Citat:
Ursprungligen postat av
Vattendealaren
Såtillvida att Rysslands krig nu kommer gå till historien håller jag absolut med om. Det finns en oerhörd nationell medvetenhet i ryska ledningen som kan kullkasta västerlandets hegemoni. Den medveternheten tar sig i två för alla tydliga uttryck i krigföringen.
1 Ryssland har medvetet gått runt bland de värsta förbrytarna och särskilt grova våldsbrottslingar och gett dem erbjudande att åka till fronten mot Ukraina för att visa sin kompetens som de tidigare visat mot ofta oskyldiga ryska medmänniskor och rikta denna mot anfallande Nato-trupper. När de väl gjort det kan de återvända till sin hembygd som och starta ett nytt bra liv. Ryssland och Wagner ägarna säger detta öppet: Vi riskerar våra sämsta människor och vill att de dödar fiendens bästa människor. Cyniskt kan det påstås men jag tycket tänket är klokt.
2 Vid fronten uppträder stora förband från nationella minoriteter i Ryssland. Vem har inte observerat Kadyrovs Tjetjener eller "mongolerna" från Touva? Inte minst västerlandet har gjort det för deras påstått grymma krigföring. Ryska ledningen är mycket väl medveten om att det lever ganska stora nationella minoriteter i deras land och att även de är en del av den ryska nationen. Dessa minoriteter har ofta en mycket våldsam och krigisk historia och vaför inte använda denna kompetens i kriget mot Nato? De är också en del av Ryssland och det värmer faktiskt mitt hjärta när dessa gått segrande ur en strid och utropar: ROSSIA! ROSSIA! Allah u Akbar!
Putin och Ryssland håller på att ta nationalism på en bättre nivå! Därför kommer förhoppningsvis Nato och USA/EU så småningom besegras!
(Vladimir Putin har tagit till sig det kloka i Marxismens och Kommunismens irrläror och förkastat de dåliga vilka är många och vilka inte minst rysslands folk fått lida av och man kan även jag gjort detsamma som Putin)
Bwahahahahahahahahahahahahahaha
Inte mycket rätt här. Ryssarna krigar inte mot NATO. De är desperata på att få fram kanonmat och är därför i fängelserna och rekryterar den kanonmaten. Det enda jobb de kriminella har är att fånga kulor som ev kund träffa andra wagneriter. Och dessa behöver de inte heller betala en massa rubel till de efterlevande.
Minoriteterna från bortre Asiens tundra använder de för att om de skulle börja ta och mobilisera från St Petersburg och Moskva blir de folkliga protesterna för stora.
Den "partiella" mobilisering som tömt arbetsplatser och skickar mobiks utan utbildning och utan adekvat utrustning är ett stort tecken på att "speciala" militära operationen går uselt, riktigt jävla uselt.