Citat:
Ursprungligen postat av
Babyspenat
Jo men kolla bak i historien. När gav Ryssland upp? Det har alltid varit starka och kommer fortsätta till fredsförhandlingar. Frågan är om det är värt att fortsätta när det troligtvis inte finns ett slut. Jovisst sovjetunionen kollapsade men inte Ryssland. Trista är bara att så många civila drabbas i detta krig. Krig är inte som förr när man gjorde upp på ett slagfält. Nu bombar man skiten ur varandra där civila drabbas hårt som fan. Både Ryssland och Ukraina bombar civila byggnader
Låt inte dig tro att jag är pro ryss. Det är jag inte. Däremot väljer jag inte sida men istället står för fred.
Jodå, när Sovjetunionen kollapsade så kollapsade givetvis också Ryssland. Sedan var det ekonomisk kräftgång innan de med hjälp av övriga världen kommer på fötter igen 10 år senare.
Ryssland kollapsade även 1917 med revolutionen. Tsaren hade kört sina trupper i graven.
Vk2 vann de endast med hjälp av västvärlden. Annars hade Ryssland varit under ett annat styre. Går vi ännu längre bak i tiden så har det varit ett flertal kollapser av imperiet.
Står du för Fred så borde du vara emot Rysslands invasion å det grövsta och borde göra allt i din värld för att liknande aldrig ska hända igen, eller hur?