2022-12-19, 18:19
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Då är ju Gyllene hordens ättlingar så inget konstigt. 20% av Z-befolkningen utanför större städer bajsar fortfarande i ett hål i marken och badar i en balja.
President poopin har vanlig toalett men han skiter på sig ist
Citera
2022-12-19, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Nej, ryssarna har inte 100% tolkningsföreträde. Ej heller NATO-hållningen "klart att alla får skapa vilka organisationer som helst".

Det är en utgångspunkt för förhandlingar. Jag vet inte om ni har varit i konflikt någon gång och försökt lösa det med dialog och intellektuella resonemang.

Jag orkar inte diskutera det i detalj, för de som svarar känns inte helt ärliga med sina frågor, men här är utgångspunkt för vidare inspiration: https://en.wikipedia.org/wiki/Conflict_resolution

I vissa sammanhang, ja. Men det är faktiskt inte rimligt att två parter (A och B) sitter och bestämmer vilka organisationer den tredje (C) ska få vara med i eller inte. Om C söker medlemskap i A så är det upp till A att avgöra om C ska få bli medlem eller inte. Och C kan ju avstå från att söka medlemskap. Men B har inget med saken att göra.
Citera
2022-12-19, 18:23
Medlem
Ravatoss avatar
Inget som kommit fram efter mötet i Minsk?
Citera
2022-12-19, 18:26
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av %
https://twitter.com/Biz_Ukraine_Mag/status/1604775982782717953?s=20&t=mCvKiB3wZnXRZAdFVm-E-g
Sjuk rysk reklam.
  • Får inte ryssarna lön längre och måste plundra barnens besparingar?
  • Propagerar man för att plundra Iphones till barnen i Ukraina? Mig veterligen går de ej att köpa i
    Ryssland
.

Ja, i mina ögon sjuklig reklam och även ett sjukdomssymptom på hela Ryssland då detta går hela vägen via idé, produktion och till slut visas utan att någon i det landet tycker att det är cringe.
Citera
2022-12-19, 18:29
Medlem
SpaceGayAndSunshines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Källa på.det?

Lars Wilderäng.
Citera
2022-12-19, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Du kanske missade morgonens räd?

9 regioner står utan el..

O varför är du så glad? På vilket sätt är det bra för dig?
Citera
2022-12-19, 18:34
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceGayAndSunshine
Lars Wilderäng.
Har du nån länk?
Citera
2022-12-19, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Ja, i mina ögon sjuklig reklam och även ett sjukdomssymptom på hela Ryssland då detta går hela vägen via idé, produktion och till slut visas utan att någon i det landet tycker att det är cringe.

Den är ju underbar ju! Först berättar dem att ingenting funkar i Ryssland (han får ju inte ens ut sin lön trots att fabriken rullar på), sen riskerar han livet för att kunna köpa en amerikansk statussymbol.
Citera
2022-12-19, 18:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Inget som kommit fram efter mötet i Minsk?

Ja förmodligen att stödet till Ukraina från USA o EU kommer inte att MInsk a....
Citera
2022-12-19, 18:38
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
O varför är du så glad? På vilket sätt är det bra för dig?

Är bara fullblods idioter som kan tycka att det är något bra att barn, kvinnor och familjer står utan varken värme, vatten eller el mitt i vintern. Man får väl glädjas åt lite terrorism när allt annat i livet är på kant och man är marginaliserad.
Citera
2022-12-19, 18:40
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Nej, ryssarna har inte 100% tolkningsföreträde. Ej heller NATO-hållningen "klart att alla får skapa vilka organisationer som helst".

Det är en utgångspunkt för förhandlingar. Jag vet inte om ni har varit i konflikt någon gång och försökt lösa det med dialog och intellektuella resonemang.

Jag orkar inte diskutera det i detalj, för de som svarar känns inte helt ärliga med sina frågor, men här är utgångspunkt för vidare inspiration: https://en.wikipedia.org/wiki/Conflict_resolution

’Vilka organisationer som helst’. Nej det är ju klart att en organisation har som mål att förgöra ett land. Då är det kanske tveksamt, men som sagt, Nato utgör ingen fara. Det är helt chill att vara granne med ett natoland.
Citera
2022-12-19, 18:44
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
I vissa sammanhang, ja. Men det är faktiskt inte rimligt att två parter (A och B) sitter och bestämmer vilka organisationer den tredje (C) ska få vara med i eller inte. Om C söker medlemskap i A så är det upp till A att avgöra om C ska få bli medlem eller inte. Och C kan ju avstå från att söka medlemskap. Men B har inget med saken att göra.

Det du säger är inte vad som hänt i t ex fackförbunds-utvecklingshistorien.

Ett annat exempel är Ukraina 2013. Ukraina ville ha ett handelsavtal med EU. EU (via Borell, tror han var EUs chefsförhandlare) svarade att villkoret var att inte Ukraina samtidigt gick med i en tull-union med Ryssland, Vitryssland m fl. Var det också orimligt? Även här lägger EU sig i Ukrainas allianser.

Ett tredje exempel är Österrikes påtvingade neutralitet.

Ett fjärde exempel är Finlands...finlandisering.

Alla dessa exempel visar att det finns inga "det går absolut inte".

Det som däremot är orimligt är såklart Rysslands otroliga övervåld för att få genom sin vilja, och deras politiska diverse klumpigheter.

Framför allt borde man kunna hitta alternativ. Just nu står bara bägge sidor och kräver 100% sin vilja. Ryssland säger att de inte får vara med i NATO. Men kanske kunde man hitta något annat alternativ. Exempelvis att Ukraina inte får vara med i NATO, men Ukraina-Polen-balt-länderna får bilda en försvarsallians (och så går de ur NATO). (säger inte att det är en supersmart lösning, jag visar bara att egentligen finns det massor med möjligheter).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in