2022-12-20, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Precis, och den uppspelningen de visade då var inte hela inspelningen. Försvaret fick bara redan på ett de övriga bara var en ljudfil, men det var det inte.
Lyssna på podden, så hör du advokaten berätta om det.
Men varför fick inte advokaten resning i HD då?
Med alla dom fel som du påstår vore väl det en självklarhet.
Och såklart advokaten påstår vissa saker. Det är hennes jobb att kritisera när hon inte är nöjd med domen.
2022-12-20, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Läser du seriöst så dåligt?

Klippt ur texten # Du fick ju LYSSNA OCH SE på en ljudfilm som Emil har spelat in när han går runt i huset. # slut klippt

Och senare i förhöret tas nästa klipp upp och där får L frågan om hon vill ha ljudet på eller inte. Det finns textad version.
Då väljer L utan ljud.
Och advokaten var med under förhöret.

Jag väljer att läsa FUP och dom och inte en vinklad podd / artikel.

Ja och vad exakt är det som du inte förstår? Det finns film material som försvaret aldrig fick se förens efter tingsrätten m.m. Det finns fortfarande 79 fel i utredningen som gör att det ej är rättssäkert.
Och som man påpekat femtielva gånger: Ingen har ifrågasatt att hon sköt honom. Men det finns annat man ska ta med när man bestämmer själva strafflängden. Något som ej är gjort!
2022-12-20, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Men varför fick inte advokaten resning i HD då?
Med alla dom fel som du påstår vore väl det en självklarhet.
Och såklart advokaten påstår vissa saker. Det är hennes jobb att kritisera när hon inte är nöjd med domen.

Ja att du inte förstår trots att betydligt fler personer än jag påpekat felen, är ju inte så konstigt.
2022-12-21, 00:15
Medlem
Citat:
Ja och vad exakt är det som du inte förstår? Det finns film material som försvaret aldrig fick se förens efter tingsrätten m.m. Det finns fortfarande 79 fel i utredningen som gör att det ej är rättssäkert.
Och som man påpekat femtielva gånger: Ingen har ifrågasatt att hon sköt honom. Men det finns annat man ska ta med när man bestämmer själva strafflängden. Något som ej är gjort!

Tror nog jag förstår mer än dig iaf.
Du väljer att tro mer på en podd än polis, åklagare och domstol.
Du tror på en advokats ord som får betalt för att göra allt (till å med försköna sanningen) för sin klient.

Om det är som du påstår så begår Lydias advokat tjänstefel om hon inte begär överprövning.
Hon är dömd, å kom undan livstid.
Vad exakt anser du att domstolen skulle tagit med när dom bestämde strafflängd?
2022-12-21, 07:40
Medlem
Citat:
Ja att du inte förstår trots att betydligt fler personer än jag påpekat felen, är ju inte så konstigt.
Lilla Lasseliten.....Vad är det vi alla i tråden inte förstår som du förstår så mycket bättre?

Bättre än domstol, Lydia är dömd i två instanser.
Förstår du inte att advokater har betalt för att försvara sin klient?

Lydia sitter där hon förtjänar i många år till. Hon har kallblodigt mördat en 4 barns far. Hur mycket du än strider/tjatar om henne på flashback.

Och tyvärr så är det inte BARA du som har sanningen.
2022-12-21, 07:43
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:

Hon kanske skulle dömts till rättpsykiatrisk vård menar du?
2022-12-21, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Tror nog jag förstår mer än dig iaf.
Du väljer att tro mer på en podd än polis, åklagare och domstol.
Du tror på en advokats ord som får betalt för att göra allt (till å med försköna sanningen) för sin klient.

Om det är som du påstår så begår Lydias advokat tjänstefel om hon inte begär överprövning.
Hon är dömd, å kom undan livstid.
Vad exakt anser du att domstolen skulle tagit med när dom bestämde strafflängd?

Uppenbarligen inte!
Jag tror absolut inte mer på en podd än någon annan. Men som jag sagt så många gånger tidigare, rätt skall vara rätt. Och det saknas allt för mycket i utredningen för att kunna kalla detta för rätt. Jag vet absolut vad en advokat skall göra, men vet du vad en åklagare skall göra? Tror inte det med tanke på hur du skriver.
Ingen rättssäkerhet här inte.
2022-12-21, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Lilla Lasseliten.....Vad är det vi alla i tråden inte förstår som du förstår så mycket bättre?

Bättre än domstol, Lydia är dömd i två instanser.
Förstår du inte att advokater har betalt för att försvara sin klient?

Lydia sitter där hon förtjänar i många år till. Hon har kallblodigt mördat en 4 barns far. Hur mycket du än strider/tjatar om henne på flashback.

Och tyvärr så är det inte BARA du som har sanningen.

Det har jag skrivit till dig vid flertalet tillfällen i tråden, och tänker inte upprepa mig igen för dig. Gå tillbaka och läs! Har jag någonsin sagt att hon inte ska sitta i fängelse? Nej, absolut inte!
2022-12-21, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Hon kanske skulle dömts till rättpsykiatrisk vård menar du?

Absolut inte, jag har sagt hela tiden att hon ska sitta i fängelse för det hon har gjort.
2022-12-21, 09:23
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Absolut inte, jag har sagt hela tiden att hon ska sitta i fängelse för det hon har gjort.

Men inte 12 år? 3-4 eller….
2022-12-21, 09:30
Medlem
Citat:
Uppenbarligen inte!
Jag tror absolut inte mer på en podd än någon annan. Men som jag sagt så många gånger tidigare, rätt skall vara rätt. Och det saknas allt för mycket i utredningen för att kunna kalla detta för rätt. Jag vet absolut vad en advokat skall göra, men vet du vad en åklagare skall göra? Tror inte det med tanke på hur du skriver.
Ingen rättssäkerhet här inte.

Och svaret på min fråga är???
Du låter fan som en advokat, svammel och inga raka svar.
2022-12-21, 09:37
Medlem
Citat:
Det har jag skrivit till dig vid flertalet tillfällen i tråden, och tänker inte upprepa mig igen för dig. Gå tillbaka och läs! Har jag någonsin sagt att hon inte ska sitta i fängelse? Nej, absolut inte!
Den här tråden började med att du smutskastade Fd män till Lydia... Många män misshandlade henne
Skändade hennes barn

Det har antytt mycket av dig att Emil hade egen skuld i att han blev mördad... Och att han var våldsam och hotade folk

Hyresvärden Lydia hyrde av, var en idiot och lurade Lydia

T. o. m Kimmo som tagit hand om allt inklusive Lydias barn som hon har med andra män har fått en släng av sleven.... Han var inte heller okej alla gånger har antytts och hängts ut här på FB.
Listan kan göras ännu längre....

Hon hade inga skulder hos kronofogden eller sin kompis Ulf fast det fanns i register

Nu är det fel på hela rättssystemet också... Och lilla stackars Lydia är feldömd enligt dig. .
https://anonfiles.com/45Qak86cya/Lydia_g_r_Sk_ne_os_kert
Senast redigerad av Vemdalen62 2022-12-21 kl. 10:28.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in