2022-12-22, 22:52
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Putin bluffar o ljuger vidare ala KGB
även till egna soldaterna

Ryska trupper ska ”få allt” – hur är det möjligt?

https://www.svd.se/a/Llo871/experter-sa-lange-har-ryssland-rad-med-kriget-i-ukraina

Hur är det möjligt – och hur länge har Putin egentligen råd att kriga?
Det var väl det bästa han kunde säga.
Allt kan också vara väldigt lite. Rent av ingenting.
Vem vet?
Citera
2022-12-22, 22:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ukrainas BNP är kaputt, det är vi (väst) som står för fiolerna. Ukraina spiller blod, vi betalar. Ukraina vill detta! Jag betalar helhjärtat. Det är ett stolt folk och vi ska stötta dem! Rent principiellt borde varenda ryssjävel som stödjer Ryssland utvisas, för landsförräderi!

Alla ryssar borde utvisas. Jag kan inte förstå att vi idag år 2021 har ryssar fritt gående på Sveriges gator
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Här ...

https://en.wikipedia.org/wiki/S-400_missile_system

https://sv.wikipedia.org/wiki/MIM-104_Patriot

S-400 är helt otestat i strid, så helt omöjligt att veta hur det presterar. Mycket av det Ryssland har visat upp hittills har inte varit särskilt imponerande.
Citera
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Slut på fångar så nu ska det mobiliseras lite mer. Ukraina hade fler kulor än vad Putin trodde. Undrar om de reviderar mänskligavågentaktiken.

OK, en liten paus då typ.
Citera
2022-12-22, 22:56
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Alla ryssar borde utvisas. Jag kan inte förstå att vi idag år 2021 har ryssar fritt gående på Sveriges gator

Jag känner ett par ryssar, de har bidragit men jag förstår inte hur de tänker. "The mindfuck goes deep"! Var det inte Babtjenko som sa att det tar 25 år att avprogrammera sig?

Edit:
Min gamla pappa, från Ungern, tycker att det är bara att sätta sig ner och dra ett par pennstreck så är det över, njae så enkelt är det inte. Det är väldigt komplicerat. Fast egentligen är det kanske så enkelt om man vill ha fred på denna jord, men det vill vi inte! Det är en klok tanke men inte genomförbar.
Senast redigerad av revodneb 2022-12-22 kl. 23:04.
Citera
2022-12-22, 22:57
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Har det lugnat ner sig i Bakmutt?
Om du menar Aidssjuka fängelsekunder så kanske du har rätt. De stackarna har inga dokument som bevisar vem de är och gör det lättare att mörka deras förluster. Ersättare är på väg men de måste göra hundra situps inför kuksväljaren Prigozin för att visa att de är värdiga.

Minst 100 döda om dagen sägs det.
Senast redigerad av serbiskneger 2022-12-22 kl. 22:59.
Citera
2022-12-22, 23:00
Medlem
Den nya försvarsbudgeten i USA innehåller alltså en ökning av anslagen till försvaret på 8%. Det innebär en ökning från $728.5md till $816.7md. En ökning på nätta $88.2md. Hela Rysslands försvarsbudget 2023 är runt $84md.

Ryssarna kommer inte kunna hålla igång det här kriget utan att låta resten av flottan och flygvapnet förfalla ytterligare.
Citera
2022-12-22, 23:01
Medlem
Sarumans avatar
Putin säger nu att Ryssland inte kommer ha några problem att slå ut luftvärnssystemet Patriot som USA nu kommer skicka. Enligt DN säger Ryssland att systemet är föråldrat och att man kommer kunna slå ut det. Att Ryssland har kapacitet att slå ut hela Patriotsystemet är inte alls bra för Ukraina – jag tror att man sätter stort hopp till Patriot ❤️
Citera
2022-12-22, 23:03
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Putin säger nu att Ryssland inte kommer ha några problem att slå ut luftvärnssystemet Patriot som USA nu kommer skicka. Enligt DN säger Ryssland att systemet är föråldrat och att man kommer kunna slå ut det. Att Ryssland har kapacitet att slå ut hela Patriotsystemet är inte alls bra för Ukraina – jag tror att man sätter stort hopp till Patriot ❤️

Du behöver inte oroa dig. Inte något som Puttler säger är sant. De har ingen aning om hur de ska tackla patriotsystemet.
Citera
2022-12-22, 23:03
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Slut på fångar så nu ska det mobiliseras lite mer. Ukraina hade fler kulor än vad Putin trodde. Undrar om de reviderar mänskligavågentaktiken.

Det blir nog mer sådant ju färre moderna stridsvagnar och pansarvagnar de har. Kriget skall fortsätta bara.
Citera
2022-12-22, 23:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman

Det är ett gammalt system ja. Vi hörde väl om det på 90-talet. Det är så gammalt att Ryssland kan ha god kunskap om systemet
Citera
2022-12-22, 23:05
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81

2022 nu, bara så det inte blir pinsamt för dig på stundande nyårsafton.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in