2022-12-21, 10:50
Medlem
Är det någon som sitter på hennes tidigare domar?

Citat:
Ursprungligen postat av Pcg04k
Bla bla finns en del att läsa om henne i hennes tidigare domar hur hon är som person.

Dessutom så är det så att e inte har några vapen hemma förutom knviar i köket som alla andra människor har. Likaså hade han absolut inte vapen hemma. Helt plötsligt håller hon i ett vapen som hon hittade i hans trädgård eller? Eller vapnet kanske ramla ner från himlen och landade framför hennes fötter?

Eftersom e inte just hade vapen hemma och att det just fanns en vapen där vid den kvällen är det väl ett överlag mord? Oavsett vad som har hänt i deras förhållande/vänskap så är dom flesta människorna tillräckligt funtade att man INTE tar någon liv och inte heller efter 3månader i en relation/vänskap.

Om e hade förstått vad som ens skulle hända skulle han inte ens vara där. Han var glad och precis som vanligt när han lämnade jobbet ett par timmar innan. Klart att allt är ett överlag mord i grund och botten och det är ju det allt handlar om i längden. Att du sitter och påstår att hon är så begåvad osv när man är kapabel till att ta någons liv säger mer om dig hur du är som person.

Flashback är Flashback men visa lite respekt va.
2022-12-21, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Men inte 12 år? 3-4 eller….

Jag anser att det mer rimligare straffet borde ha varit 14 år just med tanke på att hon ringde och erkände själv direkt, hon lydde polisens uppmaningar, hon hade ingen uppsåt, inget motiv, det var inget planerat m.m.
Så ja, 14 istället för 18 år.
2022-12-21, 13:35
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Jag anser att det mer rimligare straffet borde ha varit 14 år just med tanke på att hon ringde och erkände själv direkt, hon lydde polisens uppmaningar, hon hade ingen uppsåt, inget motiv, det var inget planerat m.m.

Men just uppsåt?
2022-12-21, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Den här tråden började med att du smutskastade Fd män till Lydia... Många män misshandlade henne
Skändade hennes barn

Det har antytt mycket av dig att Emil hade egen skuld i att han blev mördad... Och att han var våldsam och hotade folk

Hyresvärden Lydia hyrde av, var en idiot och lurade Lydia

T. o. m Kimmo som tagit hand om allt inklusive Lydias barn som hon har med andra män har fått en släng av sleven.... Han var inte heller okej alla gånger har antytts och hängts ut här på FB.
Listan kan göras ännu längre....

Hon hade inga skulder hos kronofogden eller sin kompis Ulf fast det fanns i register

Nu är det fel på hela rättssystemet också... Och lilla stackars Lydia är feldömd enligt dig. .
https://anonfiles.com/45Qak86cya/Lydia_g_r_Sk_ne_os_kert

Nu får du sluta ljuga så förbannat som du gör nu Vemdalen62!

Den här tråden började inte alls med att jag smutskastade Emil. Den började på mordnatten, och jag kom in långt senare. Jag gick in i tråden för att det dels efterfrågades ganska mycket om någon kände Lydia, och sen för att det var en jäkla massa skitsnack.
Och att det finns de män som har slagit Lydia är dessvärre sant. Inget gullande alls. Jag hatar alla män som slår en kvinna, i mina ögon är dom inte värda något!
Emil hade försökt att ta sitt liv, inget nytt, han hade skumma affärer, inte heller någon nyhet.
Hyresvärden, var har jag sagt att den försökt lura Lydia? Det har jag aldrig sagt.
Det har aldrig funnits några skulder till denna Ulf hos kronofogden. Ring själv och kontrollera.
2022-12-21, 13:56
Medlem
Citat:
Men just uppsåt?

Nej, inget bevisat uppsåt.
2022-12-21, 13:58
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Nej, inget bevisat uppsåt.

Så du som hennes försvarare skulle yrka?

Vet att du har mycket att säga
2022-12-21, 14:13
Medlem
Citat:
Så du som hennes försvarare skulle yrka?

Vet att du har mycket att säga

Ja, och mer. För det fanns inget uppsåt, hon ville skrämma honom.
Hon har aldrig gjort något sådant här innan, ingen ens i närheten.
2022-12-21, 14:17
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ja, och mer. För det fanns inget uppsåt, hon ville skrämma honom.
Hon har aldrig gjort något sådant här innan, ingen ens i närheten.

Exakt det som gör det skrämmande.

Hon puttade inte någon. Hon hämtade ett vapen. Blev filmad och sköt

Jag hade fattat om du skrev i behov av vård
2022-12-21, 14:36
Medlem
Citat:

Så om jag ringer själv och berättar att jag just sköt min partner som satt helt lugnt på sin altan så är det 14 år?
Han bad henne gå därifrån, "sista natten du sover i det här huset", då hämtar hon bössan.
Vill man skrämma någon så står man inte och höjer/sänker bössan flera gånger.
Dessutom så tog det väl en stund innan hon tryckte av efter sista gången hon siktade? (Enligt FUP).
Motiv? Ja hon åkte ut från hans hus och hade ingenstans att ta vägen. Och kunde inte hantera att bli dumpad.

Så nej, jag köper inga 14 år.
18 eller ännu hellre livstid hade varit rätt.
2022-12-21, 16:11
Medlem
Citat:
Exakt det som gör det skrämmande.

Hon puttade inte någon. Hon hämtade ett vapen. Blev filmad och sköt

Jag hade fattat om du skrev i behov av vård

Exakt, men man måste ta in hela biten. Båda var riktigt fulla. Och helt onormalt så tycks man aldrig få berätta vad E har gjort.
Men om man tar in det, så får man en helt annan bild.
2022-12-21, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Så om jag ringer själv och berättar att jag just sköt min partner som satt helt lugnt på sin altan så är det 14 år?
Han bad henne gå därifrån, "sista natten du sover i det här huset", då hämtar hon bössan.
Vill man skrämma någon så står man inte och höjer/sänker bössan flera gånger.
Dessutom så tog det väl en stund innan hon tryckte av efter sista gången hon siktade? (Enligt FUP).
Motiv? Ja hon åkte ut från hans hus och hade ingenstans att ta vägen. Och kunde inte hantera att bli dumpad.

Så nej, jag köper inga 14 år.
18 eller ännu hellre livstid hade varit rätt.

Ja man förstår ju att du inte har all info.
Dom var båda ordentligt fulla, det var ett fyllebråk, hon hade någonstans att ta vägen, inga problem. Hon blev heller aldrig dumpad, snarare tvärt om liksom.
2022-12-21, 17:08
Medlem
Citat:
Ja man förstår ju att du inte har all info.
Dom var båda ordentligt fulla, det var ett fyllebråk, hon hade någonstans att ta vägen, inga problem. Hon blev heller aldrig dumpad, snarare tvärt om liksom.

Jag har den infon som är offentlig.
Och det räckte ju gott och väl för att döma henne.

Att vara ordentligt full är ingen förmildrande omständighet för att skjuta någon.
Att två fyllbråkar är inte heller ett skäl för mildare dom.
Han bad henne lämna hans hus.
Då ansåg hon sig ha rätten att skjuta honom.
Om du så känt henne sen hon var baby så måste du förstå vad rättsväsendet tittar på för att fälla dom.
Dom skiter i hennes dålig skola, våldtäkter förr osv osv.
Och eftersom hon inte ansågs lämpad för psykvård som påföljd så är inte det heller förmildrande omständighet.
Det hör inte till den aktuella händelsen.

Ber husägaren någon att lämna, då går man ut genom dörren.
Sen kan man dagen efter höra av sig för att hämta sitt pick och pack.
Man går inte och hämtar bössan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in