2008-05-18, 15:12
Medlem
Fairmounts avatar
Själv gillar jag de där pingvinlakritsarna man kan köpa på finlandsbåten, de är störtgoda. Inte dyra heller, men de finns ju bara på båten! Så vad göra? Kanske någon vet nånstans i huvudstaden där man kan köpa dem?
Citera
2008-05-18, 15:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fairmount
Själv gillar jag de där pingvinlakritsarna man kan köpa på finlandsbåten, de är störtgoda. Inte dyra heller, men de finns ju bara på båten! Så vad göra? Kanske någon vet nånstans i huvudstaden där man kan köpa dem?

Har du provat turkbutikerna?
Citera
2008-05-18, 15:48
Medlem
core_s avatar
Vardagsbekymmer --> Matlagning, metoder och redskap

/Mod
Citera
2008-05-18, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fairmount

Älska dom
Citera
2010-12-23, 00:22
Medlem
Germanofils avatar
Lindt Lindor finns även som chokladkaka (röd förpackning, 100g). Tycker den är utsökt och väl värd 2€.
Citera
2010-12-23, 11:01
Moderator
Evil Eds avatar
Matlagning ---> Snacks.

/mod
Citera
2021-11-29, 16:52
Medlem
Dom säljer 2-pack i min kiosk! Väldigt goda men 2 st räcker
Citera
2022-12-19, 15:01
Medlem
Är lite av en gottegris och inte mycket till finsmakare, men Lindor klarar jag inte av. Vad är grejen? Är det förpackningen?

För smaken är inget att hänga i granen. Alldeles för söt för mig. Som en smör- och sockerblandning.
Citera
2022-12-29, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ByByBiden
Är lite av en gottegris och inte mycket till finsmakare, men Lindor klarar jag inte av. Vad är grejen? Är det förpackningen?

För smaken är inget att hänga i granen. Alldeles för söt för mig. Som en smör- och sockerblandning.

Jag fattar inte heller vad grejen är. Man får sjukt lite kakao per krona eftersom kulan är fylld med något ospecificerat klegg som garanterat inte innehåller choklad. Jag har aldrig köpt någon själv, känslan av att ha gått på ett lurendrejeri skulle vara för påtaglig för att det skulle kännas bra. Smaken på de mörka funkar men de övriga känns för sliskiga.
Citera
2022-12-30, 16:45
Medlem
Stones avatar
Jag bor i Schweiz och Lindor är den sämsta skiten.
Citera
2022-12-30, 16:50
Avslutad
Vet inte om det är skillnad på Lindor och Excellence men bly och kadmiumhalten är oroväckande.

https://www.fox5ny.com/news/dark-chocolate-heavy-metals-dangerous-study

Lindt Excellence Dark Chocolate 70% Cocoa: 116% for cadmium

Lindt Excellence Dark Chocolate 85% Cocoa: 166% for lead
Citera
2023-01-12, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clackwell
Jag fattar inte heller vad grejen är. Man får sjukt lite kakao per krona eftersom kulan är fylld med något ospecificerat klegg som garanterat inte innehåller choklad. Jag har aldrig köpt någon själv, känslan av att ha gått på ett lurendrejeri skulle vara för påtaglig för att det skulle kännas bra. Smaken på de mörka funkar men de övriga känns för sliskiga.

Smaken är givetvis olika, men personligen så tycker jag Lindor är bland de bästa chokladen som finns lättillgänglig i sverige, om man gillar mjuk len choklad. Vem bryr sig om hur mycket kakao du får, smaken är det som räknas, för mkt kakao är inte ens gott, så ser inget egenvärde i det. Jag tycker lindor smakar som choklad ska smaka, mjukt och lent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in