2022-12-19, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Pasta i buljong och några c-vitamin ger samma näring och är betydligt billigare.
Håller med. Ska du ha billigare får du gå ner på Ica basics hundmat, med viss smak av slumpmässigt djur och förruttnelse, där kan du ligga på 15-16 kr/kg! Men inte ens en dement pensionär skulle få för sig att ens av misstag hälla upp det på tallriken...
Citera
2022-12-19, 23:38
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Citat:
Och hundmat är bättre? Allt vi äter är modifierat.

Tog bara ett exempel, du kan välja kålrötter om du vill. Modifierade dom också. Liksom vi människor.
Folk är väl för helvete inte mer allergiska mot kålrötter din klant.
Citera
2022-12-19, 23:40
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KognitivDissonans
Folk är väl för helvete inte mer allergiska mot kålrötter din klant.
Var har jag skrivit att någon skulle vara mer allergisk mot kålrötter?

Och allergi beror inte på att livsmedlen i dag är annorlunda mot hur de var för hundra år sedan.

Men möjligt att matpriserna kan sjunka något om vi genmanipulerar lite.
Senast redigerad av Stormpiskare 2022-12-19 kl. 23:43.
Citera
2022-12-19, 23:43
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Nej, matpriserna kommer inte sjunka nämnvärt. Några få matvaror kommer sjunka. Rotväxter t ex nu. Annars räkna med 10 % dyrare priser nästa år.
Det kommer inte räcka, tror mer 20% ökning på matpriserna till sommaren
Citera
2022-12-19, 23:44
Medlem
Citat:
Var har jag skrivit att någon skulle vara mer allergisk mot kålrötter?

Och allergi beror inte på att livsmedlen i dag är annorlunda mot hur de var för hundra år sedan.
Det är ju det vi diskuterar ju, du gör jämförelsen med kålrötter, därav jämför du ju biverkningarna med dessa, varför ens svara på mitt inlägg, och varför annars ens dra upp kålrötter? Herregud, fattar du ens vad du skriver om? Svara inte på mina inlägg, det blir efterblivet i kubik igen. Det är standard här på flashback, jag vet, men jag pallar inte med det. Du kanske inte har någon erfarenhet eller kompetens, men då frågar man ödmjukt, inte håller på med någon idioti.
Citera
2022-12-19, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Det kommer inte räcka, tror mer 20% ökning på matpriserna till sommaren
Kan säkert bli så också på många matvaror. Speciellt om regimen i Nederländerna stänger köttproduktionen och det blir allmän köttbrist i EU, kommer köttet rusa 50 % utan problem.
Citera
2022-12-19, 23:49
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Det är ju det vi diskuterar ju, du gör jämförelsen med kålrötter, därav jämför du ju biverkningarna med dessa, varför ens svara på mitt inlägg, och varför annars ens dra upp kålrötter? Herregud, fattar du ens vad du skriver om? Svara inte på mina inlägg, det blir efterblivet i kubik igen. Det är standard här på flashback, jag vet, men jag pallar inte med det. Du kanske inte har någon erfarenhet eller kompetens, men då frågar man ödmjukt, inte håller på med någon idioti.
Tror du totalt missförstått vad jag skrivit.

Jag tror inte på att någon äter hundmat på grund av fattigdom då man kan få precis lika mycket näring från människoföda, som pasta, eller från kålrötter om du nu tror dig ha allergi mot vete.
Citera
2022-12-19, 23:49
Medlem
Ja men inte än på länge.
Citera
2022-12-19, 23:50
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Kan säkert bli så också på många matvaror. Speciellt om regimen i Nederländerna stänger köttproduktionen och det blir allmän köttbrist i EU, kommer köttet rusa 50 % utan problem.
Lantbruk lägger ner här åxå så spannmål kött och sånt måste importeras
Citera
2022-12-19, 23:54
Medlem
Citat:
Tror du totalt missförstått vad jag skrivit.

Jag tror inte på att någon äter hundmat på grund av fattigdom då man kan få precis lika mycket näring från människoföda, som pasta, eller från kålrötter om du nu tror dig ha allergi mot vete.
Jag sade att pasta är skit och så är det, i alla fall som allmän rekommendation att äta på någon daglig basis. Både celiaki och veteallergier är på kraftig uppgång (främsta problemet som finns inom all allergiforskning), forskare inom dessa områden räknar redan med i dag att runt 20 % av befolkningen har någon form av allergi eller intolerans mot vetet som finns i pasta och bröd. Skulle nu pasta bli mer populärt så skulle denna siffra kunna gå upp mot 30-40 % om inte mer, förstör folks kroppar.
Citera
2022-12-20, 00:54
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Jag sade att pasta är skit och så är det, i alla fall som allmän rekommendation att äta på någon daglig basis. Både celiaki och veteallergier är på kraftig uppgång (främsta problemet som finns inom all allergiforskning), forskare inom dessa områden räknar redan med i dag att runt 20 % av befolkningen har någon form av allergi eller intolerans mot vetet som finns i pasta och bröd. Skulle nu pasta bli mer populärt så skulle denna siffra kunna gå upp mot 30-40 % om inte mer, förstör folks kroppar.
Vad har det med livsmedelspriserna att göra? Och vad har du för källa på att man blir allergisk av ett livsmedel genom att äta det?
Citera
2022-12-20, 01:41
Medlem
zombie-nations avatar
Pris på mat har väl aldrig gått ner. Man vänjer sig vid höga priser för man måste äta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in