2022-12-24, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Är det något Putin har så är det karaktär. Han är en hjälte, och en befriare! Väst är nuförtiden ekvivalent med ondska. Denna konflikt visar detta.
Vi vet varifrån du får din lön men vad, exakt, har putin ”befriat”?
Folket från demokrati? Ukraina från fred?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moment42
Finns där ryska koncentrationsläger i Donbas? Inside info eller?
Utöver elen och diverse, vad består chockerna i? Jack in the box typen eller bara vanliga chocker?
Det är väl ändå deras föräldrars hus eller åtminstone någon annan vuxens kåk, visst? Barn får väl andå inte teckna elabonnemang ens i Ukraina?

Ja det gör det.

Det infångades runt 3000 azov nazzar i mariupol.
Dom hamnade inte på ett hotell i Moskva.

Men sätt ihop ditt resonemang om el å chocker så är du hemma.
Tror du är hjälpt på traven nu.

Nej visst även vuxna får frysa när elen är borta och men kanske mest synd om barnen som inte förstår.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Är det något Putin har så är det karaktär. Han är en hjälte, och en befriare! Väst är nuförtiden ekvivalent med ondska. Denna konflikt visar detta.

En gång i tiden så.., men inte längre. Nu är det "Putins show", inte landets...och dess behov. Har varit tydligt ifrån dag ett med hur hans egna soldater blev förda bakom ljuset, och hur man behandlar protester/oliktänkande..

..krydda på det med alla som lämnat landet.., och att Putin undviker att plocka upp nya soldater ifrån storstäderna i västra ryssland..

Du har fallit i fällan som Putin önskar : Putin är Ryssland.
Citera
2022-12-24, 00:22
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Jag trollar inte. Putin skriver världshistoria just nu, och förpassar USA till avbytarbänken. Historiskt! En hjälte!

Hur går det med källa på ditt påstående att rySSarna flyttar fram sina positioner i Bakhmut varje dag?
Insåg du att det var och är en LÖGN som du inte kan backa upp med fakta?
Citera
2022-12-24, 00:25
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ja det gör det.

Nej visst även vuxna får frysa när elen är borta och men kanske mest synd om barnen som inte förstår.
Åar också? Flyter de genom Mariupol eller bara genom koncentrationslägret? Du har aldrig varit i Mariupol visst? Nej, jag förmodade det. Spara lite dinarer från och med idag så kan du boka in en semester där sommaren 2024. Då har vi hunnit bygga upp det som ryssarna förstörde för att komma åt dessa 723 azoviterna. Jo, det var inga tretusen, så var du gjort den uträkningen eller fått faktan ifrån behöver vi ju inte ens undra om. Sedan att dessa fåtal azoviter gjorde att ryssarna sköt sönder en hel stad, hade 14.000+ mannar samt fosforbombardemang dygnet runt är ju lite imponerande. Du säger att ryssarna inte attackerade pågrund utav att det var civila ivägen....men du, mr "sägamycketvetainget" - varför raserade de då hela staden?
Citera
2022-12-24, 00:27
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Jag trollar inte. Putin skriver världshistoria just nu, och förpassar USA till avbytarbänken. Historiskt! En hjälte!

Japp, hela avbytarbänken är full och alla väntar på att BRICS skall komma in på plan för att visa var skåpet står! Hur länge till skall vi vänta innan de är färdiga i omklädningsrummet? Så lång tid skall det väl ändå inte ta att ta på sig ett par hossor?
Citera
2022-12-24, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ja det gör det.

Det är en lögn att 3000 nazistiska azoviter tillfångatogs i Mariupol.
Citera
2022-12-24, 00:32
Medlem
Sqrbankens avatar
Vintern har bara börjat, utan att vara meterolog kanske ens startat, på många håll i Ukraina men terrorstaten har hittills inte lyckats förstöra/påverka den civila energiförjningen i den utsträckning som jag på förhand befarat. Positivt. Att ryssen börjar lida brist på spjut är jag osäker på men motvärnen mot dem, hårdvara och/eller taktik, verkar ha förbättrats rätt väl med tiden.
Citera
2022-12-24, 00:33
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Alla seriösa vet att Ukraina blöder svårt i Bakhmut. Jag har länkar ett halvt dussin källor angående detta.

Jag efterfrågade länk om ditt påstående att rySSarna flyttar fram sina positioner varje dag inte någon länk om att Ukraina blöder svårt. Sluta flytta fokus och visa länk som styrker ditt påstående.
Citera
2022-12-24, 00:35
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Alla seriösa vet att Ukraina blöder svårt i Bakhmut. Jag har länkar ett halvt dussin källor angående detta.
Behåll de källorna för dig själv som du alltid gjort. Vi vet att du bara försöker trolla runt lite med den sista meningen där mr plutonsbefäl. Lite väl genomskinligt så här 10 månader senare. Trolla vidare för all del, men sitt inte och gör sak i att försöka röja undan så många skribenter som möjligt bara för att du är uttråkad. Det finns bra många andra hobbies som ger samma kick eller bättre. Lycka till
Citera
2022-12-24, 00:36
Avslutad
Citat:
Var är de länkarna?
Citera
2022-12-24, 00:40
Avslutad
Citat:
Kina och Ryssland är ju allierade. Kina pratar diplomatspråk gällande Ukrina, men alla bildade inser att de står på Rysslands sida.
Xi Jinping drog ju Medveded i örat och förklarade att Kina inte kan stödja Putins dumheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in