Citat:
Jag hittade en källa som indikerade i det närmaste självförsörjning. Problemet ligger i att ett land måste bedriva någon form av handel även om det nu är potentiellt i det närmaste självförsörjande. Hur som helst har Ryssland beslutat sig att rör sig mot asiatiska marknaden där det finns produkter och köpa och sälja. Mycket spännande på den ekonomiska och tekniska sidan sker i Asien.
Jag hittade en källa som indikerade i det närmaste självförsörjning. Problemet ligger i att ett land måste bedriva någon form av handel även om det nu är potentiellt i det närmaste självförsörjande. Hur som helst har Ryssland beslutat sig att rör sig mot asiatiska marknaden där det finns produkter och köpa och sälja. Mycket spännande på den ekonomiska och tekniska sidan sker i Asien.
Du hittade en källa som konstaterar att de inte är självförsörjande, jag kan även tillägga att det blir svårare, inte lättare att uppnå den ambitionen, om riktade sanktioner tillämpas.
Citat:
Är egentligen ganska enkelt, det är ett av skälen till att typ ingen (viss överdrift) känner en bonde, medans typ alla (viss överdrift) var bönder för 3 generationer sedan.
Jag kan inget om utsäde och den typen av commodities.
Citat:
Hur det kommer gå i Ryssland kommer vi se om ett par. Det är omöjligt för en lekman som mig att dra slutsatser. Förövrigt kan jag inget om detta och hela den här tråden är över mitt huvud.
Jag har några teorier att erbjuda, det går inte bra för ryssland i något av dem. den där det går minst dåligt är den som putin tycks frukta mest. för den innebär att ryssland packar ihop sina pinaler och korsar gränsen hem till ryssland.
Citat:
PS: Finansbloggen Zerohedge är grymt. Allt är mörker för dem och det passar mig.
Behöver man ingen blogg till, Life is suffering.