Jag måste ändå säga att det är ganska märkligt detta. Hur vanligt är det att våra politiker eller regimlojal media sprider ut den här typen av information på flera olika områden samtidigt?
Jag vet att folk kommer himla med ögonen, men sedan 2020 har vår media spridit panik och rädsla på ett utstuderat och medvetet sätt.
Jag länkar den
här lilla artikeln om hur alla meddelanden och "skäl" man fick höra var studerat i detalj.
Litet smakprov.
Citat:
The fourth, fifth, and sixth messages added an invocation of an emotion, Guilt, Embarrassment, or Anger, to the Community Interest message. These messages prompted people to think about how they would feel if they chose not to get vaccinated and spread COVID-19 to someone else in the future. Emotions are thought to play a role in cooperation, either by motivating an individual to take an action because of a feeling that they experience or restraining them from taking an action because of the emotional response it would provoke in others. Further, anticipated emotional states have been shown to promote various health behaviors, like vaccination.
Jag ber om ursäkt om det "slirar" lite på topic. Men det är högst relevant anser jag. Man sa te.x att alla skulle spara el och sänka temperaturen, något som jag redan då gapade om här inne. Ingen har kunnat förklara för mig hur en påstådd effektbrist i elnätet blir bättre av att folk med fjärrvärme drar ner tempen te.x
Om HYBRIT, vindkraft och "omställningen" bara fortsätter så tänker alltså regeringen göra detta värre. Går det att märka någon skillnad på denna regering och den som precis avgick? Den varningen man har gått ut om handlar också primärt om en oförutsedd händelse som i värsta fall kan slå ut elen i veckor. Lycka till att överleva det i -10 grader.
En ledtråd är att regeringen låtsas bry sig om oss medborgare...