en-två matskedar olivolja, en dl havregryn, en dl eller två proteinpulver, några frysta gubbar och en banan.

Lite överdrivet med kosttillskott men käkar dagligen:
4x omega 3 kapslar
Multvitamin
D vitamin
3x kreatin kapslar
ZMA innan läggdags
2 kapslar ashwaganda (testar bara på)

Preparat:
50 mg Anavar från Canadian Pharma.
2x10mg Dianabol från Deus Medical

Hade beställt anavar från Alpha Pharma men posten strulade och mitt paket hamnade i helvete. Beställde på nytt och då var tyvär A.P slut i lager så fick ta Canadian.

Pct så har jag Nolvadex hemma. 25mg tror jag dom ligger på.
Har även adex hemma om gynokänningar skulle uppstå från dbolen men tvekar på att detta kommer behövas.

Många av er rävar kommer såklart tycka att det är helt efterblivet att köra två orala och knulla mina värden och levern.
Kan inte argumentera mot er.
Kan tyvär inte lägga mig på en 16w testo kur av många olika anledningar.
Hoppas inte det stör er för mycket och ni kan se mig som ett experiment.

Kom inte till denna tråd med rutten attityd. Kom däremot gärna med råd och konstruktiv kritik för att hjälpa mig och hjälpa andra.
Citera
2022-12-24, 22:08
Medlem
Vecka 1
Första tabbarna droppades den 15 dec.
Tar min anavar och en 10mg dbol runt 10 på dagen och sedan en till 10 mg vid 8 tiden på kvällen. Läst runt lite och vissa påstår det underlättar för levern och andra påstår det är bs. Men så gör jag just nu iallafall.

Varit oerhört trött denna vecka, däckat av varje chans man fått på jobbet.
Gissar det är en bieffekt av Anavaren, guess work though.

Träningen har gått bra. Senaste dagarna har jag känt ett jävla tryck och fått riktigt bra pump. Gissar på att det är placebo men placebo välkomnas med öppna armar.
Dagsvikten ligger på 77kg.

Försöker få in 2 benpass i veckan.

God jul.
Citera
2022-12-25, 10:37
Medlem
Kommer följa!
Du kommer lägga på dig bra massa och styrka om du klarar av att köra 8v orala.
Bra kur om man inte kan köra injects.
Citera
2022-12-25, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Kommer följa!
Du kommer lägga på dig bra massa och styrka om du klarar av att köra 8v orala.
Bra kur om man inte kan köra injects.

Trevligt. Välkommen!
Glömde skriva att det blir 50 dagar totalt såklart.

Blev ett härligt bröstpass idag, några set bänkpress på 90kgx5 och sen sned hantelpress med 35kgs hantlarna, sen cableflyes som kontakt/pumpavslut.
Avslutningsvis triceps.

Vad är rekommendationen när det kommer till pctn, vet att förr rekades det att man skulle blasta 160mg första dagen för att sen ligga på 20mg dagligen i några veckor
Vad säger dagens forskning på pct upplägg för snabbast återhämtning
Mvh
Citera
2022-12-26, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarrebandarre
Trevligt. Välkommen!
Glömde skriva att det blir 50 dagar totalt såklart.

Blev ett härligt bröstpass idag, några set bänkpress på 90kgx5 och sen sned hantelpress med 35kgs hantlarna, sen cableflyes som kontakt/pumpavslut.
Avslutningsvis triceps.

Vad är rekommendationen när det kommer till pctn, vet att förr rekades det att man skulle blasta 160mg första dagen för att sen ligga på 20mg dagligen i några veckor
Vad säger dagens forskning på pct upplägg för snabbast återhämtning
Mvh

Jag ska testa PCT som 40ish tipsade om. Kommer börja med HCG så fort bollarna börjar bli mindre.
PCT:
Vecka 1-6 Nolva 20mg/dag
Vecka 1-3 HCG 500iu/dag
Vecka 1-4 Aromasin 20mg/dag
Vecka 7: Ta blodprov (jämför med ditt normalvärde innan kur för att se om du är återhämtad)

Annars så är det power PCT som gäller.

Du borde återhämta dig snabbt även utan PCT för kuren är kort, preparaten går ur snabbt och du är ganska ung. Man chansar lite om man skippat PCT då det är individuellt hur snabbt man återhämtar sig.
Citera
2022-12-26, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Jag ska testa PCT som 40ish tipsade om. Kommer börja med HCG så fort bollarna börjar bli mindre.
PCT:
Vecka 1-6 Nolva 20mg/dag
Vecka 1-3 HCG 500iu/dag
Vecka 1-4 Aromasin 20mg/dag
Vecka 7: Ta blodprov (jämför med ditt normalvärde innan kur för att se om du är återhämtad)

Annars så är det power PCT som gäller.

Du borde återhämta dig snabbt även utan PCT för kuren är kort, preparaten går ur snabbt och du är ganska ung. Man chansar lite om man skippat PCT då det är individuellt hur snabbt man återhämtar sig.

Känns som en överdriven pct, förutsatt att det är samma kur du skulle köra men vad vet jag.
Hcg är intressant. Kan tänka mig köpa hem det för bollarnas skull.
Citera
2022-12-27, 21:13
Medlem
Svårt o komma med konstruktiv kritik som int3 låter toxiska när du lyfter mindre än min mor på 60 barre och inte ens har koll på en optimal kreatin dos som är världens mest efterforskade kosttillskott, klarar du inte ens av o hantera den informationen så borde du inte röra AAS ännu mindre orala sådana..

Öka dosen till 10 gram kreatin om dagen och kör det som kur istället, du kommer få jävligt mycket mer resultat av bara det, om du nu envisas med att kura så kör ett riktigt kostupplägg som du sköter året runt istället för improviserad mat vardagligen och restaurangmat
Citera
2022-12-28, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AASsubject101
Svårt o komma med konstruktiv kritik som int3 låter toxiska när du lyfter mindre än min mor på 60 barre och inte ens har koll på en optimal kreatin dos som är världens mest efterforskade kosttillskott, klarar du inte ens av o hantera den informationen så borde du inte röra AAS ännu mindre orala sådana..

Öka dosen till 10 gram kreatin om dagen och kör det som kur istället, du kommer få jävligt mycket mer resultat av bara det, om du nu envisas med att kura så kör ett riktigt kostupplägg som du sköter året runt istället för improviserad mat vardagligen och restaurangmat

Stark morsa! Kul för henne.

Ligger på 3g kreatin dagligen, tycker det räcker. Kör på dom där kre alkalyn rackarna.

Kan förstå att det ser värre ut än vad det är när det kommer till kostupplägg.
Kan sätta mig och räkna ca hur makrofördelningen ser ut om det passar dig bättre.

Blir 1-2 (28g protein) yalla proteindrink dagligen och ibland en sån drickkvarg också utöver matlådorna och shakes.

Känner mig säker att jag ligger på ett härligt kcalöverskott och runt 150-200g protein dagligen.
Citera
2022-12-28, 16:36
Medlem
Skulle bara köra nolva i 30-50 dagar som avslut.
Citera
2022-12-29, 01:25
Medlem
dengamleDs avatar
Spruträdd, bor hemma eller smyger för sambon är frågan...?

Oral only, inget träningsupplägg och inget kostschema men du villl ändå ha "good vibes only"
Nja, det blir svårt...

Konstruktiv kritik blir:
Skit i AAS
Betala någon med bra rykte om sig för ett kostupplägg och be även honom förklara hur han tänker kring upplägget så du kan lära dig någonting.
Betala någon med bra rykte för ett träningsupplägg och be även honom förklara hur han tänker kring upplägget så du kan lära dig någonting.
Rehaba ditt knä, knäböj är den mest naturliga rörelsen i världen och en väldigt bra indikator på hur din kropp rör sig och kan prestera, be din coach lära dig utföra den ordentligt och gå till en fysioterapeut som kan hjälpa dig med ev. kvarstående knäproblem.
Höj kreatindosen till 10 gram om dagen.

Kör på detta i minst 2 år och utvärdera sedan ifall du nu kan få märkbara förbättringar på din fysik med hjälp av AAS.
Lycka till!
Citera
2022-12-29, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dengamleD
Spruträdd, bor hemma eller smyger för sambon är frågan...?

Oral only, inget träningsupplägg och inget kostschema men du villl ändå ha "good vibes only"
Nja, det blir svårt...

Konstruktiv kritik blir:
Skit i AAS
Betala någon med bra rykte om sig för ett kostupplägg och be även honom förklara hur han tänker kring upplägget så du kan lära dig någonting.
Betala någon med bra rykte för ett träningsupplägg och be även honom förklara hur han tänker kring upplägget så du kan lära dig någonting.
Rehaba ditt knä, knäböj är den mest naturliga rörelsen i världen och en väldigt bra indikator på hur din kropp rör sig och kan prestera, be din coach lära dig utföra den ordentligt och gå till en fysioterapeut som kan hjälpa dig med ev. kvarstående knäproblem.
Höj kreatindosen till 10 gram om dagen.

Kör på detta i minst 2 år och utvärdera sedan ifall du nu kan få märkbara förbättringar på din fysik med hjälp av AAS.
Lycka till!

Olika anledningar till varför jag ej kan köra 16w testo. Resejobb framförallt, har alltid folk hemma och springer, sambo som ej är ok med att ha nålar i kylskåp, osv.

Tack för kritiken. Jag skrev väldigt kort hur jag tränar, men kan skriva mer utförligt här:

Ben fokus Knäböj 5x5, Utfall 4x5 per ben, Benpress 5x8-10, Benspark, Vader, mage.
Bröst fokus Bänkpress 5x5, Sned hantelpress 5x8, Cable flyes 4x12, Triceps
Lats fokusChins 5x10 som uppvärmning, latsdrag 5x10, v-grepp pulldown 4x8, rakstång pulldown 4x12, sen en avslut övning, kan ej namn, i kabel maskin, där man drar ned stång mot höft.. funkar även med snörena.. ni vet. Den pumpar jag ut 15 reps 3-4 set
Biceps på det.
Ben/Marklyft fokus Knäböj 5x10, Marklyft 5x5, Benpress 4x12, Trappmaskin 30 minut
Axlar fokus Hantelpress 5x8, Sidolyft med båda hantlarna sittandes 4x10, Smithmaskin kör jag en spec. variant, inåtgrepp 8 reps, normalgrepp 8, bakom huvudet 8, brutalt pump av denna. Avslutar med shrugs.

Mage läggs till på varannat pass.
Uppvärmning inte inkluderat.
Sen blir det oftast att man kör någon extra övning beroende på hur tungt jag kört och om energi finns.
Senast redigerad av Klarrebandarre 2022-12-29 kl. 11:38.
Citera
2022-12-29, 11:55
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarrebandarre
Olika anledningar till varför jag ej kan köra 16w testo. Resejobb framförallt, har alltid folk hemma och springer, sambo som ej är ok med att ha nålar i kylskåp, osv.

Varför skulle du ha nålarna i kylskåpet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in