Citat:
Ursprungligen postat av
moment42
Åar också? Flyter de genom Mariupol eller bara genom koncentrationslägret? Du har aldrig varit i Mariupol visst? Nej, jag förmodade det. Spara lite dinarer från och med idag så kan du boka in en semester där sommaren 2024. Då har vi hunnit bygga upp det som ryssarna förstörde för att komma åt dessa 723 azoviterna. Jo, det var inga tretusen, så var du gjort den uträkningen eller fått faktan ifrån behöver vi ju inte ens undra om. Sedan att dessa fåtal azoviter gjorde att ryssarna sköt sönder en hel stad, hade 14.000+ mannar samt fosforbombardemang dygnet runt är ju lite imponerande. Du säger att ryssarna inte attackerade pågrund utav att det var civila ivägen....men du, mr "sägamycketvetainget" - varför raserade de då hela staden?
Åar? Vem pratar om åar?
Jag skrev ca 3000 tusen det fanns ju en del civila där som dom fick med sig också.
Men intressant att dina rysspolare har räknat in dom som 723. Nu kan vi ju inte lita på den infon som kommer från mytomanerna i Kreml.
Jag har inte sagt att Ryssarna undvek att panga på civila, det skiter väl dom i.
Deras mål är alltid att mangla rubbet.
Och hur skulle ”vi” bygga upp stan när den är under ryss kontroll?
Det är trevligt att diskutera med dig trots allt .