2022-12-19, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
Härligt när skyddade rika svenskar får smaka på mångkulturen.

Klassiskt Rolex-rån? Suttit och blivit dyngrak på Riche och blir rånad i porten på vägen hem.

Nej det är förjävligt att de som betalar och betalat mest skatt till Svenska staten genom åren blir drabbade av detta.
Citera
2022-12-19, 07:34
Medlem
BicOriginals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrKrispo
Mkt trafik där och gående. Verkligen hög risk. Antar att det är det vanliga, Pateks och diverse juveler.

Ser ut som dom har porttelefon och fob-system. Dom måste ha följt någon in antar jag. Förmodligen offret hem från någon lyxrestaurang.

Är fob-system ”tags”/”blips” för att komma in i porten? Istället för portkod alltså. Kan ju vara städaren som ”råkat tappa bort” sin blipp.
Citera
2022-12-19, 08:09
Medlem
Påminner lite grann om det misslyckade (planerade) rånet mot Max-grundaren förra hösten när rånarna blev prejade av polisen på Karlavägen innan de hann göra någonting. I det här fallet lyckades de ju i alla fall.

Det är knappast folktomt där en söndag kväll, dessutom mitt vid en korsning. Att sen behöva ta sig ut från stan tar ju ändå ett visst antal minuter därifrån, borde ju finnas en hel del spår/vittnen kan man tycka.
Citera
2022-12-19, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Stämmer, har vänner på vägen som köpte för runt 10 för 15 år sen, vi tyckte de var galna då. Namn och kontakter och skolor gör skillnad. Har fint efternamn och gått på Sigtunaskolan själv och det har hjälpt.

Hör det då till de finare kretsarna och hänga på flashback då?

Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Nej det är förjävligt att de som betalar och betalat mest skatt till Svenska staten genom åren blir drabbade av detta.

Hur vet du det? Du vet väl om att dom rikaste i Sverige oftast "nollar" på skatten. Att Sverige är ett Skatteparadis för dom rikaste då ingen arvsskatt, förmögenhetsskatt finns och man oftast får göra många avdrag plus man brukar ju få bidrag till jordbruk och skog man äger .

Nä, synd om dom rånet kan jag hålla med om till 100% men de blir inga krokodillttårar för att dom "skattar ihjäl sig"
Citera
2022-12-19, 08:54
Medlem
Babbelurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BOMBOCLAT
Nej, det låter ju som en strålande idé! Så kan de åker precis förbi sjöpolisens station i Nacka Strand på väg ut från stan, särskilt när inga andra båtar är ute är man så inkognito. Låter alldeles brilliant.

Du missade kanske att under Hot om döden så kanske inte alla ringer farbror barbro.
Skulle du ringa polisen om du vet att oavsett om gärningsmännen åker in om du ringer polisen så kommer en unge eller brushaaa komma till dig igen?? Det är dagens verklighet!
Citera
2022-12-19, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Vilka jävla grisar det är som bor på adressen

En kärring som är 94 år och bor i en sexrummare helt ensam. Bott där i ett sekel.

Dock förtjänar man inte att bli rånad för den sakens skull.
Hon har bott där sen 1972 dvs ett halvt sekel. Bor på 249kvm. Kåken byggdes 1895.
Citera
2022-12-19, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Inte minsta synd om paret. Det krävs ett paradigmskifte i svenska mentaliteten där överklassfolk inser att namn adress och personnummer tillgängligt för alla och se på merinfo.se inte är vanligt i något modernt land.
Som om de inte skulle hittas ändå. De lever inte i en bubbla utan de har folk som kommer hem till dem... reparatörer, hemtjänst osv.
Citera
2022-12-19, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcabo
Hör det då till de finare kretsarna och hänga på flashback då?
Notera vad haon kallar sig.
Citera
2022-12-19, 09:20
Medlem
Sorry om jag är tvåa på bollen,
Tidningarna skriver att ”personerna” blev bundna i denna home invasion. så alla som bor ensamma kan vi gallra bort.

Tiden på dygnet torde innebära ett förmodat snabbt jobb - in och ut, så min gissning landar på våning 1
Citera
2022-12-19, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadorerna
Sorry om jag är tvåa på bollen,
Tidningarna skriver att ”personerna” blev bundna i denna home invasion. så alla som bor ensamma kan vi gallra bort.

Tiden på dygnet torde innebära ett förmodat snabbt jobb - in och ut, så min gissning landar på våning 1
Det är även möjligt att nå fastigheten på Fredrikshovsgatan 2 via gården från denna fastighet (Strandvägen 49).
Senast redigerad av MmeDupin 2022-12-19 kl. 09:42.
Citera
2022-12-19, 09:55
Medlem
RyskaMaffians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galaxensindivid
Såklart, ingen överraskning att invandrare börjar begå dessa typer av brott innanför tullarna.

Äldre människor med mycket pengar, dålig säkerhet och (viktigt) inga kriminella kontakter, så risken för hämnd är minimal.
Dessa brott lär öka lavinartat och det kommer resultera i s.k gated communitys som finns i många delar av världen, samt att svenskt, skötsamt folk, får nog och flyttar utomlands.

En liten del av mig kan inte låta bli att känna en viss skadeglädje, att läsa om hur dessa invandrarälskande människor äntligen börjar få ta del av mångkulturen på riktigt.

Den typen av offer är dock inte invandringsälskande aktivister direkt. Snarare moderater som inte är positiva till att deras skattepengar spenderas över huvud taget, till invandring elelr annt.
Citera
2022-12-19, 10:03
Medlem
Det gifta paret i 40 års åldern verkar vara skrivna på olika adresser på strandvägen 49 och 29 och varit folkbokförda där sen 2014 och 2018! Något säger mig att det är hos dem det har skett! Men det är ren känsla och spekulation från min sida!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in