2022-12-20, 18:35
Medlem
Sgt.Blands avatar
Detta var ju intressant. Röda Armén har nu helt lämnat Chaplynka flygbas. Detta var ju deras klart största bas för helikoptrar i området. Den ligger inom räckvidd för Himars så det kan nog vara så då att de har gett upp helikoptrar i Kherson region.

https://twitter.com/Tatarigami_UA/status/1605250201312264193
Citera
2022-12-20, 18:37
Medlem
Man vet att det är illa när Zelensky själv besöker Bakhmut, man kan undra hur många fler Ukrainare han kommer offra innan hela landet faller samman.
Citera
2022-12-20, 18:39
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hansomvet
Man vet att det är illa när Zelensky själv besöker Bakhmut, man kan undra hur många fler Ukrainare han kommer offra innan hela landet faller samman.
Jag tror du stavade Putin fel. Eller?
Citera
2022-12-20, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Den tyska räcker till mars även om det är -10 grader varje dag från idag till sista februari. Idag var det 8 grader i Berlin.
Det är glädjekalkyler och de bygger dessutom på 1) att man stänger ner stora delar av industrin (som ju är den verkliga storförbrukaren i sammanhanget), 2) att importen av rysk gas via Ukraina fortsätter, så att tillgången på el och gas inte sätts under ännu större tryck den vägen.

I motsats till vad du och många andra tror har EU inte slagit fast något omedelbart stopp för rysk gas, man fortsätter att importera mängder österifrån - i slutändan därför att man måste.
Citera
2022-12-20, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Vilka källor . annat än ukrainska milotwittrare och de som litar på dem - anger att det stupar 2600 ryssar om dagen? (vill minnas att det var bl a det du skrev)
Samma imaginära källor som Akademikerfyllots, förvisso inte särskilt pålitliga men ändock en siffra.
Tror du verkligen att Akademikerfyllot hittar på? Det tror inte jag!
Om du backar lite i inläggen ser du vika källor vi använder.

Skyll inte på mig om du inte hittar några, de finns där men de syns inte…
Citera
2022-12-20, 18:45
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Det är väl skitsamma om de spränger broarna om de bli minsprängda när de passerat

Jag förstår inte vad du menar. Ryssland hade aldrig kunnat ta Kherson och bombardera Mykolaiv om broarna var sprängda. Det fanns nog inga minor där?
Citera
2022-12-20, 18:46
Medlem
Sgt.Blands avatar
Putain har haft nån sorts prisutdelning idag haha. Jag får grymma "der untergang" vibbar av denna bilden. Fjollan Simonyan höll ett kort tal där hon lovade att hjälpa Putain jaga kannibaler ända till slutet!! Puckot Wargonzo håller fortfarande på och spelar krigshjälte med sitt skoskav haha. Rena rama buskisen ju. Nils Poppe hade varit perfekt som Putain.

https://twitter.com/francis_scarr/status/1605254025842429952
Citera
2022-12-20, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Putain har haft nån sorts prisutdelning idag haha. Jag får grymma "der untergang" vibbar av denna bilden. Fjollan Simonyan höll ett kort tal där hon lovade att hjälpa Putain jaga kannibaler ända till slutet!! Puckot Wargonzo håller fortfarande på och spelar krigshjälte med sitt skoskav haha. Rena rama buskisen ju. Nils Poppe hade varit perfekt som Putain.

https://twitter.com/francis_scarr/status/1605254025842429952
Varje gång någon av dem uppträder i rysk stats-TV så blir det någon form av parodi-TV, ungefär som Akademikerfyllots inlägg här i tråden. Vad viskade hon i Putins öra?
Citera
2022-12-20, 18:53
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Omkring 1000 ukrainska soldater KIA eller försatta ur stridbart skick per dygn, bara i Bakhmut. Hur kan det vara ett misslyckande?

Tror jag inte en sekund på! I snitt 40 döda ukrainska soldater och 80 sårade per dygn i Bakhmut. Det är ganska mycket, men ingenting emot rySSarnas förluster på samma plats, som jag uppskattar till 100 KIA och 200 sårade, per dygn.

Varför tror du att ukrainarna försvarat denna mindre stad i nästan 6 månader nu? Ukrainarna är inte dumma, men det är rySSarna!

Slava Ukraini!
Citera
2022-12-20, 18:56
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Från välunderrättade källor kommer uppgifter om att Ryssland förlorar ca 2.600 man per dygn i trakterna runt Bakhmut.
Zelensky bedömde det därför som riskfritt att åka till staden för att visa sitt stöd till de ukrainska soldaterna.

Säkra källor har också visat att ryssarna behöver 15 artellerigranater för att träffa ett mål där ukrainarna behöver 1 granat. Således är artelleriövertaget ca 15:1 För Ukraina.
Jag önskar att du har rätt, men 2600 man om dagen låter väldigt mycket, det skulle betyda att på en vecka dör det lika många ryssar som det gjorde under deras krig i Afghanistan som pågick i 10 år.
Nu vet jag inte om du menar döda eller om det även är skadade som inte är stridsdugliga längre.
Har du någon källa på det, skulle vara intressant och läsa.
Citera
2022-12-20, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Lmao. Väst sätter ett högsta pris på olja och påstår att Ryssland förlorar pengar.

Nej, de säljer helt enkelt inte bara oljan till väst.

Ja, så enkelt är det.
Hahahahha jäklar vad ägd du blev.
.
Ryssen blir ägd som vanligt när de gäller pengar.
Citera
2022-12-20, 19:01
Medlem
Skadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Tror jag inte en sekund på! I snitt 40 döda ukrainska soldater och 80 sårade per dygn i Bakhmut. Det är ganska mycket, men ingenting emot rySSarnas förluster på samma plats, som jag uppskattar till 100 KIA och 200 sårade, per dygn.

Varför tror du att ukrainarna försvarat denna mindre stad i nästan 6 månader nu? Ukrainarna är inte dumma, men det är rySSarna!

Slava Ukraini!
SLAVA UKRAINI

RuZZar är verkligen korkade som försöker ge sig på övermakten väst™. Att Pootin (nytt beskrivande namn efter bajsolyckan i trappen) förlorar mot väst™s överskottslager av förra generationens stridsmateriel visar på DOMINANSEN den goda sidan av världen har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in