2022-12-22, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ser ut som 2019 kompenserade för 2017-2018 överskottet.

Just nu ligger vi +8500 så frågan är hur lång tid det tar o beta av? Men än sålänge fortfarande plus....

Eftersom vi har en ny ”influensa” så ser jag att det blir generellt högre dödligheter. De överlappar ju dock delvis. Får man inte influensa så kanske covid eller lunginflammation eller bara en kraftigare förkylning som tippar de sköraste över kanten.
Citera
2022-12-22, 16:21
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
"Sannolikt smittas cirka en miljon personer dagligen av coronaviruset i Kina, rapporterar Bloomberg med hänvisning till en rapport från analysfirman Airfinity.

De beräknar också att omkring 5 000 personer av covid-19 dör per dygn.

Utbrottet beskrivs som det största världen hittills har skådat.

Smittofallen har ökat kraftigt sedan Kina släppte sin ”nollcovid-policy”, som innebar hårda restriktioner och nedstängningar.

Analysfirman beräknar också att antalet fall kommer fortsätta öka."

Begåvningsreserven kan ändå inte fatta varför Kina så länge höll fast vid sitt motstånd mot Covid. "Zero Covid".

Den ena mest idiotiska kommentaren efter den andra har fällts. Min favorit är nog ändå att de gör det för att de är kommunister som älskar att plåga sin befolkningen....

Menar du att 5000 per dygn skulle vara något att höja på ögonbrynen åt?

En vanlig dag dör det 30 000 personer i Kina. En vanlig månad ca 1 miljon. Det är knappast någon överdödlighet på 5000 per dygn som det pratas om.

Tips: Lär dig skillnaden på antal döda och överdödlighet så kanske världen blir mer begriplig för dig. Just nu framstår du bara som ett litet barn som inte har förstått det som precis alla andra har förstått.
Citera
2022-12-22, 17:02
Medlem
Citat:
Ser ut som 2019 kompenserade för 2017-2018 överskottet.

Just nu ligger vi +8500 så frågan är hur lång tid det tar o beta av? Men än sålänge fortfarande plus....

Det var i princip ingen influensasäsong 2019. Däremot var de kraftigare 2017-2018. Därav svängningarna.
Citera
2022-12-22, 18:30
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Men att kineserna låst in sig är ju knappast relevant för oss. Här har ju i princip alla blivit exponerade.

Ungefär som när portugiserna åkte till Sydamerika o smittade ner indianer. Är immunförsvaret naivt så kan det gå illa.

Jag har aldrig varit sjuk.
Citera
2022-12-22, 19:39
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Du har redan fått studien flera gånger och korrelationen är god mellan FHM, SoS och överdödlighet. Antalet avlidna är inte ”betydligt högre” än vad FHM rapporterade. De är bara något högre.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/4b4dd8c7e15d48d2be744248794d1438/jamforelse-av-olika-matt-pa-covid-19-dodsfall.pdf

Andra länder som Nederländerna missade dock många fall, då överdödligheten var 1,8x högre än rapporterade fall. Den märkliga skillnaden mellan Nederländerna och Belgien initialt va alltså pga av olika rapporteringar, inget annat. Men Sverige hade en mycket liten underrapportering.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33395381/

Så dina falska påståenden är bara - falska. Som de varit rakt igenom tråden.

Det var ju precis det jag skrev. Att skillnaden mellan FHM och Socialstyrelsen inte är särskilt stor. Det var egentligen bara i början av år 2020 som FHM underrapporterade. Det finns alltså ingen överrapportering vad gäller med covid istället för av covid.

Vad är falskt av det jag skrivit menar du? Har aldrig kommenterat dödligheten i Belgien.
Citera
2022-12-22, 19:41
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Menar du att 5000 per dygn skulle vara något att höja på ögonbrynen åt?

En vanlig dag dör det 30 000 personer i Kina. En vanlig månad ca 1 miljon. Det är knappast någon överdödlighet på 5000 per dygn som det pratas om.

Tips: Lär dig skillnaden på antal döda och överdödlighet så kanske världen blir mer begriplig för dig. Just nu framstår du bara som ett litet barn som inte har förstått det som precis alla andra har förstått.

Lär dig skillnad på dödlighet rent generellt och dödlighet i covid, så kan vi debattera sen.
Citera
2022-12-22, 19:52
Medlem
Man undrar ju om Kina koordinerat ett massmord på sin egna befolkning* nu när tillräckligt få är vaccinerade med skit vaccin. Samt noll immunförsvar. Passande när folket givit upp och inte vill ha karantän.
Senast redigerad av rawjudge 2022-12-22 kl. 19:54.
Citera
2022-12-22, 21:50
Medlem
Citat:
Det var ju precis det jag skrev. Att skillnaden mellan FHM och Socialstyrelsen inte är särskilt stor. Det var egentligen bara i början av år 2020 som FHM underrapporterade. Det finns alltså ingen överrapportering vad gäller med covid istället för av covid.

Vad är falskt av det jag skrivit menar du? Har aldrig kommenterat dödligheten i Belgien.

Att det var en stor underrapportering av FHM i början. Den fanns men den var liten enligt studien. Läs rapporten.
Citera
2022-12-22, 21:51
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Att det var en stor underrapportering av FHM i början. Den fanns men den var liten enligt studien. Läs rapporten.

Jag känner redan till det. Rapporterades redan om i april/maj år 2020.
Citera
2022-12-22, 21:56
Medlem
Citat:
Jag känner redan till det. Rapporterades redan om i april/maj år 2020.

Så varför skriver du att det var en stor underrapportering när den inte var det?
Citera
2022-12-22, 21:59
Bannlyst
Hur ser det ut med smittspridningen i våra grannländer?
Citera
2022-12-22, 22:06
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Så varför skriver du att det var en stor underrapportering när den inte var det?

Den underrapportering jag känner till var i början av pandemin år 2020. Relativt sett var den tämligen omfattande. Exakt hur stor det var finns nog ingen som vet. Har sett siffror på mellan 2-4 tusen individer och då ska man komma ihåg att det vid den tidpunkten inte hade rapporterats enormt många dödsfall i Sverige, så i relation var det absolut en betydande underrapportering vid den tidpunkten.

https://sverigesradio.se/artikel/7454780

Idag tror jag inte att underrapporteringen är alls lika omfattande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in