2022-12-20, 15:13
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenusKhan
Jämför hur många som ligger på sjukhus för covid (inte som sekundärdiagnos) med hur många som ligger på sjukhus totalt, därefter räknar du ut procenthalten och funderar på rimligheten i påståendet att denna grupp patienter gör sjukhusen "överfulla" helt på egen hand och inte p.ga. att de redan var det innan eftersom ett stort antal miljarder av våra skattepengar går till illegitima bolagsvinster (nu senast elbolagen) efter att politikerna sålt ut allmännyttan istället för att satsa på investeringar i samhället som gynnar oss alla.

Lustigt även hur alla även råkar ha glömt att det är fullt normalt att ett antal tusen personer dör varje år p.ga. komplikationer från att ha blivit smittade av diverse olika coronavirus, rhinovirus, RS-virus och influensa-virus, men nu ska vi helt plötsligt stänga ner samhällen, försätta småföretag i konkurs och montera ner grundläggande mänskliga rättigheter och friheter för detta faktum. Överdödligheten är även den nästan obefintlig trots denna svåra "pandemi" i snart tre år, hur går det ihop? storyn matchar inte verkligheten tyvärr.

Vi kommer aldrig kunna utrota sådana här förkylningar varken med flockimmunitet eller läckande vaccin, man får ju fråga sig varför annars inget bolag har lyckats komma fram med något vaccin mot våra vanliga förkylningsvirus av coronatyp som trots allt cirkulerat i många år, det hade inneburit många sköna miljarder i vinster det. Svaret är helt enkelt att det muterar för fort för att vi ska kunna "hinna ikapp" med ett vaccin och utrota det, viruset ligger alltid flera steg före.

I ljuset av dessa fakta så borde det ju vara uppenbart för folk med någorlunda självständigt tänkande i behåll att det handlar om en stor medie/myndighetsapparat som dragit igång för att få människor att följa ett önskat narrativ och därigenom få så många som möjligt att frivilligt injicera sig själva med en substans vars egentliga verkningsmekanism och syfte de egentligen inte har en aning om och antagligen inte kommer bli medvetna om förrän långt efter de gjort sitt val.

Sen att man måste hålla på med totalitära metoder som censur, propaganda, "fact-checking" och smutskastning för att se till att folk "tycker rätt" och inte ifrågasätter den annars uppenbart absurda överreaktionen som nu börjar rasera hela vår samhällsekonomi för ett relativt harmlöst snabbmuterande luftvägsvirus är en annan fråga, men det talar ju inte direkt FÖR de påstådda hälsofördelarna av att springa iväg och ta oändliga boosters 2-3 ggr per år så fort man "uppmanas till detta" av de som säger sig vara vår enda källa till sanningen

Men i Sverige har man ju inte gjort något av det du räknar upp. Man har bara uppmanat folk att jobba hemma och tvätta händerna. Det enda var besöksantal i biosalonger, teatrar osv. Krogar restauranger m.m. har ju hållit öppet genom hela pandemin. Sen att de tappat kunder, vilket de säkert har gjort hänger ju mer samman med att folk av rädsla för att bli smittade låter bli att besöka, men det är ju en helt annan sak. Där märktes stor skillnad, även i lokaltrafik och taxiresor.

Att vården är eftersatt är jag den första att hålla med om, men inte sjutton blir det bättre av att exempelvis Södersjukhuset behöver vårda 100 covidpatienter i ett redan hårt läge.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JQnkM7/over-hundra-patienter-med-covid-pa-sodersjukhuset
Vidare har ju Sverige cirka 100 IVA-platser totalt. Upptas då 50 av dem av covid-patienter är det självklart att det får viss påverkan. Flera sjukhus runt om i landet har nu gått upp i sk stabsläge. Det betyder i klartext att de ställer in planerad vård och istället ägnar sig åt akutsjukvård. Ingen tvekan om att det leder till försämrad patientsäkerhet och vårdskador. Ett dåligt läge blir ännu värre.

Du hyser oro kring substansen i vaccinet, men du funderar aldrig över substansen i ett förmodat genmanipulerat virus, som rymt från ett lab av smittade fladdermöss i Kina? Det har du inga problem med? Jag kan förstå att man hyser oro kring det som är okänt. Att det är potentiellt farligt. Jag kan också känna så, men i min värld är det totalt ologiskt att vara jätterädd för vaccinet, men totalt obrydd kring viruset. Du säger att det är ett harmlöst luftvägsvirus för de allra flesta. Hur vet du det?
Man kan använda precis samma argumentation vad gäller vaccinet. För 99,999% av befolkningen ger det inga allvarliga biverkningar. Inte vad det verkar i vart fall.
Citera
2022-12-20, 15:15
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Men är ju bra att vi snabbt får stor spridning av omikron då en naturlig smitta är bättre än 3 sprutor. Alla föräldrar lämnar sjuka barn till skolan så räkna med att alla får en dos naturlig omikron närmsta tiden.

Natural Immunity Offered More Protection Against Omicron Than 3 Vaccine Doses, New England Journal of Medicine Study Finds

De allra flesta barn och föräldrar smittades ju av Omikron redan under februari i år. Ändå blir de sjuka nu igen. Vissa betydligt värre än förra gången. I princip alla jag hör talas om som haft covid senaste tiden har varit sjuka tidigare. Vissa flera gånger dessutom. Barnen är dessutom nästan alla ovaccinerade.
Citera
2022-12-20, 15:25
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
jodå du hittar på för ingen annan påstår att man är "ovaccinerad" efter 1 år.

Du är ju en sprutnarkoman haha. Helt beroende av att få dem oftare o oftare haha får du nån kick?
Bör covidvaccin ses som lugnande medel då det är den effekt det har för de flesta? Lika beroendeframkallande som bensodiazepiner.
Citera
2022-12-20, 15:33
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
De allra flesta barn och föräldrar smittades ju av Omikron redan under februari i år. Ändå blir de sjuka nu igen. Vissa betydligt värre än förra gången. I princip alla jag hör talas om som haft covid senaste tiden har varit sjuka tidigare. Vissa flera gånger dessutom. Barnen är dessutom nästan alla ovaccinerade.
Underligt. De måste vara psykosomatiskt.

När du säger att de flesta hade det i februari undrar jag om du räknat rätt. Menar du att långt mer än 50 % av befolkningen hade det i februari? Har du någon pålitlig källa på det?

Men som sagt, all denna hysteri kring viruset måste ha skapat drösvis med psykosomatiska infektioner. Det finns ingen annan rimlig förklaring. Allt som inte kan förklaras förklaras nämligen snabbt och behändigt som psykosomatiskt. Så gör man inom alla andra delar av vården och covid bir inte vara något undantag. Tror man att man ska bli sjuk så blir man det, så enkelt är det.
Citera
2022-12-20, 15:36
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:

O din lösning är att injicera alla var 8 vecka med något som skadar hjärtat....
Citera
2022-12-20, 15:36
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Bör covidvaccin ses som lugnande medel då det är den effekt det har för de flesta? Lika beroendeframkallande som bensodiazepiner.

haha, ja troligen motsvarande effekt för hypokondriker. Undrar om det hade räckt att ge dem placebo?
Citera
2022-12-20, 15:38
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:

Jag har tagit fyra doser och aldrig haft covid. Då har jag ändå vistats med personer som haft pågående infektion, varit i sällskap där alla utom jag blivit smittade. Antingen fungerar vaccinet, eller så är det jävligt bra placebo.

Jag tror så här. Det många inte tycks fatta, både när man pratar med folk och av kommentarerna i detta forum är att man inte har koll på hur vaccinet fungerar. Man tror att man är "fullvaccinerad" och ska vara immun för livet om man tog två doser covid vaccin våren/sommaren år 2021. Vi vet ju nu att effekten från såväl vaccin som infektion är kortvarig. Max skydd cirka 2 veckor efter genomgången infektion/eller vaccination. Sedan avtar skyddet gradvis och de flesta är fullt mottagliga igen 3-4 månader senare. Sen hävdas det från olika håll att man fortfarande har skydd mot "allvarlig" sjukdom, men det känner jag mig mer skeptisk till. Jag vet personer som blivit rejält risiga trots att de haft covid tidigare , detsamma gäller vaccinet.

Förklaringen till att jag klarat mig tror jag beror på tur. Jag har haft aktivt vaccinationsskydd vid tidpunkterna då jag utsatts för smitta. Finns vissa byfånar här inne som på allvar tror att vitaminpiller och extra mineraler kan uträtta något slags underverk vad gäller motståndskraft mot covid, men det är ju förstås totalt bullshit. Visst är det nyttigt få i sig vitaminer, men någon medicin mot covid är det ju inte. Ibland hänvisas det till forskning att många som blir svårt sjuka lider brist på det här, men de flesta som blir svårt sjuka är äldre och de lider brist på det mesta. Det här med kausaliteten har många väldigt svårt för.

Exempel: Många med cancer har låga järnvärden, men bara för att cancersjuka har låga järnvärden är extra tillskott av järn ingenting som kan förebygga cancer. Hade det varit så enkelt att bara vistas ute i solen eller äta extra d-vitamin så hade man varit immun mot covid. Ja, då kan jag lova dig att det hade rekommenderats.
Citera
2022-12-20, 15:44
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Underligt. De måste vara psykosomatiskt.

När du säger att de flesta hade det i februari undrar jag om du räknat rätt. Menar du att långt mer än 50 % av befolkningen hade det i februari? Har du någon pålitlig källa på det?

Men som sagt, all denna hysteri kring viruset måste ha skapat drösvis med psykosomatiska infektioner. Det finns ingen annan rimlig förklaring. Allt som inte kan förklaras förklaras nämligen snabbt och behändigt som psykosomatiskt. Så gör man inom alla andra delar av vården och covid bir inte vara något undantag. Tror man att man ska bli sjuk så blir man det, så enkelt är det.

Minns du inte? Det var ju en flodvåg av omikron under februari år 2022.
Googla omikron februari 2022.
https://v-a.se/2022/02/stort-fortroende-for-forskare-under-omikron-vagen/

"Med anledning av den exceptionellt snabba spridningen av omikron-varianten gjorde vi en uppföljande mätning den 28 januari–9 februari 2022."

Du kanske inte minns?

Det var ju en enorm spridning av covid feb år 2022. Det såg man i avloppsvatten men även vid tester. Däremot gav det inte samma ökning av vårdade på sjukhus. Troligen hade fler aktiva vaccinationsskydd på den tiden. Kan också spelat in att det då var BA2, nu är det väl BA5 som härjar.
Citera
2022-12-20, 15:47
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
O din lösning är att injicera alla var 8 vecka med något som skadar hjärtat....

Sänd mig gärna en länk från Folkhälsomyndigheten, Socialstyrelsen, SVT, SR, 1177, något av sjukhusen, eller annan betrodd källa som anger att covid-vaccin skadar hjärtat.

Har aldrig sett det. Det enda som brukar komma upp är "källa" från kända konspirationssidor som bitchcute, svensk webb-TV osv. Jag orkar inte ens öppna skiten.
Citera
2022-12-20, 15:54
Medlem
Citat:
Jag har tagit fyra doser och aldrig haft covid. Då har jag ändå vistats med personer som haft pågående infektion, varit i sällskap där alla utom jag blivit smittade. Antingen fungerar vaccinet, eller så är det jävligt bra placebo.

Jag tror så här. Det många inte tycks fatta, både när man pratar med folk och av kommentarerna i detta forum är att man inte har koll på hur vaccinet fungerar. Man tror att man är "fullvaccinerad" och ska vara immun för livet om man tog två doser covid vaccin våren/sommaren år 2021. Vi vet ju nu att effekten från såväl vaccin som infektion är kortvarig. Max skydd cirka 2 veckor efter genomgången infektion/eller vaccination. Sedan avtar skyddet gradvis och de flesta är fullt mottagliga igen 3-4 månader senare. Sen hävdas det från olika håll att man fortfarande har skydd mot "allvarlig" sjukdom, men det känner jag mig mer skeptisk till. Jag vet personer som blivit rejält risiga trots att de haft covid tidigare , detsamma gäller vaccinet.

Förklaringen till att jag klarat mig tror jag beror på tur. Jag har haft aktivt vaccinationsskydd vid tidpunkterna då jag utsatts för smitta. Finns vissa byfånar här inne som på allvar tror att vitaminpiller och extra mineraler kan uträtta något slags underverk vad gäller motståndskraft mot covid, men det är ju förstås totalt bullshit. Visst är det nyttigt få i sig vitaminer, men någon medicin mot covid är det ju inte. Ibland hänvisas det till forskning att många som blir svårt sjuka lider brist på det här, men de flesta som blir svårt sjuka är äldre och de lider brist på det mesta. Det här med kausaliteten har många väldigt svårt för.

Exempel: Många med cancer har låga järnvärden, men bara för att cancersjuka har låga järnvärden är extra tillskott av järn ingenting som kan förebygga cancer. Hade det varit så enkelt att bara vistas ute i solen eller äta extra d-vitamin så hade man varit immun mot covid. Ja, då kan jag lova dig att det hade rekommenderats.
I vår familj har ingen tagit någon spruta.
Jag hade 39 graders feber 3 dagar (1 år sen)
Frun 2 med 38 graders feber (4 veckor sen)
Äldsta dottern 37.3 i 2 dagar )3 månader sen)
Tvillingar på 15 år har inte haft det ännu fast nästan alla på deras klasser har haft det förutom en flicka i en dotterns klass.
Även hon ovaccinerad.
Inga munskydd har heller använts.
Citera
2022-12-20, 16:11
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Sänd mig gärna en länk från Folkhälsomyndigheten, Socialstyrelsen, SVT, SR, 1177, något av sjukhusen, eller annan betrodd källa som anger att covid-vaccin skadar hjärtat.

Har aldrig sett det. Det enda som brukar komma upp är "källa" från kända konspirationssidor som bitchcute, svensk webb-TV osv. Jag orkar inte ens öppna skiten.

Du är ju sprutberoende pga din hypokondri så klart att du inte är intresserad av att veta sånt.

https://www.clarkcountytoday.com/news/autopsy-study-ties-deaths-to-covid-vaccine/

Men du är ju även övertygad att Pfizer gör det som är bäst för mänskligheten o bortser från sina vinstintressen.

Det har aldrig visats att det är en positivt för folkhälsan att vaccinera friska människor.
Citera
2022-12-20, 17:14
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Minns du inte? Det var ju en flodvåg av omikron under februari år 2022.
Googla omikron februari 2022.
https://v-a.se/2022/02/stort-fortroende-for-forskare-under-omikron-vagen/

"Med anledning av den exceptionellt snabba spridningen av omikron-varianten gjorde vi en uppföljande mätning den 28 januari–9 februari 2022."

Du kanske inte minns?

Det var ju en enorm spridning av covid feb år 2022. Det såg man i avloppsvatten men även vid tester. Däremot gav det inte samma ökning av vårdade på sjukhus. Troligen hade fler aktiva vaccinationsskydd på den tiden. Kan också spelat in att det då var BA2, nu är det väl BA5 som härjar.
Allt är relativt. Att det pratas om en flodvåg behöver inte betyda att majoriteten drabbas, bara att det blev en anmärkningsvärd ökning jämfört med innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in