Citat:
Ursprungligen postat av
fuckedbyus
I Sverige införde vi du reformen -72 vill jag minnas.
Min amatörmässiga tanke är att det tar tid att ta av sig handskarna och att detta skett stegvist
- man har backar från alla områden som kräver för mycket resurser mot vad ställer betyder
- man fortifierar viktiga områden man ej ämnar släppa
- man använder missiler för att slå sönder försörjningsinfrastruktur, nöta ut Lv samt för att sänka moralen
- man bygger upp en ny "arme" som skall gå all in dvs handskarna helt av
När detta är gjort då kör man fullt ut, gissningsvis nu i närtid och då har Ukraina ingenting kvar att sätta emot och det enda väst kan göra att att förklara krig mot Ryssland och då smäller det men full mobilisering i mitt land och vi får betala oerhört dyrt för att vi lät oss luras in i detta av USA.
Vi måste klippa banden till USA och stå på egna ben på vår kontinent, ryssland hör till Europa och vi behöver dom för att så emot Kina. Tänk om vi skulle flytta en massa produktion till ryssland istället för Kina, vilken vinst för alla och klimatet.
USA kan behålla sin dyra gas och lära sig att vi är fler på toppen av världen.
Man kan förstås "tro" att ryssarna vet vad de gör och backar avsiktligt. Men det går emot allt man sagt tidigare.
Det var väl vad Goebbels sa också när kriget vände.
Europa hade flyttat produktion till Ryssland. Nu är den borta.
Det är förstås Ryssland som är hotet mot Europa. Om de ville samarbeta hade de kunnat söka sig mot väst. Men det visade sig när de anföll ett annat europeiskt land att de ser Europa som fiender. Inte samarbetspartners.
Varför du tror att barbarerna ska kunna umgås med Europa förstår jag inte. De tänker inte som oss och är i grunder totalt korrumperade, från presidenten ned till alkisen på gatan utanför.