Citat:
Ursprungligen postat av
Nospheratu
Jag skriver att det är ett brott om du inte samtycker till det.
Fast det stämmer inte!
Premiss 1. Om jag inte är i en särskilt utsatt situation men gör ingen motstånd eller ett verbalt nej, Dvs att jag utrycker samtycke. Varför skulle det inte vara ok för dig då att kliva in hos mig en onsdagskväll och börjar laga vidbränd blodpudding i olivolja?
Premiss 2. Du skriver att det kallas för egenmäktigt förfarande eller rentav inbrott
Den logiska slutsatsen. Du skriver såldes att om du ta dig in i mitt hem med mitt samtycker säger du att det kallas för inbrott.
Citat:
Du skriver sida upp och ner om hur det inte alls är inbrott om inte ägaren är hemma och aktivt protesterar mot intrånget
Fast det beror som sagt om man betraktar uteblivit motstånd och uteblivit verbalt nej som samtycke eller inte.
Utgångspunkten är att människor som grupp vill inte att någon kommer in i deras privata hem. Med andra ord!
Människor vill inte att någon kommer in i deras privata hem+dom gör inget motstånd=inget uttryck av samtycke=olagligt=inbrott=ska därför straffas.
Uteblivit motstånd och uteblivit verbalt nej är alltså inte att betraktas som samtycke.
Eller
Utgångspunkten är att människor som grupp vill att någon kommer in i deras privata hem. Med andra ord!
Människor vill att någon kommer in i deras privata hem+dom gör inget motstånd= uttryck av samtycke=lagligt=inget inbrott=ska därför inte straffas.
Uteblivit motstånd och uteblivit verbalt nej är alltså att betraktas som samtycke.
Samma sak med sex
Utgångspunkten är att människor som grupp är kåta varelse och vill ha sex. Med andra ord!
Människor vill ha sex+dom gör inget motstånd=uttryck av samtycke=lagligt=ingen Våldtäkt utan samtyckande sex=ska därför inte straffas.
Uteblivit motstånd och uteblivit verbalt nej är alltså att betrakta som samtycke.
Eftersom lagen betrakta ute uteblivit motstånd, uteblivit verbalt nej som utryck av samtycke så är det helt ok/inget brott för den enskilda Individen att ha sex med en annan individ även om den inte gör motstånd eller gör ett verbalt nej.
Eller
Utgångspunkten är att människor Inte är kåta varelse och vill inte ha sex. Med andra ord!
Människor vill inte ha sex+dom gör inget motstånd=ingen uttryck av samtycke=olagligt=ska därför straffas.
Uteblivit motstånd och uteblivit verbalt nej är alltså inte att betraktas som samtycke.
Förstå du?