2022-12-23, 00:07
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Jag läste faktiskt din korkade lögn i sin helhet..
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Du har ljugit sjukligt mkt här på FB. Jag tror inte någon litar på ditt yrande om att du regelbundet gjort pcr-test, typ veckovis?, i snart tre år . Du ljuger sämre än ett dagisbarn din stackare.

PS. Jag har haft bekräftad c19 en gång. Senaste året har jag inte varit i närheten att tänka tanken att testa för omikronnästäppan när jag känt mig förkyld.

Nej, det gör du inte. Här kommer hela inlägget.

Jag har regelbundet gjort snabbtest och pcr test vid minsta misstanke om symtom.

Intressant att du haft C19, medan jag inte haft det. Kan det vara så att jag har bättre hälsa än dig då? Eller kanske hjälper vaccin trots allt?
Citera
2022-12-23, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag väljer nog ändå att tro på dem som larmat om detta och jobbat mitt i det. Vet inte vad för slags seriösa beräkningar du refererar till. Vilken insyn har de som gjort dessa "beräkningar" i de missförhållanden som var under denna period?

Om du någon gång bemödar dig att läsa rapporterna som länkas till så slipper du fråga. Du har inte länkat till någon rapport med seriösa beräkningar av underrapportering så det går inte att bemöta. Därav ”siffror ur röven”.
Citera
2022-12-23, 01:43
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Om du någon gång bemödar dig att läsa rapporterna som länkas till så slipper du fråga. Du har inte länkat till någon rapport med seriösa beräkningar av underrapportering så det går inte att bemöta. Därav ”siffror ur röven”.

Enklare att svara på mina frågor. Jag är här för att debattera och diskutera. Är ju ingen hemlighet att en jävla massa åldringar smittades av covid 2020 på boenden , utan att de fick minsta läkarvård så strök de med också. Inga tester, ingen vård, ingen covid i dödsattesterna. Om du inte tror på den beskrivningen är det upp till dig.
Citera
2022-12-23, 03:13
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Nej, det gör du inte. Här kommer hela inlägget.

Jag har regelbundet gjort snabbtest och pcr test vid minsta misstanke om symtom.

Intressant att du haft C19, medan jag inte haft det. Kan det vara så att jag har bättre hälsa än dig då? Eller kanske hjälper vaccin trots allt?
Vaccin hjälper inte, folk får covid ändå. Testar man bara vid symptom missar man asymptomatiska infektioner.
Citera
2022-12-23, 07:35
Medlem
ThunaGretbergs avatar
Tidigare kunde man se andelen vaccinerade/ovaccinerade hos dom som blev inlagda på IVA i FHMs veckorapporter. Dom verkar ha slutat med det.

Någon som vet var man kan få tag på liknande information?
Citera
2022-12-23, 07:44
Medlem
GenusKhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThunaGretberg
Tidigare kunde man se andelen vaccinerade/ovaccinerade hos dom som blev inlagda på IVA i FHMs veckorapporter. Dom verkar ha slutat med det.

(FB) Folkhälsomyndigheten varnar för en ny coronavåg.(2022-12-20)

Jo de slutar helt naturligt skylta med det när data inte längre kan manipuleras på ett någorlunda trovärdigt sätt för att se fördelaktigt ut för sina uppdragsgivare WHO/Vaccinindustrin. Då måste man gå in och leta själv istället, vilket de vet att 99% av de som är vana att skedmatas av media/myndigheter är för lata för att göra
Citera
2022-12-23, 09:14
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Vaccin hjälper inte, folk får covid ändå. Testar man bara vid symptom missar man asymptomatiska infektioner.

Inga vaccin skyddar till 100%. Hade de inte fungerat hade man inte vaccinerat.
Citera
2022-12-23, 09:15
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av provinsen-tibet
Döda per 1M:
USA: 3330
Sverige: 2087
Kina: 4

BNP-tillväxt 2020:
USA: -3.4 %
Sverige: -2.9 %
Kina: +2.2 %

BNP-tillväxt 2021:
USA: +5.7 %
Sverige: +4.8 %
Kina: +8.0 %

BNP-tillväxt 2022 (prel.):
USA: +1.6 %
Sverige: +2.6 %
Kina: +3.2 %

I Kina var den första fasen av pandemin över i mars 2020, därefter har man hållit öppet fram tills senare halvan 2022. Detta medan resten av världen har varit nedstängd och förlamad.

Du resonerar ju som en fullblodsidiot och har inte koll på variablerna. Det är Kinas strategi som har varit helt överlägsen, och är fortfarande så.

Nej din korkade kommunist. Kina har låst in folk i sina hem stora delar av de senaste åren. Samtliga medicinska experter i världen, inklusive kinesiska, håller med om att det är vansinne. De flesta har redan förstått det. Ni efterblivna kanske vaknar när Kina får ta smällen nu istället. Övriga världen har redan tagit smällen. Sverige var klokast som lät bli att dra ut på problemet och plåga sin befolkning. Kina gjorde precis tvärtom. Dragit ut på problemet något enormt, samtidigt som man har plågat befolkningen å det grövsta i 3 år.
Citera
2022-12-23, 09:18
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:

Tror man måste börja med att definiera vem som räknas som vaccinerad. De som inte tagit omikronvaccinet , men 1-2 sprutor av det gamla vaccinet för 1-2 år sedan . Ska de också räknas som vaccinerade eller inte? Något som helst skydd av sin vaccination har de nog inte.
Citera
2022-12-23, 09:29
Medlem
Citat:
Enklare att svara på mina frågor. Jag är här för att debattera och diskutera. Är ju ingen hemlighet att en jävla massa åldringar smittades av covid 2020 på boenden , utan att de fick minsta läkarvård så strök de med också. Inga tester, ingen vård, ingen covid i dödsattesterna. Om du inte tror på den beskrivningen är det upp till dig.

Som sagt om du inte läser och begrundar själv de data som finns utan bara drar siffror ur röven så baserat på ”beskrivningar” så kommer det alltid bli fel. Hur vet du att dessa massor inte inte i själva verket är de cirka 600 som diffar mellan antalet bekräftade och antalet fler som dog jämfört med normalt? Istället 2000-4000? Baserat på vaddå? Kom igen nu, bättrekan du.
Citera
2022-12-23, 10:29
Medlem
Citat:

https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistik-a-o/sjukdomsstatistik/covid-19-veckorapporter/aktuell-veckorapport-om-covid-19/

Datat finns i "excellbladet" på sidan. "Underlag för veckorapport covid-19, vecka 50"

swebbtv gjorde en samanställning. https://nyheter.swebbtv.se/svenskar-uppmanas-ta-tva-covidsprutor-per-ar/

sammanfattning:
Förra veckan, vecka 50, registrerades 12.801 nya covidfall i Sverige, varav 1.097 var ovaccinerade och 11.704 var vaccinerade. Drygt 91 procent av de smittade var alltså vaccinerade.

Samma vecka registrerades 3.024 fall på Säbo och hemtjänst, varav 137 var ovaccinerade och 2.887 var vaccinerade. Drygt 95 procent var alltså vaccinerade.

Under vecka 50 registrerades 39 nya fall inom intensivvården, varav 5 var ovaccinerade och 34 var vaccinerade. Drygt 87 procent var alltså vaccinerade.

Vecka 50 registrerades 168 dödsfall med covid, varav 21 var ovaccinerade och 147 var vaccinerade. 87,5 procent var alltså vaccinerade.
Citera
2022-12-23, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenlogi789
https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistik-a-o/sjukdomsstatistik/covid-19-veckorapporter/aktuell-veckorapport-om-covid-19/

Datat finns i "excellbladet" på sidan. "Underlag för veckorapport covid-19, vecka 50"

swebbtv gjorde en samanställning. https://nyheter.swebbtv.se/svenskar-uppmanas-ta-tva-covidsprutor-per-ar/

sammanfattning:
Förra veckan, vecka 50, registrerades 12.801 nya covidfall i Sverige, varav 1.097 var ovaccinerade och 11.704 var vaccinerade. Drygt 91 procent av de smittade var alltså vaccinerade.

Samma vecka registrerades 3.024 fall på Säbo och hemtjänst, varav 137 var ovaccinerade och 2.887 var vaccinerade. Drygt 95 procent var alltså vaccinerade.

Under vecka 50 registrerades 39 nya fall inom intensivvården, varav 5 var ovaccinerade och 34 var vaccinerade. Drygt 87 procent var alltså vaccinerade.

Vecka 50 registrerades 168 dödsfall med covid, varav 21 var ovaccinerade och 147 var vaccinerade. 87,5 procent var alltså vaccinerade.

Såna här siffror är ju värdelösa så länge man inte vet andelen vaccinerade i de olika grupperna.

Om vi kollar på t ex avlidna så är de ju äldre och på SÖBO och där är vaccineringsgraden närmare 100%.

25% av alla som avlider i trafiken gör det i en alkoholrelaterad olycka - betyder det att det är säkrare att köra alkoholpåverkad då 75% av de som avlider är nyktra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in