2022-12-21, 07:28
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Ja "jättemånga", ca 27 000 enligt worldometers. Knappt 3 promille m a o. Det betyder att 99,7 % inte har det. Det däremot är jättemånga. Väldigt många som inte har covid just nu. 299 av 300 har det inte.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/

Och du tror inte att det finns något mörkertal? Hur många testas? 1 på 1000? 1 på 10.000?
Citera
2022-12-21, 07:36
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
"Influensasäsong" kallas det. Det inträffar varje vinter.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Influensa

Svara på frågan istället för att leka pajas. Hur kommer det sig att skolorna är fulla av barn trots att alla barn tvingats gå till skolan varje dag i 3 års tid medan ett jättefarligt och jättesmittsamt har härjat för fullt? Borde majoritet av barnen ha dött vid det här laget? Viruset är ju jättejättefarligt för barn?

43 inlägg kom du förresten upp i igår. 43. Låt det sjunka in gott folk.

Toppar du det idag? 50-gränsen bör väl i alla fall vara inom räckhåll.

Influensa ? Varför tjatar du om det? Helt annan sjukdom och sjukhusen rapporterar ju själva att de vårdar många covid patienter just nu.

Även skolorna rapporterar osedvanligt hög frånvaro just nu så även där har du fel (som vanlugt). Tyvärr blir en del barn så sjuka att de behöver sjukhusvård. Fast det är förstås inget du bryr dig om. De har antagligen bara ätit för lite vitaminer, eller hur? Inte mycket att göra något åt?
Citera
2022-12-21, 08:27
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Och du tror inte att det finns något mörkertal? Hur många testas? 1 på 1000? 1 på 10.000?
Så du tror 300 % - 3000 % av befolkningen har det? Verkar rimligt...
Citera
2022-12-21, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Flera barn har dött i MIS-C, men de kanske hade glömt att äta sina vitaminer?

Alla (utom du) fattar att covid innebär hälsorisker. Att stat och myndigheter inte vidtar åtgärder har enbart med pengar att göra. De vill att folk ska leva som vanligt. De räknar kallt med att vissa har otur och blir svårt sjuka, i värsta fall avlider.
Vilka alla. Benämn dig själv dom jag. Försök inte gömma dina tokigheter bakom "vi". Alla på flb förstår att du är galen.
Citera
2022-12-21, 09:41
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diselgubbe
Vilka alla. Benämn dig själv dom jag. Försök inte gömma dina tokigheter bakom "vi". Alla på flb förstår att du är galen.
Att du argumenterar med en som du anser är galen är bevis för att du själv inte är mentalt frisk.

Att covid ökar mycket finns bevis från sjukhusens testning av alla som läggs in. Statisk finns.
Att influensa ökar finns finns också mätningar på med statistik både aktuellt och mot tidigare år.
RS-virus ökar finns också statisk på från sjukhusen.
Magsjuka (calici) har börjat öka och man räknar med topp om ca 3 veckor. (början av januari)
Sedan vanliga förkylningar

Smittspridningen blir effektiv då folk lever som vanligt och det är julbord, julfester och snart nyårsfirande.

Nej jag är inte rädd för något av ovanstående men ser bara till fakta och vi kommer ha frånvaro på många platser som kommer ställa till det en del. Jag avser då exempelvis buss och lokförare som kommer ge problem för alla som vill åka i jul/nyår. Vårdpersonal på sjukhusen där många har barn som kommer ta med smittan från skola och dagis till sina föräldrar. De kommer vara hemma på grund av egen eller barnens blivit sjuka (VAB)

Företaget jag jobbar på hade julfest nu i helgen och nu ser vi resultatet på kraftigt ökad sjukfrånvaro.
I måndags bra några få men idag onsdag ser vi effekten.

God Jul på dig.
Citera
2022-12-21, 11:17
Bannlyst
Har levt i karantän i 2 år, min granne lånade ut en sak till mig och gick nära och andades på mig trots hon vet jag tillhör riskgruppen.
Blev varm redan första natten och varit varm 3 dagar och inte kunnat sova.
Huden är varm men har ingen feber, kan jag åkt på covid som utvecklas så fort?
Citera
2022-12-21, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jojken668
Har levt i karantän i 2 år, min granne lånade ut en sak till mig och gick nära och andades på mig trots hon vet jag tillhör riskgruppen.

Är du vaccinerad mot Covid19?
Citera
2022-12-21, 11:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Är du vaccinerad mot Covid19?
Nej ni på Flashback har skrämt upp mig för vaccinet
Citera
2022-12-21, 12:13
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2022.12.17.22283625v1

Ju fler vaccin, desto högre risk att få Covid-19. Oväntat resultat enligt forskarna, väntat anser jag. 30% effektivitet mätte man det nya bivalenta vaccinet till, väldigt imponerande. Det är relativ riskreduktion också, givetvis.

Studien är "hot of the press", således inte peer-reviewed än då någon sprutsodomit snart hade påpekat. Det får vi vänta någon månad på.

Intressant....

"Risk of COVID-19 increased with time since the most recent prior COVID-19 episode and with the number of vaccine doses previously received. "
Citera
2022-12-21, 12:17
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Jag känner 8 pers som har det i detta nu. Samtliga har bara gjort självtester, vilket jag tror de flesta gör. De hamnar således inte i statistiken. Kan spela in.

Det mesta talar för en rejäl spridning. Känner flera som testar positivt trots att det är ovanligt att testa numera
Citera
2022-12-21, 12:17
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jojken668

Stackars jävel.. du lär dö pga d-vitaminbrist och inget annat. Ut i friska luften med dig din hypokondriker
Citera
2022-12-21, 12:35
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Så du tror 300 % - 3000 % av befolkningen har det? Verkar rimligt...

Lågt räknat ja 😄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in