2022-12-22, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har firat!! På restaurang. Nu när jag är hemma ser jag att den där Dmytro Rogozin som skadades i en attack är en person som skulle sköta russifieringen av Donbass. Han har varit chef för ryska rymdstyrelsen och fick ett nytt tungt uppdrag.

Helt rätt av Ukraina att på alla möjliga vis försöka utplåna sådana obehagliga typer. Låter mycket bra att han blev splitterskadad för sitt högmod, det kan vara värre än döden.

DÖD åt ockupanterna!
Quislingar är det klassiska ordet häng dom högt
Citera
2022-12-22, 21:00
Avstängd
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Nä, jag tycker de gjorde fel. Invasion var en dålig lösning, speciellt 2022. Det är dock lite oklart vad de skulle ha gjort istället. Det är inget fel på att de inte accepterade NATOs expansion, och det är inget fel på att de inte accepterade situationen i Donbass (även om de själv hade skuld i situationens skapelse).

Men jag har lite svårt att formulera vad de skulle ha gjort istället? Givet att NATO och minoriteten var deras sikte alltså. Tjata i FN? Diplomatiskt tryck? Hur?
Om du tyckte det var en dålig lösning med invasion vill jag se att du uttryckte det före 24:e februari. Annars är det billigt prat.

Att kalla sig humanist är totalt vrickat med tanke på vad vi ser i Ukraina och vetskapen om var du står.
Citera
2022-12-22, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Putin är arg och frustrerad över ukrainas framgångar och framförallt Zelenskyjs hjältestatus. Ryssland har ingenting mot Patriot, därav putins taffliga försök att tona ned betydelsen av vapensystemet, världens mest avancerade luftvärn.

Putin förringar USA:s löften till Ukraina

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/putin-f%C3%B6rringar-usa-s-l%C3%B6ften-till-ukraina/ar-AA15xW9V?ocid=msedgntp&cvid=a8692907c81f45259eb8b4 83d66b9a4f

Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj fick stående ovation för sitt tal i USA:s kongress.Mot alla odds och trots allt elände, Ukraina lever och mår bra, sade en tydligt rörd Zelenskyj.Rysslands president Vladimir Putin försöker förringa Zelenskyjs besök.

President Zelenskyjs tal och uppgifter om leverans av luftvärnssystemet Patriot möttes av väntade reaktioner i Kreml.

I dessa juletider ser jag framför mig tjuren Ferdinans matador. Galen, tokig och frustrerad.
Citera
2022-12-22, 21:11
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Men jag har lite svårt att formulera vad de skulle ha gjort istället? Givet att NATO och minoriteten var deras sikte alltså. Tjata i FN? Diplomatiskt tryck? Hur?

Om du ska intala någon att Ryssland brydde sig om rysktalande ukrainare skulle de bara öppa gränserna för alla rysktalande ukrainare så de reallokerade till Ryssland. Istället för att förbjuda dem komma till Ryssland efter att de ockuperat områdena.
Citera
2022-12-22, 21:17
Medlem
serbisknegers avatar
Fler döda Aidssjuka från Dirlewangner med gummistövlar i Bakhmut. Fin liten film.
A group of Wagners/Kadyrovites (looking at the last guy filmed) were destroyed by fighters of the 28th mechanized brigade near Bakhmut. Their position was overrun and taken by Ukrainian forces.
https://twitter.com/NOELreports/status/1605983992045453312
Citera
2022-12-22, 21:18
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Putin säger att konflikten i Ukraina är ett KRIG
https://www.newsweek.com/vladimir-putin-slips-comments-russia-ukraine-war-1769149

Perfekt. Då blir det fängelse för honom. Det om man följer rysk lag…
Citera
2022-12-22, 21:24
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Perfekt. Då blir det fängelse för honom. Det om man följer rysk lag…

Jag kan inte rysk lag, men varför ska det bli fängelse för Putin om han deklarerar krig?
Citera
2022-12-22, 21:25
Medlem
Man blir så jävla trött på snackballen putin.

Han säger alla som ger ukraina vapen är legitima mål - nato o sve fin är onda.
usa är mest ond eftersom man driver krig utan trupper o satsar på ukrainarna.

Alltså skall ryssarna inte döda ukrainare o förstöra i ukraina utan invadera usa
o ta ner biden m fl på jorden eller rättare under jorden

nu accepterar putin att usa trampar på honom o dödar hans soldater by proxy
o putin tittar bara på o skickar fler ryssar in i döden
Citera
2022-12-22, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Jag kan inte rysk lag, men varför ska det bli fängelse för Putin om han deklarerar krig?

Då tror man att tex Geneve avtal skall gälla - obskyra ord som Haag etc etc. Krigsregler!
Citera
2022-12-22, 21:29
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Det betyder att du missat hela diskussionen om västs militär-industriella oförmåga att snabbt tillverka de mängder artillerigranater, HIMARS-missiler, Patriotmissiler, samt finkalibrig ammunition, i den takt som behövs. USA kan exempelvis producera 15 000 artillerigranater (155 mm) i månaden, men Ukraina skjuter omkring 2000 per dag. Tidigare sköt de 5000 per dag, men efter order från USA har de tvingats minska. Ryssland skjuter bekymmersfritt 20 000 artillerigranater per dag, och deras industri hinner med att producera. NATO:s lager håller alltså på att tömmas i snabb takt, och de kan givetvis inte tömmas helt. Då saknar ju NATO egen beredskap. Att ställa om produktionen tar åratal och då är det för sent. Sedan vill jag påminna dig om att trollanklagelser är OT och kommer att anmälas till moderator.

Har du en källa på det?

Eller du bara trollar?
Citera
2022-12-22, 21:32
Medlem
Hur blir det med julmat o julklappar för ryssarna vid ukrainska fronten - det är juul nuuu
Citera
2022-12-22, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Det här är ju enormt feta stålar till det militärindustriella komplexet som gråter av glädje över varje stort krig.

Det ryska militärindustriella komplexet blir ofantligt rika på Rysslands invasion. Undrar om Lavrov, Putin och Peskov äger aktier i ryska vapenföretag? Det skulle nästan kunna förklara varför de drog igång invasionen. Follow the money!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in