Citat:
Ursprungligen postat av
OnkelDoffe
Detta skrev jag 14/4-2022 och jag vidhåller detta.
Debatten om eventuellt medlemskap i NATO, präglas av hysteri.
Att riksdagspartierna verkar helt eniga får mig att dra öronen åt mig. Det påminner om Riksdagsbeslutet 1975 om att Sverige skulle bli mångkulturellt, då också alla partierna var eniga.
Både Nato och mångkulturfrågan är i stort sett oåterkalleliga beslut.
Det verkar som om partierna och folk i allmänhet inte har tänkt igenom konsekvenserna för framtiden. Att gå med innebär många konsekvenser för vanliga människor och ekonomin men främst för unga män.
Att följa Finland verkar också ogenomtänkt då Finlands och vår historia och förutsättningar är helt olika.
För det första har Finland gräns mot Ryssland och har dessutom varit i väpnad konflikt med Sovjetunionen tidigare bland annat "Finska vinterkriget 1939".
För övrigt skiljer sig vår historia på grund av vår "neutralitet" och vår alliansfrihet.
Detta har gjort att vi inte varit inblandad i krig eller konflikter annat än som fredsförhandlare och medlare.
Man kan se hur det har blivit med vårt EU medlemskap och Reinfeldts beslut om vårt åtagande att skicka våra soldater till oroshärdar och krig i främmande länder, som inte ens ligger i vårt närområde,
Att vara med i NATO innebär mer långtgående åtaganden.
Att gå med i NATO är ungefär som att gå med i Hells Angels. Det innebär att man blir tvingad att utföra vissa obehagliga saker samt att man få bl.a. Bandidos som fiender. Jag tror ni förstår liknelsen.
Det är lobbyverksamhet som påverkar våra politiker och i det här fallet är krafterna starka från USA och globalisterna.
Våra politiker verkar stänga av hjärnverksamheten när dom blir utsatt får kraftig lobbyism. Även flockmentaliteten slår in här. Det är skrämmande vilka politiker vi har.
Min åsikt är alltså att vi skall förbliva "neutrala" och alliansfria och Finlands sak är inte vår sak.
Senast redigerad av OnkelDoffe 2022-04-14 kl. 09:02.
Holy fuck. Du är ju totalt körd i skallen. Jag beklagar att du är sjuk i huvudet.
Att gå med i Nato är som att man får möjlighet att ringa Polisen om man blir attackerad.
Vilket ju förstås är en självklarhet.
Att bli medlem i Nato har alltså varit en självklarhet sedan 4:e april 1949.
Vilket är anledningen till att de flesta vettiga fria demokratier har anslutit sig.
Du klagar på flockmentaliteten, men det tragikomiska är att du fortfarande är fast i gammal efterbliven flockmentalitet där de flesta var för allianslöshet, ensamhet och utsatthet.
Jag var för Nato långt innan det blev majoritet för ett medlemskap.
Håll käften nu.
Skriv inte mer i denna tråd eller någon annanstans innan du har blivit frisk, alltså blivit för ett Natomedlemskap.