2022-12-19, 18:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Nej jag kan inte läsa svaret själv eftersom artiklarna är låsta.
Dom har avpublicerat en gädda och avstått från att publicera en gädda.
Ingen av dom som har tagit livet av sig ligger ute.
Det spelar ingen roll. Det är i sekunden någon från Dumpen trycker på knappen publicera som Sara begår brotten (inte sällan) och som förmodligen sådana som du blir solidariskt betalningsskyldiga eller kör ni vidare i konstant konkursläge utan tillgångar att plocka.
Citera
2022-12-19, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
De ringer upp myndiga barn!!

Jo det är en fiskare som utgett sig för att vara arton år.
Citera
2022-12-19, 19:10
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leif60
Det spelar ingen roll. Det är i sekunden någon från Dumpen trycker på knappen publicera som Sara begår brotten (inte sällan) och som förmodligen sådana som du blir solidariskt betalningsskyldiga eller kör ni vidare i konstant konkursläge utan tillgångar att plocka.
Det är inget brott.
Till och med åklagaren i Kalmar säger det.
Citera
2022-12-19, 19:11
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
De ringer upp myndiga barn!!
Varifrån har du fått det?
Har någon av dom ringt upp ditt barn?
Citera
2022-12-19, 19:12
Medlem
Citat:
Nej jag kan inte läsa svaret själv eftersom artiklarna är låsta.
Dom har avpublicerat en gädda och avstått från att publicera en gädda.
Ingen av dom som har tagit livet av sig ligger ute.
Jag kunde läsa utan prenumeration, så går ypperligt.
Hon skriver att innan artikeln om Moa så avpublicerade de flera gäddor.
Du skrev själv svaret ang antal avpublicerade - EN
Avstod från en pga andra faktorer. En tog livet av sig innan videokonfrontation. Det publucerades friskt. Vet inte om det innehållet de faktiskt publicerade finns kvar.
Citera
2022-12-19, 19:14
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Jag kunde läsa utan prenumeration, så går ypperligt.
Hon skriver att innan artikeln om Moa så avpublicerade de flera gäddor.
Du skrev själv svaret ang antal avpublicerade - EN
Avstod från en pga andra faktorer. En tog livet av sig innan videokonfrontation. Det publucerades friskt. Vet inte om det innehållet de faktiskt publicerade finns kvar.
Då får du väl länka till stället där man kan läsa utan prenumeration.
Om det inte finns kvar så har det inte publicerats eller också så har det avpublicerats.
Om det har avpublicerats så ljög inte Sara om att dom har avpublicerat en del.
Citera
2022-12-19, 19:17
Avslutad
Citat:
Det är inget brott.
Till och med åklagaren i Kalmar säger det.
"Det"? Dumpen och dess arbete består om många helt olika moment som i de flesta fall inte alls är brottsliga. Vad har en [åklagare i Kalmar] med saken att göra.
Sara har väl dessutom skulder? Fogden borde att ta hennes telefon och därefter sälja på blocket som dumpen-telefonen för säg 10 000 kr.
Citera
2022-12-19, 19:19
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Vad bra då. Många av gäddorna skryter gärna om hur de har våldtaget sina egna och andras barn, hoppas verkligen att dumpen tar kontakt med myndiga ”barn” som eventuellt nämns och/eller visas under fiskandet.

Många av gäddorna? Skulle säga att det är en handfull individer som gjort det, kanske 1% av alla gäddorna, så nej inte många gäddor som håller på och våldtar sina egna barn.

Dom flesta som hängs ut, är bara desperata män som lever i en fantasivärld, där dom fått för sig, att en 14-15 åring skulle vilja ligga med dom. Dock klandrar jag dom inte, Dumpen groomar dom hårt, och vet vilka knappar dom ska trycka på.
Citera
2022-12-19, 19:24
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Många av gäddorna? Skulle säga att det är en handfull individer som gjort det, kanske 1% av alla gäddorna, så nej inte många gäddor som håller på och våldtar sina egna barn.

Dom flesta som hängs ut, är bara desperata män som lever i en fantasivärld, där dom fått för sig, att en 14-15 åring skulle vilja ligga med dom. Dock klandrar jag dom inte, Dumpen groomar dom hårt, och vet vilka knappar dom ska trycka på.
Mer än 1% av gäddorna har tidigare domar för övergrepp på barn så vad pratar du om.
Citera
2022-12-19, 19:32
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino

”Många” för mig hade varit fler än en gädda det räcker för mig och mitt synsätt på ”handfull” när det kommer till utsatta barn.

Nej klandra de inte då men jag undrar lite vilka loggar du har läst. Det räcker att en ”unge” skriver ”hihi” hoppsan då åker gylfen ner och kuken, ölkaggen och smutsiga sängkläder ska fotas.

Du har missförstått vad grooming innebär.
Citera
2022-12-19, 20:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Nej klandra de inte då men jag undrar lite vilka loggar du har läst. Det räcker att en ”unge” skriver ”hihi” hoppsan då åker gylfen ner och kuken, ölkaggen och smutsiga sängkläder ska fotas.
Du har missförstått vad grooming innebär.
Alla oavsett ålder kan bli gromade och det behöver språkligt sett inte vara i sexuellt syfte. Grooming är känt som "Child grooming" på engelska.

"”hihi” hoppsan då åker gylfen ner och kuken upp". Såklart, vad tror du annars män kontaktar okända barn på grund av...
Det är en på miljonen att random män börjar chatta med minderåriga för att tex försäkra sig om att barn har det bra och att allting är som det ska, eller om han/hon vill följa med och spela fotboll/till stallet för att rida.

Självklart är det i praktiken alltid i sexuella syften. Vissa undantag kan finnas gällande autister/aspies
som mentalt stannat kvar i "dock-epatraktor-mopedåldern".
Citera
2022-12-19, 20:36
Medlem
ZlatanManias avatar
Skaplig spännbög den där Teslagäddan #175.

Synd att han körde vidare och det aldrig blev nån riktig konfrontation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in