2022-12-20, 05:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Jag är inte din, eller någon annans assistent.
Sara ljög rakt ut om att gäddor avpublicerats.

Sara är dömd för bedrägeri, lögner kommer naturligt för henne. Det är lite det som blir så besvärande när de inte längre ens publicerar chattloggar. Sara har makten att rasera vilken människas liv som helst och eftersom ingen utredning kommer ske kan ingen människa få upprättelse i det fall en felaktig publicering sker. I det fallet känns det tryggt att ha en missbrukande bedragerska vid rodret
Citera
2022-12-20, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Sara är dömd för bedrägeri, lögner kommer naturligt för henne. Det är lite det som blir så besvärande när de inte längre ens publicerar chattloggar. Sara har makten att rasera vilken människas liv som helst och eftersom ingen utredning kommer ske kan ingen människa få upprättelse i det fall en felaktig publicering sker. I det fallet känns det tryggt att ha en missbrukande bedragerska vid rodret

Om du inte sitter och sexchattar med och bestämmer träff med minderåriga och skickar dina fula kukbilder eller vill sextortera treåringar eller sälja ditt lilla barn till en sexköpare, så är det ju lugnt.

Så vad är ditt problem?
Citera
2022-12-20, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Om du inte sitter och sexchattar med och bestämmer träff med minderåriga och skickar dina fula kukbilder eller vill sextortera treåringar eller sälja ditt lilla barn till en sexköpare, så är det ju lugnt.

Så vad är ditt problem?

Problemet stavas rättssäkerhet. Det är min poäng, dumpen har makten att sänka vem som helst oavsett om de gjort något eller inte. Det borde alltid finnas utrymme att försvara sig själv vilket inte existerar i folkdomstolar. Det är dessutom inte svårt att photoshoppa ihop en chattkonversation om man så vill. Förstår du nu?
Citera
2022-12-20, 05:46
Medlem
Citat:
Problemet stavas rättssäkerhet. Det är min poäng, dumpen har makten att sänka vem som helst oavsett om de gjort något eller inte. Det borde alltid finnas utrymme att försvara sig själv vilket inte existerar i folkdomstolar. Det är dessutom inte svårt att photoshoppa ihop en chattkonversation om man så vill. Förstår du nu?

Konstigt då att dumpen inte dömts för photoshoppande.

Pedofilerna har exakt samma chans att försvara sig som alla andra brottsmisstänkta. Lite svårt för dem dock när de sexchattat med minderåriga och skickat sina ansikts- och kukbilder till barn.

Problemet stavas Pedofili.

Förstår du nu?
Citera
2022-12-20, 06:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 404filenotfound
Det har du rätt i att det inte är något brott MEN hade det varit ett barn som de pratade med så hade de med all säkerhet fullföljt din plan att våldta ett barn och det kan du inte förklara bort.
Nej det försöker jag inte heller. Eller trodde du det?
Citera
2022-12-20, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Konstigt då att dumpen inte dömts för photoshoppande.

Pedofilerna har exakt samma chans att försvara sig som alla andra brottsmisstänkta. Lite svårt för dem dock när de sexchattat med minderåriga och skickat sina ansikts- och kukbilder till barn.

Problemet stavas Pedofili.

Förstår du nu?

Du missar poängen, fortfarande. De som blir uthängda har ingen chans att försvara sig. Hade polisen gjort samma sak så hade en grundlig utredning genomförts för att säkerställa att en viss person faktiskt gjort sig skyldig till ett visst förfarande. Det duger inte med transkriberade chattloggar som bevis. Jag säger inte att dumpen photoshoppat chattloggar, jag säger att det är lätt att göra och det är vanskligt när en person har makten att sänka vem som helst utan att det föreligger en ordentlig utredning. Börjar polletten trilla ner?
Citera
2022-12-20, 06:31
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Du missar poängen, fortfarande. De som blir uthängda har ingen chans att försvara sig. Hade polisen gjort samma sak så hade en grundlig utredning genomförts för att säkerställa att en viss person faktiskt gjort sig skyldig till ett visst förfarande. Det duger inte med transkriberade chattloggar som bevis. Jag säger inte att dumpen photoshoppat chattloggar, jag säger att det är lätt att göra och det är vanskligt när en person har makten att sänka vem som helst utan att det föreligger en ordentlig utredning. Börjar polletten trilla ner?

Inte?
Vi har väl fri bevisprövning i svenska tingsrätter?
Citera
2022-12-20, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Inte?
Vi har väl fri bevisprövning i svenska tingsrätter?

Det stämmer helt. Dumpen är dock inte tingsrätten. Det finns ofta inget brott att utreda så hur ska någon kunna försvara sig?
Citera
2022-12-20, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Problemet är att alla gäddor finns kvar, utom ovan nämnda.
Du acceptersr inte ens en lögn när du får den svart på vitt?

Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Han är dömd för urkundsförfalskning och bedrägeri. Är det det du menar eller har han andra domar? (Teslagäddan)
Jag menar mer omoraliskt med kompisars tjejer. Han har gått bakom ryggen på många av hans barndomskompisar!
Citera
2022-12-20, 07:33
Medlem
Citat:
Det stämmer helt. Dumpen är dock inte tingsrätten. Det finns ofta inget brott att utreda så hur ska någon kunna försvara sig?

För de flesta blir det svårt att försvara sig då de ofta erkänner eller säger något som bevisar att de har chattat med vad de trodde var ett barn.

Är det det du är emot att visa vad de själva säger?
Citera
2022-12-20, 07:45
Medlem
Citat:
Kunde inte varit mer enig.
Citera
2022-12-20, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Covid1337
Nej det försöker jag inte heller. Eller trodde du det?

Det verkar inte bättre med tanke på ditt resonemang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in