2022-12-19, 11:58
Medlem
NoFear9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Hur hamnade hon i snön utanför din adress? Tack på förhand för ett utförligt svar

JSPN (J*sephine) har ABSOLUT INGET med denna händelse att göra...
Citera
2022-12-19, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoFear9
JSPN (J*sephine) har ABSOLUT INGET med denna händelse att göra...

Men vakna, det är väl för fan ingen som ens påstått det?
Citera
2022-12-19, 12:09
Medlem
NoFear9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Men vakna, det är väl för fan ingen som ens påstått det?

Är klar vaken.. Och vad jag vet, så har jag då definitivt inte skrivit något till dej !!
Citera
2022-12-19, 12:10
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Är klar vaken.. Och vad jag vet, så har jag då definitivt inte skrivit något till dej !!
För varje inlägg du gör framstår du som idiot, det är ingen som påstått att hon haft del i brottet. Och genom att skriva utan citat skriver du till ALLA som läser tråden, dohh...
Citera
2022-12-19, 12:10
Medlem
Citat:

Nej, du skrev väl inte specifikt till någon utan gapade rakt ut, varpå jag förklarar situationen. Herregud.
Citera
2022-12-19, 12:37
Medlem
Från Sundsvalls Tidning idag:

"Åklagare och polis ser det misstänkta mordet som en isolerad händelse. I nuläget finns inga andra misstänkta i ärendet.

Enligt polisen är det oklart hur kvinnan har avlidit.

Inledningsvis berättade polisen att de trodde att den döda kvinnan hade frusit ihjäl och att de inte misstänkte brott. Senare inleddes en förundersökning om mord alternativt dråp.

Vad säger du om det?

– Vi får invänta obduktionsresultatet och se, säger Stina Sjöqvist.

Åklagaren vill inte säga om kvinnan hade några synliga skador eller hur kvinnan tros ha dött, men säger att det i vart fall inte har varit någon skottlossning på platsen.

– Det här är inte någon kriminell uppgörelse och jag kan säga att det inte är något skjutvapen inblandat, säger Stina Sjöqvist.
Citera
2022-12-19, 13:09
Medlem
Kan det vara så att det helt enkelt är en överdos??
Citera
2022-12-19, 13:12
Medlem
Skulle vara väldigt intressant att veta vem 25åringen är.. Någon som vet?
Citera
2022-12-19, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilove69

Det tänkte jag också initialt men då är det konstigt att de har anhållit personerna misstänkta för mord/dråp. Det känns som att det måste finnas något mer konkret.
Citera
2022-12-19, 13:26
Medlem
Låt mig droppa ett scenario:

T åker hem till J där det säkert sitter ett och annat folk. Knappast någon fest, men "i goda vänners lag". Det dricks, kanske knarkas? Och anledningen att T ens åkte dit var kanske, egentligen, pga bråk hemma och att hon fick sova där över helgen? Det är också därför som hennes man ej fått tag på henne samma dag, då hon kanske helt enkelt stängt av telefonen eller valt att ignorera?

Okej. Lördag, festandet fortsätter. Hon hittas väl där på kvällen? Säg att något uppstår, som rätt sedvanligt när sånt här folk festar. Diskussion eller liknande. Vem vet. T är hög/full, som resterande på plats. Kan hon få en smäll mot huvudet och besluta sig för att dra därifrån? Men kommer inte längre än till platsen där hon hittas. Antagligen somnar och sedan dör av kyla kombinerat med en smäll?

Alternativet kan absolut vara att det helt enkelt blivit för mycket av det goda och väl påväg hem eller liknande, så däckar hon ute och somnar?

Tänker oavsett lär det ha varit rätt slitna människor som öppnat dörren när Polisen knackat på. Har man exempelvis dödat T lär det inte ha skett en dumpning utanför dörren. Hade varit helt sjukt. Därför mest troligt att hon stuckit därifrån. Och att folket på plats är så uppe i sitt att dom tänker "skit i henne", fortsätter festa loss och sen är det inte mer med det.

Kan vi gissa att den nu häktade 25-åringen är någon som försett dessa med knark?

Man undrar dock vad som fått just J att anhållas och fortsatt vara anhållen? Troligtvis har den man som nu släppts, helt enkelt sjungit ut för att rädda sig själv.

Finns säkerligen en rad likheter här och mordet på nyår. Utan alla miljoner knivhugg dvs.
Citera
2022-12-19, 13:31
Medlem
SysterSarkasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Det tänkte jag också initialt men då är det konstigt att de har anhållit personerna misstänkta för mord/dråp. Det känns som att det måste finnas något mer konkret.

Citat:
Ursprungligen postat av ilove69

Utöver mordet/dråpet funderar jag också över vad hon i sådana fall överdoserat? Att hon inte spottade i glaset hör till allmän kännedom men har inte riktigt fått bra koll på annat missbruk annat än att ”hon pundade”.
Ni som vet kan väl specificera?

Scenario: hon drog på party, festade like there was no tomorrow och betedde sig odrägligt varpå hon blir utkastad full/hög eller både och.
J*ssica släpper sedan inte henne igen och använder 25åringen för att se till att hon inte tar sig in igen exempelvis genom att vakta dörrposten. Medvetet, borderline överlagt.
Kylan + alkohol + ev drog = död
Vad tror ni?
Skulle det räcka för dråp eller mer bara vållande till annans död?
Senast redigerad av SysterSarkasm 2022-12-19 kl. 13:41. Anledning: Skiljetecken
Citera
2022-12-19, 13:31
Medlem
Det ska väl tilläggas att det likväl kan ha varit något form av svartsjukedrama? Får bilden av T som lite flirtig av sig. Har hon klängt på J's pojkvän under kvällen och J slagit slint?

J som för övrigt är känd för att ha kört en hel del swingeri under sina dar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in