2022-12-22, 01:15
Medlem
Även på Aftonbladet står det att kvinnan lämnade hemmet på fredag kväll.
Men enligt A till ST var det eftermiddag.

Samtidigt som hon då försvann från J vid 20-tiden? OK!
Citera
2022-12-22, 01:19
Medlem
Så otroligt luddigt och oprofessionellt ärende även i media och press! En presskonferens borde ligga till hands så inte falsk info sprids, samt förhindra spekulationer.
Citera
2022-12-22, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelleplum
Så otroligt luddigt och oprofessionellt ärende även i media och press! En presskonferens borde ligga till hands så inte falsk info sprids, samt förhindra spekulationer.

Polisen som gör fel när man går ut och säger att kvinnan (J) sitter anhållen som misstänkt på den högre graden för mord alternativt dråp. Sen tar det 1-2 dagar innan en ny person tas in och vips sekunden senare är båda släppt.
Senast redigerad av MZW 2022-12-22 kl. 01:24.
Citera
2022-12-22, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Polisen som gör fel när man går ut och säger att kvinnan (J) sitter anhållen som misstänkt på den högre graden för mord alternativt dråp. Sen tar det 1-2 dagar innan en ny person tas in och vips sekunden senare är båda släppt.

Ja! Så otroligt dåligt och helt oprofessionellt
Citera
2022-12-22, 01:50
Avslutad
Citat:
Ja! Så otroligt dåligt och helt oprofessionellt
Jag bodde i Sundsvall under hela 90 och 00 talet, jag gillade staden men om man tänker tillbaka så fanns det riktiga skitområden. Kvissleby, Sundsbruk Johannedal och Ljustadalen. Ville man köpa knark så fanns det på busstationen
på den tiden så fanns det en värmestuga och dom delade ut kaffe och mackor mitt i centrum.. Minns inte vad det kallades?

Jag minns en rolig sak folk som hade dåligt ställt för att dom drogade och körde med dollisar och tramadol , heroin program hade ett ställe att gå till för att tvätta kläder eller ringa .
ICA butiken som låg granne på den tiden led av alla snatterier Ägaren sade...Slutar inte era brukare sno här hela tiden så slutar vi att ge ut gratis mat.
Detta var långt före Hemköp låg i centrum året kanske var 1999 2002? Jag vet att nästan ingen som levde då och var känd då lever än i dag. EXTREMT sorgligt!

Jag lever för jag har aldrig knarkat eller druckit handsprit jag är 59 år
Senast redigerad av llars67 2022-12-22 kl. 01:54.
Citera
2022-12-22, 01:54
Medlem
Såklart att jag har förståelse för familjer som är drabbade och såklart vill vi ju alla ha ett snabbt uppklarade och vi alla vill ju ha en person bindande till ett mord, och såklart det blir människor som anhålls på fel grunder, det respekterar jag . Det får vi tåla, men smutskastning för människor som inte är dömda eller blir smutskastade för saker de inte är dömda för … är inte jag någon anhängare för!
Citera
2022-12-22, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llars67
Jag bodde i Sundsvall under hela 90 och 00 talet, jag gillade staden men om man tänker tillbaka så fanns det riktiga skitområden. Kvissleby, Sundsbruk Johannedal och Ljustadalen. Ville man köpa knark så fanns det på busstationen
på den tiden så fanns det en värmestuga och dom delade ut kaffe och mackor mitt i centrum.. Minns inte vad det kallades?

Jag minns en rolig sak folk som hade dåligt ställt för att dom drogade och körde med dollisar och tramadol , heroin program hade ett ställe att gå till för att tvätta kläder eller ringa .
ICA butiken som låg granne på den tiden led av alla snatterier Ägaren sade...Slutar inte era brukare sno här hela tiden så slutar vi att ge ut gratis mat.
Detta var långt före Hemköp låg i centrum året kanske var 1999 2002? Jag vet att nästan ingen som levde då och var känd då lever än i dag. EXTREMT sorgligt!

Jag lever för jag har aldrig knarkat eller druckit handsprit jag är 59 år

Tyvär så är de områdena kvar och tillkommit nya. Det satsas mycket pengar ifrån kommunen men de lyckas inte komma tillrätta med problemet
Citera
2022-12-22, 02:10
Medlem
Idag så har nog polisen blivit tagen på sängen , vi har nu fått rivalitet från andra städer, de har haft koll på ”våra” men nu kommer gängen söder ifrån och vill ta sig in på marknaden samt att vapen rör sig längre ned i åldrarna , det bli ohanterligt. Vi ser det generöst då de har haft strafflindring, och vi kommer att se mer av det då unga inte får fängelse och tjänar pengar lätt på att ta korta straff!
Citera
2022-12-22, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretadenheta
Så här ligger det till:
Jag var på en snabbmatskedja idag och satt vid bordet och åt då jag verkligen hajade till :
Är 95% säker på att jag såg AB gå förbi. Har sett hans bilder på FB och ett sådant utseende är svårt att glömma......
En minut senare så ser jag en kopia av JA som står vid kassan, är även där 95& säker!
Jag kan inte släppa detta. Kan varit andra personer men ansiktena föreföll väldigt lika dom 2.
Och NEJ -jag är nykter och drogfri så jag har svårt att tro att det var en dröm eller psykos.....

Du kan till 100 % släppa din spekulation att du sett J….och NEJ, jag är inte J sen så behöver jag inte säga mer än så.
Citera
2022-12-22, 07:25
Medlem
Agent11s avatar
Det känns som det här ärendet kommer flamsas bort helt.Tips,titta på statistiken så har dom gärningsmannen.Allt kommer klarna när obduktionsrapporten blir klar.
Kan dock vara en tragisk olycka.
Citera
2022-12-22, 07:28
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Idag så har nog polisen blivit tagen på sängen , vi har nu fått rivalitet från andra städer, de har haft koll på ”våra” men nu kommer gängen söder ifrån och vill ta sig in på marknaden samt att vapen rör sig längre ned i åldrarna , det bli ohanterligt. Vi ser det generöst då de har haft strafflindring, och vi kommer att se mer av det då unga inte får fängelse och tjänar pengar lätt på att ta korta straff!

Fast håller vi oss till topic så verkar ju det här vara just Sundsvalls egna elit, inte några söderländska influencer.
Citera
2022-12-22, 07:31
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondix
Du kan till 100 % släppa din spekulation att du sett J….och NEJ, jag är inte J sen så behöver jag inte säga mer än så.

Välkommen till flashback Blondix. Om du kan intyga till 100% var J befunnit sig sedan hon släpptes så har du antingen en del intressant information eller trollar. Så, var det olycka eller fick T hjälp att gå hädan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in