2022-12-22, 07:43
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Du bemöter dig inte ens att googla innan du häver ur dig din dynga. 😀 Tex:
https://usethebitcoin.com/list-of-online-stores-accepting-bitcoin/

Det är därför det blir så pinsamt för dig.
Du missar frasen "i praktiken". Hur stor andel av t ex e-handel kan du göra med bitcoin?
2022-12-22, 07:44
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Du missar frasen "i praktiken".
Nej det gjorde jag inte…
2022-12-22, 07:46
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Nej det gjorde jag inte…
Listan du länkar till är från 2019 och efter en snabb överblick stämmer den inte ens längre till stor del. Du griper efter halmstrån nu (Papper1512s favorituttryck).

Hur stor andel av världens e-handel sker med bitcoin?
2022-12-22, 07:49
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Listan du länkar till är från 2019 och efter en snabb överblick stämmer den inte ens längre till stor del. Du griper efter halmstrån nu (Papper1512s favorituttryck).

Hur stor andel av världens e-handel sker med bitcoin?
Ok, skall du eller jag googla fram ett nyare svar på frågan ”Online stores that accepts Bitcoin”?

2022-12-22, 07:49
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Nej det gjorde jag inte…
Butikerna där tar antingen inte emot bitcoin alls eller så använder de någon tredjepartstjänst, t ex Bitpay, vilket innebär alltså att e-handlaren inte tar betalt i bitcoin.

Du känns desperat nu.
2022-12-22, 07:54
Medlem
Leastons avatar
2020 survey by HSB reveals that 36% of small-medium businesses in the US accept Bitcoin

Kan vi bordlägga den frågan Kebab?
2022-12-22, 07:55
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
2020 survey by HSB reveals that 36% of small-medium businesses in the US accept Bitcoin

Kan vi bordlägga den frågan Kebab?
100% lögn. Det är absolut inte sant. Har du inget omdöme överhuvudtaget? Berätta gärna var du kan köpa korv, en läsk, eller t ex kläder med bitcoin.
2022-12-22, 07:59
Medlem
Leastons avatar
Citat:
100% lögn. Det är absolut inte sant. Har du inget omdöme överhuvudtaget? Berätta gärna var du kan köpa korv, en läsk, eller t ex kläder med bitcoin.
Bara vi eniga om att man i praktiken kan köpa saker online med Bitcoin, att du hade fel om motsatsen, så är vi klara där.
2022-12-22, 08:01
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Bara vi eniga om att man i praktiken kan köpa saker online med Bitcoin, att du hade fel om motsatsen, så är vi klara där.
Nej, det är vi inte. Att handla via Bitrefill eller Bitpay räknas inte.

Du kommer aldrig kunna handla med bitcoin förutom från någon enstaka marginell handlare, om du har tur. Jag skulle kunna slå vad om att inte ens du eller Stopp.Belagg har handlat riktiga varor med bitcoin (utan mellanhand).
2022-12-22, 08:05
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Du hänvisar till ohederliga, till stor del rent felaktiga listor och siffror tagna ur sammanhang. Du saknar källkritik och omdöme helt och hållet.

Varför gör du detta? Varför är det så viktigt för dig att sprida detta felaktiga narrativ att "du kan handla vad som helst med bitcoin"?

Vad får du ut av detta? Försöker du trolla eller är du på riktigt helt intellektuellt blind?
2022-12-22, 08:13
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:

Du kommer aldrig kunna handla med bitcoin förutom från någon enstaka marginell handlare, om du har tur. Jag skulle kunna slå vad om att inte ens du eller Stopp.Belagg har handlat riktiga varor med bitcoin (utan mellanhand).
Man kan handla med bitcoin men det räknas inte?

Personen som lämnar ifrån sig sina bitcoin och får varor i utbyte ser det annorlunda. Du har såklart rätt till din åsikt men försök inte lägga fram den som det vore fakta.
2022-12-22, 08:14
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Så nu måste du börja ändra premisserna i tron om att du räddar ansiktet...
Så länge Bitcoin lämnar min Bitcoin wallet när jag gör mitt köp, så är jag ointresserad av vilken ord-tango du tar till för att hävda att jag minsann inte använder Bitcoin när jag köper.

Citat:
Jag skulle kunna slå vad om att inte ens du eller Stopp.Belagg har handlat riktiga varor med bitcoin (utan mellanhand).
Om vi bortser från att jag donerat till Ukraina Aid och annan välgörenhet så har jag köpt laptop och ett antal tillbehör samt VPN tjänster och en cold wallet för Bitcoin.
Och då skall det sägas att jag inte har Bitcoin för att handla med, utan för att hodla.

2 påståenden, 2 fel och klockan är knappt 8 på morgonen. Skall bli intressant att se hur du gräver dig djupare ner i diket i nästa inlägg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in