2022-12-24, 00:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Alla seriösa vet att Ukraina blöder svårt i Bakhmut. Jag har länkar ett halvt dussin källor angående detta.
Märkligt att alla seriösa källor hävdar tvärtom.
Citera
2022-12-24, 00:43
Medlem
Citat:
Alla seriösa vet att Ukraina blöder svårt i Bakhmut. Jag har länkar ett halvt dussin källor angående detta.

Du har misslyckats med att göra det trovärdigt att Ukraina skulle ha högre förluster än Ryssland i Bakhmut.
Nu har ryssarna tryckts tillbaka i Bakhmut.
Citera
2022-12-24, 00:45
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Kina och Ryssland är ju allierade. Kina pratar diplomatspråk gällande Ukrina, men alla bildade inser att de står på Rysslands sida.
Vilket nonsens. Ingen mer än Kim står på Rysslands sida. Du tror väl inte att Kineser är lika dumma som ryssar. Skärp dig för fan.
Citera
2022-12-24, 00:46
Medlem
Citat:
Kina och Ryssland är ju allierade. Kina pratar diplomatspråk gällande Ukrina, men alla bildade inser att de står på Rysslands sida.

Det spelar ingen roll hur framgångsrika Ryssland än är i sitt närområde.
Man kommer ändå aldrig kunna mäta sig med Kina industriellt.

Det är givetvis guld värt för Putin, att ha stöd från världens solklart starkaste industrination Kina!
Citera
2022-12-24, 00:46
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Nej, de är inte allierade hur mycket du än vill tro att det är så. Så nu när saker har gått åt helvete för Ryssland och därmed alla era stolta prejudikat om hur fantastiskt oslagbart Ryssland är, så räcker det inte helt plötsligt med att vända narrativet till att "Kina står bakom osss, så akta er". Ta du dig en liten trip och fråga en kines, från kommunistpartiet själv eller vanlig krögare på gatan, så skall du se att dina värsta farhågor kommer bekräftas = Kina skiter ett stort stycke i vad den efterblivna stackars ryssen gör. Simpelt så. Där finns ingenting från Ryssland som Kina vill ha förutom Olja och gas, men dessa sakerna innefattar inte att gemene kines vill ha ett skit att göra med ryssen som person. Tvärtom så tycker de flesta Kineser att ryssen är en ganska lågutvecklad barbar som är lite för dum för sitt eget väl. Så mycket för det blodsbandssamarbetet ja
Citera
2022-12-24, 00:48
Avslutad
Citat:
Haha. Nej, det var inte alls vad som framkom i toppmötet. Bara detta att den högsta politikern i Kina träffar en lägre positionerad från Ryssland talar ju ett tydligt språk. Hur blev Medvedet dragen i örat? Källa tack!
Min källa är den kinesiske ambassadören. Kinas hållning är att Putin är körd och Kina vill inte blanda sig i det träsket tills vidare.
Citera
2022-12-24, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moment42
Åar också? Flyter de genom Mariupol eller bara genom koncentrationslägret? Du har aldrig varit i Mariupol visst? Nej, jag förmodade det. Spara lite dinarer från och med idag så kan du boka in en semester där sommaren 2024. Då har vi hunnit bygga upp det som ryssarna förstörde för att komma åt dessa 723 azoviterna. Jo, det var inga tretusen, så var du gjort den uträkningen eller fått faktan ifrån behöver vi ju inte ens undra om. Sedan att dessa fåtal azoviter gjorde att ryssarna sköt sönder en hel stad, hade 14.000+ mannar samt fosforbombardemang dygnet runt är ju lite imponerande. Du säger att ryssarna inte attackerade pågrund utav att det var civila ivägen....men du, mr "sägamycketvetainget" - varför raserade de då hela staden?

Åar? Vem pratar om åar?

Jag skrev ca 3000 tusen det fanns ju en del civila där som dom fick med sig också.

Men intressant att dina rysspolare har räknat in dom som 723. Nu kan vi ju inte lita på den infon som kommer från mytomanerna i Kreml.

Jag har inte sagt att Ryssarna undvek att panga på civila, det skiter väl dom i.

Deras mål är alltid att mangla rubbet.

Och hur skulle ”vi” bygga upp stan när den är under ryss kontroll?

Det är trevligt att diskutera med dig trots allt .
Citera
2022-12-24, 00:50
Avslutad
Citat:
Vilka "seriösa källor"?
Alla icke proryska oberoende källor.
Citera
2022-12-24, 00:50
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Haha. Nej, det var inte alls vad som framkom i toppmötet. Bara detta att den högsta politikern i Kina träffar en lägre positionerad från Ryssland talar ju ett tydligt språk. Hur blev Medvedet dragen i örat? Källa tack!
Men snälla du. Ryssland har förstås tappat ansiktet. De är ett skämt. Du förstår dig inte på Kineser. Det enda de känner för Putin nu är förakt.
Citera
2022-12-24, 01:03
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Här är en video som rysstroll älskar…
https://youtu.be/h6Vxwb-gJ1Q

Att ryska styrkor är unga, snygga, rustade för krig och inte minst nyktra tycks vara ett viktigt budskap i denna produktion. Det som gör den så rolig.
Citera
2022-12-24, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Och även om de klarar det, jag har ingen uppfattning i den frågan, så i ett utnötningskrig som detta är så är det i en förlängning inte hållbart att skjuta ned en drönare med en luftförsvarsrobot som som är i storleksordningen tio gånger dyrare än drönaren. Dessutom har jag hört, jag vet alltså inte säkert, så skjuter man tydligen ofta två luftförsvarsrobotar mot varje mål vilket gör ekonomin än mindre hållbar.

Den ekonomiska balansen mellan en luftförsvarsrobot och ett stridsflygplan på vilken kalkylen grundar sig, blir helt omvänd om man ska skjuta ned billiga drönare. Speciellt om drönarna skjuts i väg i svärmar vilket verkar vara fallet.
Det är anledningen till att man har olika system som kompletterar varandra. Patriot används framför allt mot ballistiska missiler och kryssningsrobotar eventuellt även mot flygplan men man använder andra system som fungerar bättre mot drönare och även mot flyg
Citera
2022-12-24, 01:08
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivaxxer
Ontopic: Vad tror folket i tråden, försöker Ukraina finta ryssnassarna för att gå vidare mot Krim härnäst?

Min amatörmässiga känsla.., inte Krim nu.

Utan man försöker (om en offensiv sker) skära mera av Krim. Genom att gå söderut mot Azovska sjön. Börja "svälta" ut Krim. Ryssarna bör dock vara medvetna om denna risk så.., de bör ha räknat med denna risk..., allt är upp i luften..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in