2022-12-25, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av e_peppe
Angående Kalle Anka-peddot så jobbar han på en firma där firmanamnet är en palindrom, och baklänges blir det aremera…..

God Jul
Chefen med styrelsesuppleant-fruga har förhoppningsvis sparat in på en julklapp i år.
Citera
2022-12-25, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Just det som jag räknade upp avhandlas också i tråden för det stämmer på både Sara och Patrik.

Och sen skall väl även kvinnliga pedofiler som är mycket vanligare än vi tror också straffas/steriliseras?

Män är väl största problemet, det kan man fan inte förneka? Känns som jävligt evil kvinnor kanske använder sina barn för ekonomisk vinning mer än lustar? Då kan låååånga fängelsestraff och böter räcka.
Senast redigerad av VVVulpes 2022-12-25 kl. 00:30.
Citera
2022-12-25, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Staffanstorparen
Att brottsförebygga är en sak men att på basis av chatloggar + dejt påstå/framställa folk som tjuvar, våldtäktsmän och mördare är något helt annat.

Bra brottsförebyggning vad gäller nätgromning vore obligatorisk bank-id på appar där barn befinner sig. Problemet skulle i praktiken bli utraderat över en natt.

Polisen eller lämpligare polis + socialtjänst i kommunerna skulle då enkelt kunna kontakta ALLA dessa personer och ge dom vård eller tillsägelse, och det utan att lagen hade behövt ändrats till att innefatta brottsprovokation.

Just att hitta alla gromare är av synnerligen vikt om man vill minska övergrepp och barnsexchatt. En lag skulle bara fånga maximalt någon promille, eftersom folk då hade rundat polisen genom en mängd nya försiktighetstekniker, blåneka, utge sig för att vara någon annan osv. En massiv administrativ börda som kunnat göra mer nytta på annat sätt.

För att hitta alla behöver fiktiv gromning förbli laglig och göras icke stigmatiserad.
Så som expert, vad har du för råd? För att man helst inte ska göra något verkar vara ditt mål.
Citera
2022-12-25, 02:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Även Patrik Sjöberg. Om det är ett äkta konto.

Ja, det är Patrik han har som vän. Hahahahaha
Citera
2022-12-25, 06:20
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Jag kan verkligen inte i förstå varför gäddorna som ändå är någorlunda intelligenta och går igång på 14-åringar inte istället raggar på 15-åringar? Så jävla stor skillnad är det ju inte och det är ju ändå lagligt.

Sen att det är äckligt och djupt omoraliskt för en gubbe att ligga med en 15-åring är en annan sak, men personerna begår ju i alla fall inga brott.

Måste vara spänningen att det just är olagligt som triggar dom?

För att dom är så kåta och det som kommer upp tar dom. Jag har väldigt svårt att tro att dom inte skulle nappa ifall en 15 åring skulle höra av sig ...jag tror det handlar om en översexualitet ofta.
Om dom är 12 eller 28, heter Emma eller Max har ingen betydelse. Det som erbjuds i deras porr-rus antas.
Dumpen kunde såklart använda vilken ålder som helst men blir ju inte olagligt om dom anger sig för att dom är 15.
Citera
2022-12-25, 08:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Staffanstorparen
[...]
Då är du känslostyrd och icke-rationell. Övergreppet har varit och blir inte mer för att det finns på ett usb som pedofiler runkar till. Punkt.

Att aktivt förgripa sig på någon eller uppvigla till är en annan fråga men det var inte det saken gällde.

Tillgång skapar mera efterfrågan från intresserade av en produkt. Tycker nog att det är rationellt, att i det här fallet sätta höga trösklar mot såväl efterfrågan som nytillverkning av sådana produkter.
Citera
2022-12-25, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Han syftar på de flesta som åtalas fattar du väl!
Aha! Då är jag med. Inte följt det så vet inte hur många som anses ha skickat barnporr, hur många av de som åtalats, antal dömda osv.
Dumpen uppgav för en kort tid sedan att deras arbete lett till 16 åtal (har jag för mig). Avrundat uppåt så är det då ca 10% av gäddorna?
Citera
2022-12-25, 08:51
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Många som mig lever nog varje arbetspass med att man kanske inte kommer hem igen.
Vad är din poäng ditt lilla låga ingenting?
Försöker du låtsa att du kan hota oss såsom du beter dig mot småbarn
Du närmar dig pension och då borde du sitta vid ett skrivbord vid det här laget och inte vara ute bland buset och riskera livet.

Förresten vad är oddsen för att en polis inte kommer hem efter sitt arbetspass?
Hur många har dödats i tjänsten sista 50 åren?

Du som är född på femtiotalet kan ju gå redan nu i pension.
Sen slår du dig ihop på dumpen och jagar pedofiler.
Det om något verkar vara helt ofarligt, 177 gäddor och ingen har börjat veva än.

Skulle vara skönt om någon kunde kasta ut knarkare och styra upp dumpen till att bli en seriös verksamhet.

Om det är som du säger att du jobbar på myndigheten kan du hjälpa dumpen något enormt med slagningar.
Citera
2022-12-25, 09:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Kan bara tala för mig själv som är äcklad och chockad över att dessa svin existerar ibland oss samtidigt som jag ser det som en framgång varje gång de kan exponeras och därmed outas så de får svårare at begå övergrepp. Önskar de inte existerade.

Så att du njuter får stå för dig...

Jag avstår från den njutningen genom att inte titta på "skiten". Såg en av de första uthängningarna, och det räckte och blev över för mig.
Citera
2022-12-25, 13:44
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
När man inte tror den sociala fallhöjden kan bli lägre så glider Kentgäddan in och ba: Kolla på mig!

Han ser fan ut som en uteliggare och heroinist Han kan omöjligt ha något att förlora i livet. Kanske t.o.m att han ökar sin sociala höjd efter klippet.

https://dumpen.se/2022/12/23/med-kent-under-filten-napp-177-stockholm/
Jo Kenta ser pundig ut men bor o andra sidan nånstans runt Hammarbyhöjden (enligt hans chattlogg) och är av gamla bajengenerationen.
Dom vill se ut sådär, oavsett hur många år dom har gått på livets hårda skola.
Allt går hand i hand, klädseln, håret, ciggen, den överdrivna söderdialekten från 70 talet osv, det är identiteten
Tillägg:
Såg nu att idioten har sitt fullständiga namn i chatten med väldigt ovanligt efternamn...snyggt jobbat Kenta.
Såklart gått livets hårda skola på facebook, jag sa ju det.
Senast redigerad av StigEngstrom 2022-12-25 kl. 14:03.
Citera
2022-12-25, 14:20
Bannlyst
Den senaste ser ut som en pundare.
Har dom nånsin satt dit nån välutbildad lr högt uppsatt pedofil lr är det bara förståndshandikappade som inte har koll som fastnar i nätet?
Citera
2022-12-25, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jojken668
Den senaste ser ut som en pundare.
Har dom nånsin satt dit nån välutbildad lr högt uppsatt pedofil lr är det bara förståndshandikappade som inte har koll som fastnar i nätet?
De har tagit ett flertal ”vanliga” personer med normala medelklassliv, så det är inte bara narkomaner eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in