2022-12-09, 10:28
Medlem
zergrushs avatar
Det fortsätter gå från klarhet till klarhet för tsaren i Nordkorea 2.0...
https://t.me/abbasgallyamovpolitics/1704
https://news.yahoo.com/putin-preparing-flee-russia-implodes-162403585.html
Citat:
Putin Is Preparing to Flee When Russia Implodes, Ex-Aide Says
The plan is so far along, Gallyamov said, that Sechin’s “right-hand man” at Rosneft “formally resigned” from the oil giant to handle “on-site work.”

Citing two sources close to the presidential administration and a source in Rosneft, the Telegram channel Mozhem Obyasnit also reports that high-ranking officials have already begun buying up real estate and working on getting residency rights in Venezuela. Those lower-ranking in the presidential administration and Russian government are seeking residency in Ecuador, Paraguay, and Argentina, according to that report.

In particular, a source was quoted saying, Russian officials have snatched up property on Venezuela’s Margarita Island, where they are confident they’ll be safe from extradition.
Så efter att ha gjort bort sig inför hela världen, med en misslyckad tredje riket-plan att ta över delar av Europa, utplånat Ryzzlands globala politiska inflytande samt landets ekonomi för decennier framöver, så ska alltså regimen i Kreml nu fly till Sydamerika? Lol, lmao.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ratlines_(World_War_II)
Citat:
Ratlines (World War II)
Ratlines (German: Rattenlinien) were a system of escape routes for Nazis and other fascists fleeing Europe in the aftermath of World War II. These escape routes mainly led toward havens in Latin America
Citera
2022-12-09, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Södra delen av fronten mot bland annat staden Donetsk har legat helt stilla sedan 2014 och den ukrainska armen har byggt upp försvarspositioner sedan dess. Sedan upptrappningen av striderna i februari har det förekommit artilleridueller utmed denna front men ingendera sidan har gjort genombrott.

Det ukrainska artilleriet har undan för undan försvagats och det verkar faktiskt som man gjort det helt vanvettiga att skicka artilleri från denna front till fronten i Cherson Oblast för en offensiv mot ryssarna väster om Dnepr. Nu tycks denna offensiv inte bli av och det här artar sig till en katastrof för ukrainska armen.

Sedan kan du säga Peski är en by bäst du vill men för dem som står på ukrainska sidan är den sviktande fronten nu en katastrof.

Om inte annat kan du titta på denne stackars Denys Davidov vars ukrainska krigshetsarvideos är talande. Nu pratar han om allt annat än fronterna i Ukraina som han gjort tidigare. Taivan, Armenien och mycket mer vapen.

https://www.youtube.com/watch?v=_hI2XrBW7mU

Stackars ukrainska soldater och frivilliga utlänningar som får uthärda detta helvete utan artilleriunderstöd vid fronten. De har antitankvapen i överflöd men mals ned och att de nu mals ned ännu värre pga att Nato ville ha en framgångsrik offensiv väster om Dnepr som nu inte ens verkar bli av måste nog kännas bittert.

Att fronten nu verkar svikta på riktigt är mycket allvarligt för den som i verkligheten stödjer staten Ukraina och dess överlevnad.

This text didn't age welll...

Liksom allt annat dravel du skrivit. Skärp dig, logga ut och fly till ett västland medan du kan.
Citera
2022-12-13, 01:35
Medlem
zergrushs avatar
Har man inga goda nyheter eller hoppfulla framtidsutsikter... då får man helt enkelt ställa in långvariga traditioner och evenemang:
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/putin-st%C3%A4ller-in-%C3%A5rlig-presskonferens-inf%C3%B6r-ny%C3%A5r/ar-AA15bpX0
Citat:
Putin ställer in årlig presskonferens inför nyår
Rysslands president Vladimir Putin kommer inte att hålla sin traditionsenliga maraton-presskonferens inför nyår, uppger Kremls talesperson Dmitrij Peskov enligt AFP. Ingen särskild förklaring ges till beslutet.

Under presskonferensen, som Putin hållit under nästan alla sina 22 år vid makten, brukar presidenten ta frågor från medier och allmänheten. Tillställningen varar normalt i flera timmar.
Det ställer också ryzztrollens eviga tjat om ryzk "öppenhet" och "transparens" i ett mycket tvivelaktigt ljus...
Senast redigerad av zergrush 2022-12-13 kl. 01:37.
Citera
2022-12-25, 05:21
Avslutad
Det går åt helvete för Ryssland på slagfältet i Ukraina. Däremot går det bättre med hybridkrigföring och det psykologiska kriget mot väst. Det är det Putin och FSB sätter det mesta på egentligen. Kaosa sönder väst från insidan och ut. Betänk att rysstrollen sjukt nog spelar ut både högerpopulister/blöjnazister och vänsterliberala/vänsterliberalernas importerade adidasriddare i väst mot varandra. De har verkligen kapitaliserat på skjutningen i Frankrike nyligen på detta vis. Det är klassisk Leninism egentligen utav den post-sovjetiska nyliberala randstaten egentligen detta. Hela vaccindebatten som varit skriker även det aktivnye meropriyatiya.

Det som är ännu äckligare är att rysstrollen på något sätt alltid får det till att väst gör allt mot sig självt. Jag tror ni kan jargongen som pågått i flera år nu från the usual suspects och som intensifierats sedan Februari i år.
Senast redigerad av torstenferdinand 2022-12-25 kl. 05:31.
Citera
2022-12-25, 05:32
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Det går åt helvete för Ryssland på slagfältet i Ukraina. Däremot går det bättre med hybridkrigföring och det psykologiska kriget mot väst. Det är det Putin och FSB sätter det mesta på egentligen. Kaosa sönder väst från insidan och ut. Betänk att rysstrollen sjukt nog spelar ut både högerpopulister/blöjnazister och vänsterliberala/vänsterliberalernas importerade adidasriddare i väst mot varandra. De har verkligen kapitaliserat på skjutningen i Frankrike nyligen på detta vis. Det är klassisk Leninism egentligen utav den post-sovjetiska nyliberala randstaten egentligen detta.

Det som är ännu äckligare är att rysstrollen på något sätt alltid får det till att väst gör allt mot sig självt. Jag tror ni kan jargongen som pågått i flera år nu från the usual suspects och som intensifierats sedan Februari i år.
Måste man klassas som ett rysstroll för att påpeka att väst har spelat sina kort ohyggligt dåligt?
Nädu, Totte. Där har skriveriet föregått det allmänna förståndet..
Citera
2022-12-25, 05:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Måste man klassas som ett rysstroll för att påpeka att väst har spelat sina kort ohyggligt dåligt?
Nädu, Totte. Där har skriveriet föregått det allmänna förståndet..

Måste jag klassas som NATO-troll av dig bara för att jag påpekar att Ryssland suger på konventionell krigföring men excellererar på hybridkrigföring?

Att vänsterliberala och nykonservativa politiker i väst mer eller mindre lämnat öppet mål sedan McCarthys tid ursäktar inte det Kreml själva aktivt undreblåst.
Citera
2022-12-25, 05:42
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Måste jag klassas som NATO-troll av dig bara för att jag påpekar att Ryssland suger på konventionell krigföring men excellererar på hybridkrigföring?

Att vänsterliberala och nykonservativa politiker i väst mer eller mindre lämnat öppet mål sedan McCarthys tid ursäktar inte det Kreml själva aktivt undreblåst.

Du, om någon, borde inse att moder Ryssland är under attack av väst.
Citera
2022-12-25, 06:00
Avslutad
Citat:

Väst och Öst ställs mot varandra och sliter varandra i stycken. Ingen av de vill se öga mot öga med varandra. De har båda drivits till detta. Utav sig själva och varandra. Det är tragiskt och det ska egentligen inte ske. Men illvilliga, cyniska idioter från båda hållen vill ha det så här. Finns pengar att tjäna på för bägge sidors styrande elit/plutokrati.

Att Ryssland ser "anglosaxiska liberala nazi satanist väst" som problemet är i sig problemet. Att Väst ser "nazi kommunist satanist orch Mordor Ryssland" som problemet är i sig problemet.

Inget av det här ska egentligen hända och ske i en frisk och harmonisk värld. Men vi lever inte i en frisk och harmonisk värld. Och det är både atlanticisternas och eurasianisternas fel att det blivit så här.
Senast redigerad av torstenferdinand 2022-12-25 kl. 06:12.
Citera
2022-12-25, 06:00
Medlem
Glossuss avatar
Citat:

Totte vill inte svara. Han har glidit in i nato-spåret, som avvecklar Rikets långvariga oberonde. Jag kan inte annat än att beklaga till detta oförstånd från en av fb;s mest kloka skribenter.
Citera
2022-12-25, 06:02
Avslutad
Citat:
Totte vill inte svara. Han har glidit in i nato-spåret, som avvecklar Rikets långvariga oberonde. Jag kan inte annat än att beklaga till detta oförstånd från en av fb;s mest kloka skribenter.

Jag har ju precis svarat dig. Nu var du lite väl ivrig.

Citat:
Väst och Öst ställs mot varandra och sliter varandra i stycken. Ingen av de vill se öga mot öga med varandra. De har båda drivits till detta. Utav sig själva och varandra. Det är tragiskt och det ska egentligen inte ske. Men illvilliga, cyniska idioter från båda hållen vill ha det så här. Finns pengar att tjäna på för bägge sidors styrnade elit/plutokrati.

Att Ryssland ser "anglosaxiska liberala nazi satanist väst" som problemet är i sig problemet. Att Väst ser "nazi kommunist satanist orch Mordor Ryssland" som problemet är i sig problemet.

Inget av det här ska egentligen hända och ske i en frisk och harmonisk värld. Men vi lever inte i en frisk och harmonisk värld. Och det är både atlanticisternas och eurasianisternas fel att det blivit så här.

Jag medger ju att NATO inte är utan delskyldighet.
Citera
2022-12-25, 06:06
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Jag har ju precis svarat dig. Nu var du lite väl ivrig.

Ja, jag var för snabb, men det jag skrev gäller. Vem fan lurade in dig i nato-träsket?
https://www.youtube.com/watch?v=l482T0yNkeo&list=RDQs-n-rtd-PI&index=33
Citera
2022-12-25, 06:08
Avslutad
Citat:
Ja, jag var för snabb, men det jag skrev gäller. Vem fan lurade in dig i nato-träsket?
https://www.youtube.com/watch?v=l482T0yNkeo&list=RDQs-n-rtd-PI&index=33

Men jag är inte i NATO-träsket. Men jag är inte i Kreml-träsket heller. Två fel gör inte ett rätt.

"I am on nobodies side. Because nobody is alltogether on my side."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in