Citat:
Ursprungligen postat av
diselgubbe
Vilka alla. Benämn dig själv dom jag. Försök inte gömma dina tokigheter bakom "vi". Alla på flb förstår att du är galen.
Att du argumenterar med en som du anser är galen är bevis för att du själv inte är mentalt frisk.
Att covid ökar mycket finns bevis från sjukhusens testning av alla som läggs in. Statisk finns.
Att influensa ökar finns finns också mätningar på med statistik både aktuellt och mot tidigare år.
RS-virus ökar finns också statisk på från sjukhusen.
Magsjuka (calici) har börjat öka och man räknar med topp om ca 3 veckor. (början av januari)
Sedan vanliga förkylningar
Smittspridningen blir effektiv då folk lever som vanligt och det är julbord, julfester och snart nyårsfirande.
Nej jag är inte rädd för något av ovanstående men ser bara till fakta och vi kommer ha frånvaro på många platser som kommer ställa till det en del. Jag avser då exempelvis buss och lokförare som kommer ge problem för alla som vill åka i jul/nyår. Vårdpersonal på sjukhusen där många har barn som kommer ta med smittan från skola och dagis till sina föräldrar. De kommer vara hemma på grund av egen eller barnens blivit sjuka (VAB)
Företaget jag jobbar på hade julfest nu i helgen och nu ser vi resultatet på kraftigt ökad sjukfrånvaro.
I måndags bra några få men idag onsdag ser vi effekten.
God Jul på dig.