2022-12-24, 00:04
Medlem
Nu kom det jag väntat på.. Tom har blockat mig på Facebook. Min andra profil som är borttagen. Han blockerat alla kritiska röster, för han gillar endast få berömmelse. Men jag är nöjd, för jag har ändå trampat på en öm tå. “But I’ll be back” Han kan fira sin jul med sina nyfunna vänner. Jag ska fira min med mina nära och kära! God jul!
2022-12-24, 00:06
Medlem
Hasselassefrasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nej , pappan hade enligt Tom svårt att få ihop det och Tom lånade ut pengar till räkningarna .
Familjen har haft sina åsikter om alla investeringar som gjorts maskinhall , maskiner osv .
Pappan hade låg pension
Någon skog har det aldrig talats om
Fadern brydde sig om djuren. Tom om maskiner och köpa och bygga massa som han och sambon hade nytta av. Sa han i någon live de hade gården som typ sommar hus. Tom har bott hela sitt vuxna liv i en hyreslägenhet mitt i stan.
2022-12-24, 00:13
Medlem
Hasselassefrasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zrobo
Nu kom det jag väntat på.. Tom har blockat mig på Facebook. Min andra profil som är borttagen. Han blockerat alla kritiska röster, för han gillar endast få berömmelse. Men jag är nöjd, för jag har ändå trampat på en öm tå. “But I’ll be back” Han kan fira sin jul med sina nyfunna vänner. Jag ska fira min med mina nära och kära! God jul!
Han beklagade sig idag att han fick ingen kritik av någon på sina forum det var endast systern och hennes man som hade fejkkonton hahaha tänk va lätt livet kan va när man inte kan se utanför sina egna vanföreställningar. Anklagar även systern att det är hon som anmält till länstyrelsen som han för övrigt tror systern får pengar av. Han har fortfarande inte fått in i huvudet båda står på dödsboet han måste vara riktigt riktigt körd i huvudet.
2022-12-24, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselassefrasse
Han beklagade sig idag att han fick ingen kritik av någon på sina forum det var endast systern och hennes man som hade fejkkonton hahaha tänk va lätt livet kan va när man inte kan se utanför sina egna vanföreställningar. Anklagar även systern att det är hon som anmält till länstyrelsen som han för övrigt tror systern får pengar av. Han har fortfarande inte fått in i huvudet båda står på dödsboet han måste vara riktigt riktigt körd i huvudet.
Ja, och jag har blivit anklagad att jag är systern man. Tom och hans efterblivna följe, tror att det endast är familjen som inte tycker som han😳. Jag svär på mina barn att jag inte har något med familjen att göra. Första fejkprofilen jag gjorde, blev blockad efter en dag. Min andra fick jag ändå ha några veckor✌️. Alla som har en åsikt som inte följer Toms ideologi, de blir utslängda.. Vad ska han göra när han märker att hans idé om att utbilda folk fallerar? Liiite fel målgrupp, då 99% får sin lön av socialen.. Han har bränt många broar och fler kommer det bli, innan han sitter på Gökboet..
2022-12-24, 00:29
Medlem
Hasselassefrasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zrobo
Ja, och jag har blivit anklagad att jag är systern man. Tom och hans efterblivna följe, tror att det endast är familjen som inte tycker som han😳. Jag svär på mina barn att jag inte har något med familjen att göra. Första fejkprofilen jag gjorde, blev blockad efter en dag. Min andra fick jag ändå ha några veckor✌️. Alla som har en åsikt som inte följer Toms ideologi, de blir utslängda.. Vad ska han göra när han märker att hans idé om att utbilda folk fallerar? Liiite fel målgrupp, då 99% får sin lön av socialen.. Han har bränt många broar och fler kommer det bli, innan han sitter på Gökboet..
Ja vet. Allt är deras fel. Han fattar inte vad hela bygden som känner familjen, kollegor. Vänner. Släkt ja alla som känt Tom innan faderns bortgång tycker. Och en sak vet jag.
Ingen tycker som Tom
2022-12-24, 00:33
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Vet Tom om den här på Flashback? Här får han kritik. Och konstruktiva råd.🙄
2022-12-24, 00:37
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Jo, Fia pratade om den här tråden (och särskilt nåt inlägg jag gjort) i nåt avsnitt av hälsopanelen eller 11-kaffet. Tom fattade inte riktigt. Fia skulle bemöta och bekämpa kritiken här, men blev avstängd (kanske för att hon hotade med att röja identiteter på skribenter).
2022-12-24, 00:38
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Hoppas alla knäppgökar och kaostomtar får en fin jul, trots alla knepiga idéer och oförätter.
2022-12-24, 01:33
Medlem
Citat:
Ja vet. Allt är deras fel. Han fattar inte vad hela bygden som känner familjen, kollegor. Vänner. Släkt ja alla som känt Tom innan faderns bortgång tycker. Och en sak vet jag.
Ingen tycker som Tom

Jag kan inte hjälpa det men jag tror att Tom är reko när han är frisk.
Nu är han snurrigare än snurrigast. Han har i alla fall lyckats samla ihop större delen av landets begåvningsreserv i sitt entourage.
2022-12-24, 03:22
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crowdy
Nu är han snurrigare än snurrigast. Han har i alla fall lyckats samla ihop större delen av landets begåvningsreserv i sitt entourage.
Han verkar vara en snäll kille innerst inne. Men blir lättstyrd av andra till att bedriva korståg på deras vägnar. Han offrar sitt liv för deras skull.

Man kan undra hur många av dessa,t.ex LVU mammorna, som faktiskt bryr sig om Tom? Hur många av dem kommer engagera sig för att hjälpa honom när han behöver hjälp....eller. ifall han skulle hamna på gatan... hur många kommer att skänka honom en krona? Vad tror ni?
2022-12-24, 05:50
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Man kan undra hur många av dessa,t.ex LVU mammorna, som faktiskt bryr sig om Tom? Hur många av dem kommer engagera sig för att hjälpa honom när han behöver hjälp....eller. ifall han skulle hamna på gatan... hur många kommer att skänka honom en krona? Vad tror ni?

Mammorna är nog så självupptagna att de inte ens skulle märka om han försvann. Sen är det väl ingen i hans följe som har några pengar.

Blir intressant att se vad som händer de närmsta veckorna då Tom's pengar är slut. För några veckor sedan fick han ut sina sista sparpengar från Swedbank (180k), de är nu slut. Hans kort blev nekat på Lidel men kassören, som kände Tom's släkt, lät honom få varorna till "öppet hus dagen" ändå. I värsta fall får han väl äta hos morsan.
2022-12-24, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crowdy
Han var precis som du och jag. Ingen som utmärkte sig överhuvudtaget. Trevlig, lugn och hur normal som helst. Nu ska jag inte säga att jag vet precis hur Tom var, för så nära är jag inte. Men under årens lopp har jag iaf stött på honom flertalet gånger, då jag är uppväxt i en någorlunda närhet. Lite tillbakadragen nykter men gapig och dåligt ölsinne i onyktert tillstånd. Nu är han gapig hela tiden😳.
Jag tror han har haft en väldigt tunn umgängeskrets. Nu har han fått bekräftelse och tokstollarna och klappar sig för bröstet. Väljer man yrket militär, så vill man väl sitta på höga hästar och härska över människor? Vad jag har förstått så tycker han inte om chefer eller tjänstemän. Tror det bottnar sig lite i att han själv aldrig har befordrats. Detta är iaf min konspirationsteori à’la Fritjof..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in