Citat:
Ursprungligen postat av
Raktinyllet
Tror det förekommer överallt. Det är det vanliga, osäkra idioter som hatar sina liv och vill ta ut det på folk som är svaga/annorlunda.
Jag har blivit mobbad för min härkomst/dialekt/förutfattade hittepån om de som kommer där jag kommer ifrån.
(men jag är stark

)
När det är gjort av någon jag lärt känna så är det OK och humor
Men som ny på en arbetsplats och en person som
inte känner mig och relationen/kollegan/arbetsplatsen är ny så är det fanimig inte roligt att bli utsatt av någon som
inte gör det med humor.
Jag har blivit avbruten mitt under lämnande av rapport inför 20 talet personer, en person som avbryter mig under rapport av viktiga detaljer och härmar mig!
Jag har på ett annat ställe blivit ordentligt utsatt av en som jag i efterhand fått höra är stöddigt attitydmässigt mot alla nya men det var genuint otrevligt med hög röst syrliga kommentarer om såna som jag när jag är inom hörhåll.
Dessa två har varit de som jag fattat i efterhand hade jävligt lite självförtroende.
Annars om jag lär känna någon så vi är du och hej med varandra och den säger något om min härkomst med glimten i ögat så tar jag det med en klackspark och ger tillbaka mot denne

HUMOR!