2022-12-19, 22:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton

Jag hittade en källa som indikerade i det närmaste självförsörjning. Problemet ligger i att ett land måste bedriva någon form av handel även om det nu är potentiellt i det närmaste självförsörjande. Hur som helst har Ryssland beslutat sig att rör sig mot asiatiska marknaden där det finns produkter och köpa och sälja. Mycket spännande på den ekonomiska och tekniska sidan sker i Asien.

Du hittade en källa som konstaterar att de inte är självförsörjande, jag kan även tillägga att det blir svårare, inte lättare att uppnå den ambitionen, om riktade sanktioner tillämpas.

Citat:
Jag kan inget om utsäde och den typen av commodities.
Är egentligen ganska enkelt, det är ett av skälen till att typ ingen (viss överdrift) känner en bonde, medans typ alla (viss överdrift) var bönder för 3 generationer sedan.

Citat:
Hur det kommer gå i Ryssland kommer vi se om ett par. Det är omöjligt för en lekman som mig att dra slutsatser. Förövrigt kan jag inget om detta och hela den här tråden är över mitt huvud.

Jag har några teorier att erbjuda, det går inte bra för ryssland i något av dem. den där det går minst dåligt är den som putin tycks frukta mest. för den innebär att ryssland packar ihop sina pinaler och korsar gränsen hem till ryssland.

Citat:
PS: Finansbloggen Zerohedge är grymt. Allt är mörker för dem och det passar mig.

Behöver man ingen blogg till, Life is suffering.
Citera
2022-12-19, 22:42
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Ja det var skälet och att de tvingades att invadera. På grund av upplevt hot.

Sedan dess har psychicsailor jobbat intensivt för att resonera med sina snurriga inlägg att Ryssland måste få/ta en munsbit av Ukraina..och "har rätt" till det.
Går sådär tycker jag.
Att upprepa gång på gång funkar naturligtvis inte heller.
Ryssland har ju flera gånger under det gångna året hotat Sverige. Vilken del av Ryssland har vi rätt till? Tippar att Ryssland menar att vi bara har rätt till mindre delar av Kolahalvön som resultat av Rysslands hot.
Citera
2022-12-19, 22:44
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Sömnproblem?
Långläsning av rysk frivillig om hans syn på situationen:

https://twitter.com/wartranslated/status/1604882364269731840
Intressant uppgift att de har brist på artilleri-ammunition (runt Donetsk) och därför kör slut på sina 125 mm strv-kanoner med HE-granater i stället. När de eldrören slits måste man skjuta ännu mer för att få verkan på målet z

En annat intressant påstående som förklarar de frekventa rapporterna från rysk sida om beskjutning av staden Donetsk, är att UAF skjuter av salvor då och då för att tvinga ryska armen till motåtgärder med liten utdelning.
Citera
2022-12-19, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceGayAndSunshine

Kom ihåg att ett människoliv i Ryssland har absolut noll värde.

Döda soldater har ett högt propagandavärde i Ryssland. Varenda liten by har ett monument över död kanonmat som dom firar varje år med blommor, ceremonier och bling-bling där dom påminner den levande befolkningen på hur ärorikt det är att ge sitt liv för moderlandet.
Citera
2022-12-19, 22:45
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Riskera livet och vara borta i sex månader för en mobiltelefon. Vad filmen inte visar är att den andra tjejens pappa, som åkte till Ukraina för att ha råd med en elektrisk häcksax, kom hem i en liksäck.

om de har tur kommer de hem i en säck.. Många ligger kvar i gyttjan för att dölja förlusterna så länge som möjligt.
Citera
2022-12-19, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Sömnproblem?
Långläsning av rysk frivillig om hans syn på situationen:

https://twitter.com/wartranslated/status/1604882364269731840
Detta är fantastiska nyheter. Kombinerat med terroristen Girkins intervju häromdan där de erkände att rysk ekonomi är i fritt fall så ser det ut som att Rysslands terror kommer vara över innan sommar.
Citera
2022-12-19, 22:49
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Tornen på dessa flyger lika högt. Det blir nästa OS gren

90 meter. Siffran efter T på ryzzka vagnar är flyghöjden på tornet;-)

Dessa tornflygningar har verkligen blivit ett signum för ryzzka stridsvagnar. Hur populära är dessa nu när det är välkänt?
Citera
Medlem
lifeabroads avatar
Snackades om att Ryssarna skulle få slut på ammo i juni 2022. De verkar fortfarande inte fått slut? Vad händer?
Citera
Medlem
Vådan av att ta sina uppgifter från ryzka statskontrollerade media.

Ofta fake news

https://www.expressen.se/nyheter/svenska-supervapnet-pastas-anvandas-i-kriget-forsvaret-fake-news/

Här ett häpnadsväckande taffligt försök som ingen vettig människa han tro på,
men anses väl fylla sitt "syfte" och blandar in svenska Archer med att det beskjöt ett sjukhus i Östra Ukraina som dessutom enligt Kreml "tillhör" Ryssland. Gränslöst!

Vapnet har inte ens beslutats än att skickas till Ukraina av olika skäl.
Citera
2022-12-19, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Efter att Putin förlorat, vilket han med full fart är på väg att göra, hur ska:Putin hanteras?
Hur ska Ryssland hanteras?
Hur ska ryssar kunna röra sig i världen?
Hur ska vi undvika att få ett revanschsuget Ryssland som tar revansch om 50 år
Hur ska Ukraina ersättas? Med beslagtagna medel. Båtar, konton.
Hur ska Ukraina kunna känna sig säker i framtiden?
Kommer det ske stor kollaps av ryska federationen?
Kommer kina ta chansen i öst? Hur ska väst hantera det?
Kommer Kina vara nästa hot?

Man måste försöka döda Putin för att sedan försöka normalisera situationen och återuppta handelsutbyte med Ryssland.
Citera
2022-12-19, 22:53
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Jag gissar det ligger en våt filt över hela samhället där alla ängsligt kollar var Putin gillar och inte gillar. Att ta initiativ riskerar ofta straff än belöning så ingen vill skapa längre. Jag har en teori om att samhällen som lever under förtryck förr eller senare går under då all kreativitet och entreprenörskap tas bort. Det blir en självreglerande mekanism, lite som evolutionen. Bra fria samhällen består medan förtryckande stater till slut går under. Sovjet var dock seglivat som fasen.

Ja vi får hoppas att Ryska Federationen inte överlever lika länge som Sovjet. Sovjet klarade sig 69 år, RF hittills 31 år.
Citera
2022-12-19, 22:53
Moderator
Siegfrids avatar
Verkar som om Vitryssland drar ihop pansar vid gränsen till Ukraina.
Bilder på diverse fordon som uppges vara tagna nära gränsen.
https://twitter.com/RoINTEL/status/1604951597158748175
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in