2022-12-22, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Det är precis det som ryssarna och pro-ryssarna försöker få alla att tro nu. Att de kommer att fortsätta kriget länge till.

Men likt ett skadat djur så kommer det bara att dö en vacker dag. Precis som sovjetunionen kollapsade.
Jo men kolla bak i historien. När gav Ryssland upp? Det har alltid varit starka och kommer fortsätta till fredsförhandlingar. Frågan är om det är värt att fortsätta när det troligtvis inte finns ett slut. Jovisst sovjetunionen kollapsade men inte Ryssland. Trista är bara att så många civila drabbas i detta krig. Krig är inte som förr när man gjorde upp på ett slagfält. Nu bombar man skiten ur varandra där civila drabbas hårt som fan. Både Ryssland och Ukraina bombar civila byggnader

Låt inte dig tro att jag är pro ryss. Det är jag inte. Däremot väljer jag inte sida men istället står för fred.
Senast redigerad av Babyspenat 2022-12-22 kl. 15:11.
Citera
2022-12-22, 15:24
Medlem
serbisknegers avatar
Mariupol är rena kyrkogården.

Jävla moskovit pack.
Citat:
Associated Press estimates that at least 10,000 new graves have appeared in #Mariupol since the beginning of #Russia's full-scale invasion.
https://twitter.com/nexta_tv/status/1605885440673820674
Citera
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Jo men kolla bak i historien. När gav Ryssland upp? Det har alltid varit starka och kommer fortsätta till fredsförhandlingar. Frågan är om det är värt att fortsätta när det troligtvis inte finns ett slut. Jovisst sovjetunionen kollapsade men inte Ryssland. Trista är bara att så många civila drabbas i detta krig. Krig är inte som förr när man gjorde upp på ett slagfält. Nu bombar man skiten ur varandra där civila drabbas hårt som fan. Både Ryssland och Ukraina bombar civila byggnader

Låt inte dig tro att jag är pro ryss. Det är jag inte. Däremot väljer jag inte sida men istället står för fred.
Jodå, när Sovjetunionen kollapsade så kollapsade givetvis också Ryssland. Sedan var det ekonomisk kräftgång innan de med hjälp av övriga världen kommer på fötter igen 10 år senare.

Ryssland kollapsade även 1917 med revolutionen. Tsaren hade kört sina trupper i graven.

Vk2 vann de endast med hjälp av västvärlden. Annars hade Ryssland varit under ett annat styre. Går vi ännu längre bak i tiden så har det varit ett flertal kollapser av imperiet.

Står du för Fred så borde du vara emot Rysslands invasion å det grövsta och borde göra allt i din värld för att liknande aldrig ska hända igen, eller hur?
Citera
Medlem
Citat:

Alla som påstår sig vara neutrala är alltid proryssar.
Så jag behöver inte påpeka för dig vad du är för en avfälling.
Trist med civila offer? Ja för fan, och vems fel kan det tänkas vara?
Citera
2022-12-22, 15:28
Medlem
Reimers avatar
Partisanerna jobbar på

Citat:
Ukrainian partisans assassinated the head of Russian occupation authorities of the settlement of Lyubymivka with a car bomb.

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1605932456028393480
Citera
2022-12-22, 15:35
Medlem
Citat:

Det är länge sen det utkämpades krig där civila inte dog om ens någonsin. Redan under ww2 för kring 80 år sedan dog civila i oerhörda mängder.
Citera
2022-12-22, 15:36
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Partisanerna jobbar på
Citat:
Ukrainian partisans assassinated the head of Russian occupation authorities of the settlement of Lyubymivka with a car bomb.

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1605932456028393480

Det är bra att ukrainarna visar att förrädare aldrig går säkra.

När som helst så kan dessa förrädare dö - en hastig död - och de vet om det.
Citera
2022-12-22, 15:39
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

Grey Zone påstår att det var SSU som genomförde attentatet. Om det stämmer kan de ta sig osedda över floden ju.

https://twitter.com/markito0171/status/1605934723850571776
Citera
2022-12-22, 15:42
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

Exakt!

Och en sak till är viktig här. De som kollaborerar med Ryssland gör det endast för pengar. Ryssland har inget annat att locka med.
Citera
2022-12-22, 15:45
Medlem
Sgt.Blands avatar
Ja de senaste dagarna så har det famkommit att UAF har slagit tillbaka rätt hårt vid Bakhmut. Börjar nästan kännas som att de manliga fångarna i Nazi-Ryssland är slut nu ju. Men nu väntar man ju spänt på att se de första kvinnliga fångarna "in action" hos Dirlewagner. Om nu Putain ger tillstånd för att sätta in kvinnliga fångar i kriget också förstås.

https://twitter.com/Vijesti11111/status/1605880278806732800
Senast redigerad av Sgt.Bland 2022-12-22 kl. 15:47.
Citera
2022-12-22, 15:47
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Alltså, jag har läst dina inlägg ett tag och det är rätt kul att läsa. Men ärligt talat. Du är inte så bra på att trolla.
Natos lager sinar. Nä, för nato kan tillverka nya vapen hela tiden. Det kan inte ryssland. Ryssland är dessutom ett land på 140 miljoner invånare. Nato och deras kompisar är typ 50 länder med kanske en miljard invånare eller så. Givetvis sinar inte NATOS vapenförråd.

Ukraina är såklart beroende av väst att klara sig och väst är beroende av att ukraina inte förlorar.

Ryssland har därför redan förlorat kriget även om de mot förmodan skulle ”vinna”. Man kan nämligen inte utvecklas med de sanktioner man har på sig.

Det betyder att du missat hela diskussionen om västs militär-industriella oförmåga att snabbt tillverka de mängder artillerigranater, HIMARS-missiler, Patriotmissiler, samt finkalibrig ammunition, i den takt som behövs. USA kan exempelvis producera 15 000 artillerigranater (155 mm) i månaden, men Ukraina skjuter omkring 2000 per dag. Tidigare sköt de 5000 per dag, men efter order från USA har de tvingats minska. Ryssland skjuter bekymmersfritt 20 000 artillerigranater per dag, och deras industri hinner med att producera. NATO:s lager håller alltså på att tömmas i snabb takt, och de kan givetvis inte tömmas helt. Då saknar ju NATO egen beredskap. Att ställa om produktionen tar åratal och då är det för sent. Sedan vill jag påminna dig om att trollanklagelser är OT och kommer att anmälas till moderator.
Senast redigerad av akademikerfyllo 2022-12-22 kl. 15:52.
Citera
2022-12-22, 15:50
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Eftersom du inte gillar Zelenskyjs kläder så kan du kanske skicka någon av dina Brioni-kostymer som du låtsades vara intresserad av innan du kastade dig in i denna tråd?
(FB) Brioni: matchar kvaliteten med priset?

Zelenskyj har kört militärgrönt sedan dag 1, och det är givetvis ett medvetet val för att placera sig på marken med folket. Man behöver inte gilla det, men att utmåla det som ”korrumperad ynklighet… Say what? Rullar du tärning och plockar ord från en tabell?

Hans kläder har varit uppenbar Hollywood-inspirerad rekvisita från dag 1. Precis som hela proxykriget. Endast en naiv idiot i NATO-fårskocken går på sådana simpla propagandatrick. Vad har mitt intresse för kostymer med den här diskussionen att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in