2022-12-20, 16:29
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Haha jag dör. Om du nu vet så lite om biologi, hur kan du ge dig in på såna spekulationer? Det är ju bland det sjukaste jag läst i denna tråd.

därefter sätta in förband som består av en helt annan etnicitet (t ex bara färgade, eller bara koreaner

Här kommer koreanerna och de färgade!

Först, läs om Dunning-krüger effekten: https://thedecisionlab.com/biases/dunning-kruger-effect

Du lider av den effekten. Du tror andra här är dumma, men du kan inte bedöma deras dumhet på grund av dina egna begränsningar.

Jag har googlat upp en text som du kanske kan förstå: https://en.wikipedia.org/wiki/Ethnic_bioweapon

Det är något som oroar ryssarna sedan en tid tillbaka som du t om kan se i artikeln. Som sagt så tillmäter jag det inte så stor betydelse, så det är egentligen inte så intressant att diskutera.
Citera
2022-12-20, 16:30
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Läste du ens min citering av artikeln?
Den omlastningsvolym som nu ökat är alltså till sju åttondelar kazakisk olja. Sundström och du har fått det runt bakfoten.
Citera
2022-12-20, 16:30
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
?????????????????????????? Ukrainare är slaver! De inte bara liknar slaver utan de är slaver. Polacker, tjecker, slovaker, slovener, kroater, serber, bosnier, bulgarer, sorber m fl är alla slaviska folk. Huvuddelen av Europas befolkning utgörs av någon av de tre stora grupperna romanska folk, germaner och slaver. Slaverna är sedan indelade i olika undergrupper: östslaviska, västslaviska och sydslaviska. Såväl ryssar som ukrainare är öststaver. Däremot är ju alla som kallas ryssar inte slaver; Ryssland är ett av de mest mångetniska länder som finns.

ja det är riktigt. Jag borde ha skrivit "tillräckligt lika (etniska) ryssar" och du har också rätt i att sådana biovapen inte hade fungerat lika bra mot alla ryska förband.
Citera
2022-12-20, 16:31
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Du kanske skulle förklara vad Rysslands övertag inom artilleri med 9:1 i Bakhmut har för betydelse för den lokala konflikten kring och i staden, istället för att ägna dig åt conformation bias?
Är det därför de dör i drivor av ukrainskt artilleri?
Citat:
7/ Notably, Saychuk says that the casualties were all killed by shrapnel; the total number of dead was three times that of the wounded. The typical ratio of those wounded to those killed in conflict has been around 3:1; if he is correct, this ratio has effectively been reversed.
https://twitter.com/ChrisO_wiki/status/1605005875927711744
Citera
2022-12-20, 16:31
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Jag vill bara att marken fryser till så UA kan gasa på ordentligt och slänga ut packet snarast.

När marken fryser på så kommer sannolikt den ryska storoffensiven. Ukraina vet inte om den kommer norrifrån, från Vitryssland, mot Kiev, mot/över floden Dniepr, eller mot Odessa. Ryssarna är experter på bluffpoker inom strategisk krigföring. Ukraina blir tvunget att splittra upp sina kvarvarande trupper för alla eventualiteter. Mästerligt spelat av Ryssland. *klapp-klapp*
Citera
2022-12-20, 16:33
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Den omlastningsvolym som nu ökat är alltså till sju åttondelar kazakisk olja. Sundström och du har fått det runt bakfoten.

Källa på det?
Citera
2022-12-20, 16:35
Medlem
Landsfaderns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
https://www.svd.se/a/2B9noa/explosion-pa-rysk-ukrainsk-gasledning

Vad tror flashback.ä om detta?

Är det ryssarna som sprängt även denna?
Motiv isf?

Är det Ukraina som ligger bakom?

Någon annan aktör?

Vad blir konsekvenserna?
Det mesta tyder nog på Ryssland. Lär, precis som med Nord Stream, vara ett sätt att öka pressen på gasberoende länder i Europa att de kan glömma rysk gas framöver.
Citera
2022-12-20, 16:37
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Är det därför de dör i drivor av ukrainskt artilleri?

https://twitter.com/ChrisO_wiki/status/1605005875927711744

Andra källor talar om 10:1 KIA till Ukrainas nackdel. Vilket verkar mest trovärdigt, då Ukraina är så kraftigt "out-gunned?" Jag tror du vet svaret innerst inne. Hur tragiskt det än är, så mals de ukrainska soldaterna ner i jämn takt i Bakhmut, vilket är helt enligt Surovikins plan. Ryska förluster är en bråkdel av de ukrainska. Väst borde lägga ner proxykriget omgående. För Ukrainas skull. I slutänden slutar kriget med total förstörelse av Ukraina och total förnedring för väst annars.
Citera
Medlem
Citat:
Mina källor har också källor.
Om du har källor eller följer USA, så vet du redan säkert att allt fler höga generaler anser att det nu är dags att skicka offensiva vapen till Ukraina för inte dra ut på kriget längre. Det sägs nu i Amerikansk tv att det endast är Biden som velar vilken väg dom ska ta, men att han antagligen kommer få ge vika, för annars håller detta kriget på i evighet.
Senast redigerad av Frassekock 2022-12-20 kl. 16:43.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Senare i denna månad skulle Putin ha ett sedan tidigare inplanerat möte med Indiens premiärminister Narendra Modi i New Delhi. Besöket har ställts in på Modis begäran.

Skälet skall vara Putins flitiga användande av kärnvapenhot i sin retorik. I rysk media beskrivs Modis agerande som ett ”hugg i ryggen.”

Källa: Rysk media.

Ovanstående lär bidra till ytterligare isolering och stigmatisering av Putin / Ryssland.
Citera
2022-12-20, 16:38
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Du ska inte be om källor när du inte visar upp några själv!

Jag visade en källa angående rysk export från SVT. Missade du det?
Citera
2022-12-20, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jag förstår. Som så mycket därifrån är det helt bisarrt.

Bygger de detta på något konkret? En polsk blogg eller en film eller en ett ansiktsuttryck på en polsk minister?

Vill nog förfalska bilden av att Polen bygger upp sitt försvar för att invadera Ukraina istället för att försäkra sig mot Ryssland. Allt för att förvirra.
Historisk har områden däromkring bytt ägare kors och tvärs. Men det kan man säga om alla områden i Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in